יממה בלבד לאחר שיצאה לדרך, התגלתה אמש (שבת) תקלה בכניסה וביציאה מתחנות הקו האדום של הרכבת הקלה. קוד ה-QR שאותו ניתן להפיק באמצעות אפליקציות של תחבורה ציבורית, ומאפשר כניסה ויציאה מהתחנות, לא עובד ולא מאפשר להשלים את הפעולה. עם זאת, כניסה באמצעות רב-קו עובדת כרגיל. עקב התקלה, חברת "תבל מטרו", שמפעילה את הרכבת הקלה, הנחתה את השומרים בתחנות להכניס את כל מי שיראה להם את הקוד.
בכניסה לתחנת יהודית בתל אביב, סמוך להפגנה המרכזית נגד המהפכה המשפטית בצומת קפלן, הגיעו מפגינים שרצו להשתמש ברכבת הקלה. דני, אחד המפגינים, סיפר ל-ynet: "יצאנו מההפגנה ורצינו לנסוע ליפו לשתות משהו בשוק הפשפשים. הגענו לתחנה והברקודים לא עובדים. גם מנהל התחנה נראה די מבולבל, הוא אומר שמנסים לפתור את האפליקציות אבל מחכים להוראות. יש איתנו עשרות אנשים שמחכים לעלות ורק מי שיש לו רב-קו מצליח להיכנס".
2 צפייה בגלריה
תחנת שאול המלך של הרכבת הקלה
תחנת שאול המלך של הרכבת הקלה
נוסעים מחכים להיכנס לרכבת הקלה בתחנת שאול המלך בתל אביב
(צילום: אדיר ינקו)
2 צפייה בגלריה
תחנת סבידור של הרכבת הקלה
תחנת סבידור של הרכבת הקלה
נוסעות מראות את הקוד לשומר בתחנת סבידור
(צילום: תבל)
אביה מורג, שהמתין גם כן בתחנת יהודית, סיפר כי הנחו אותו בתחנה לרכוש רב-קו אנונימי בחמישה שקלים. "זה מאכזב מאוד, היו להם שנים להתכונן לרגע הזה", אמר מורג. א', שרצה לעלות על הקו האדום בתחנת שאול המלך, התאכזב גם כן מהמצב. "מאוד התרגשתי להגיע היום לתחנת הרכבת כדי לנסוע לדרום העיר, אבל אחרי ששילמנו באפליקציה גילינו שקוד ה-QR שקיבלנו לא עובד בכניסה לרציפים", סיפר א'. "כששאלתי את האחראי נאמר לי שזו תקלה בכל התחנות ועובדים על זה. כרגע מתגודדים פה אנשים וממתינים להיכנס לרציף".
מחברת "תבל מטרו" נמסר: "הבעיה אינה קיימת בכרטיסי הרב-קו. משתמשי היישומונים מתבקשים להגיע למנהל התחנה שייזהה את הברקוד ויאפשר כניסה. הכריזה בתחנות מעדכנת את הנוסעים. תהליך דומה יקרה גם בתחנות היציאה במנהרות".

לאחר טקס החנוכה החגיגי שהתקיים בחמישי במעמד ראש הממשלה, נסיעות הבכורה של הרכבת הקלה של גוש דן יצאו לדרך שלשום בבוקר. זה קרה אחרי שנים של עיכובים, שבמהלכם תקציב הפרויקט הלך ותפח. שתי הרכבות המסחריות הראשונות בקו האדום יצאו לדרכן בשעה 05:40 מתחנת קריית אריה בפתח תקווה ומתחנת הקוממיות בבת ים. תקלה ראשונה אירעה תוך כשעה - הרכבת נסעה אחורנית כדי לדייק את מיקום פתיחת הדלתות, ובהתחלה לא הצליחה.
פורסם לראשונה: 22:49, 19.08.23