בצפון הארץ העלו הערב (שלישי) את רמת הכוננות בעקבות חיסולו בלבנון של סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, ויצאה הנחיה על "אפס מטרות במרחב הגבול". כבישים שהמעבר בהם אינו חיוני ייסגרו כאמצעי זהירות, והחקלאים לא יורשו להתקרב למטעים הסמוכים לגבול.
דובר צה"ל אמר הערב שהצבא "נמצא במוכנות גבוהה מאוד בכל הזירות, בהגנה ובהתקפה. אנחנו במוכנות גבוהה לכל תרחיש". בהצהרתו סירב דניאל הגרי להתייחס ישירות לפיצוץ שבו נהרג אל-עארורי ברובע הדאחיה בביירות.

3 צפייה בגלריה
סלאח אל-עארורי ואיסמעיל הנייה
סלאח אל-עארורי ואיסמעיל הנייה
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, עם הסגן שחוסל
(צילום: AP)
ביישובי קו העימות בגבול לבנון הונחו להיערך בכוננות ספיגה מחמירה לקראת אפשרות של ירי טילים ורקטות, לצד מתקפת כטב"מים. ההנחה היא כי 72 השעות הקרובות יהיו מתוחות מאוד ועלולות להיות נפיצות. "כיתות הכוננות ביישובי קו העימות הונחו להיערך לכל אירוע בעירנות מקסימלית, אך השגרה תמשך עד להודעה חדשה", עדכן משה דוידוביץ', ראש פורום קו העימות וראש המועצה האזורית מטה אשר. בקריית שמונה פנו אמש לאחרוני התושבים שעוד נותרו בעיר ודחקו בהם להתפנות מהמרחב המסוכן.

חשש מהסלמה בצפון, חיפה פותחת מקלטים

לאחר קרוב לשלושה חודשים של חיים בתוך "רצועת ביטחון" בשטח ישראל, וניסיונות מתמידים להביא להרג של ישראלים בגליל, בצפון מבינים שההתנקשות שמיוחסת לישראל עלולה להביא להסלמה. גם בחיפה מגיבים לאירועים, ובהוראת ראש העיר עינת קליש רותם נפתחו כל המקלטים הציבוריים בעיר. המקלטים נפתחו אחרי ה-7 באוקטובר, נסגרו בהמשך וכעת נפתחו שוב למקרה של הסלמה.
אחרי חיסולו של בכיר חמאס שוטרים ברחבי הארץ קיבלו מהמשטרה הודעה שקוראת להם להיות ערוכים לירי טילים, לחדירה ליישובים, לתדרוך כיתות כוננות, להעמדת כוחות מחוזיים בכוננות, לחידוד הנחיות ולהגדלת שעות העבודה.
תנועת פתח באזור רמאללה הודיעה כי מחר תהיה בגדה המערבית שביתה כללית ומקיפה, בתגובה להתנקשות באל-עארורי - שהיה ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה. במערכות הכריזה במסגדים בכפר הולדתו של בכיר חמאס, אל-עארורה, קוראים את שמו בדרשות הסתה לנקמה.


3 צפייה בגלריה
 מתקהלים בשכם לאחר חיסולו של סאלח אל-עארורי
 מתקהלים בשכם לאחר חיסולו של סאלח אל-עארורי
מתקהלים בשכם לאחר חיסולו של אל-עארורי
בעקבות החיסול בלבנון הוחלט לבטל את ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שתוכננה ל-21:30, ונדחתה ל-22:00. במקום זאת מתקיים דיון של קבינט המלחמה שדן בהיערכות ישראל להמשך הלחימה בימים הקרובים.
בכיר חיזבאללה, חוסיין ג'שי, התייחס לחיסולו של בכיר חמאס בלבנון ואמר הערב לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד: "חיזבאללה יגיב לחיסול. מזכ"ל חיזבאללה אמר שלכל תקיפה של כל גורם בלבנון תהיה תגובה. חיזבאללה מנסה לשמור על כללי העימות, אבל ישראל פועלת להרחבת הבעיה".
3 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי  בכלא הדרים בשנת 2000
סאלח אל-עארורי  בכלא הדרים בשנת 2000
סאלח אל-עארורי בכלא הדרים בשנת 2000
איימן שנאעה, אחראי היחסים הלאומיים של חמאס, הגיב לחיסול ואמר: "אנו קוראים לאנשינו בגדה המערבית, בירושלים ובפנים (ערביי ישראל) להעורר, להרוג את המתנחלים ולבצע פעולות איכותיות בתגובה להתנקשות בשיח' אל-עארורי".
אחרי ההודעה על מותו של אל-עארורי הצהיר חמאס כי הבכיר היה "אדריכל" ה-7 באוקטובר. אל-עארורי לקח חלק בתכנון הטבח, ומילא תפקיד מרכזי בהפעלה ומימון של חוליות חמאס בגדה בשנים האחרונות. הוא נחשב לגורם המקשר עם איראן, ודרכו טהרן מימנה את צבא הטרור בכ-50 מיליון דולר בשנה.