הרנן פלר, השדר הארגנטינאי שהשמיע קול זעקה לשחרור דודתו אופליה רויטמן, הוזמן לטקס המשואות ביום העצמאות - אך ויתר על הזכות להדליק משואה. לדבריו, חרף הפרסומים בתקשורת, הסיבה אינה העובדה שהתבקש לשלם על נסיעתו לישראל. "קיבלתי הזמנה אבל לא אגיע", אמר בריאיון לאולפן ynet, "המדינה חצויה. אני מרגיש שעד שלא יחזרו כל החטופים, אין מה לחגוג ולשמוח".
(צילום: ליאור שרון)

1 צפייה בגלריה
הרנן פלר ודודתו אופליה רויטמן
הרנן פלר ודודתו אופליה רויטמן
"גאה בי". השדר הרנן פלר ודודתו
(צילום: מתוך האינסטגרם של הרנן פלר )
לטענתו, בישראל היו צריכים לוותר השנה על הטקס בצל המלחמה והעובדה ש-132 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס, כבר 213 ימים. "אני לא חושב שהיו צריכים לקיים את החגיגה עד שלא כולם יחזרו הביתה", הסביר.
הוא אישר כי נדרש לשלם מכספו על ההגעה לישראל. "כשהזמינו אותי, אמרו לי שאני צריך לשלם ולדאוג לכל ההוצאות של הנסיעה. אני הייתי צריך לשלם על הנסיעה והשהות שלי", אמר.
הוא השיב כי לא ישלם, אך זו לא הבעיה כלשונו. "הבעיה כאן שיש 132 חטופים. אם כל האנשים היו בבתים שלהם אפשר היה לדבר על הנושא של הכסף, זה לא היה הדבר הכי חשוב. הכסף הוא לא הדבר הכי חשוב, אבל גם מה שאמרו לי שאני צריך לשלם, זה גם לא בסדר".
כל משחק ששידר הרנן מאז הטבח ב-7 באוקטובר, הוא פתח במונולוג למען שחרור החטופים ודאג להזכיר גם את שמה של דודתו אופליה. "היא ממשיכה בחייה, היא שמחה על המקום החדש בו היא גרה. מטופלת בדאגה על ידי בעלה, דוד שלי הקטור, והילדים שלה והנכדים שלה. היא בסדר גמור", סיפר על שיקומה אחרי ששוחררה מהשבי.
כשנשאל איך הגיבה להזמנתו לטקס המשואות ולהחלטתו לוותר על הזכות אמר כי "היא מאוד גאה בי שנבחרתי להדליק את המשואה ביום העצמאות ויותר מכך - היא יותר גאה בי על כך שוויתרתי ובחרתי לא להגיע".