2 צפייה בגלריה
תיעוד תקיפת שוטרים בכפר קאסם
תיעוד תקיפת שוטרים בכפר קאסם
תקיפת השוטרים בכפר קאסם
אסלאם טאהא (38) ועלי עיסא (33) מכפר קאסם נאשמים בגין שורת עבירות בשל מעורבותם בתקיפת השוטרים בעיר בתחילת החודש. מכתב האישום שהוגש היום (ראשון) לבית המשפט בכפר סבא על-ידי פרקליטות מחוז מרכז עולה כי השניים נאשמים בין היתר בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, כשלטאהא מיוחסת גם עבירה של פציעת שוטר. בנוסף, כתב האישום הוגש גם נגד חמאדה עאסי (24) מכפר ברא, שנאשם בתקיפת עובד ציבור.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דודי ענבר, אסלאם טאהא מתנדב בארגון פרטי המכונה "השמירה", שמטרתו המוצהרת היא להשליט סדר בכפר קאסם ולערוך "סולחות" בין תושבי העיר. ב-1 באוקטובר התקבל במשטרה דיווח על אדם שהשתולל, התפרע, פגע ברכוש והיכה כמה אנשים בעיר. לשוטרים נודע כי חברי ארגון השמירה, ובהם טאהא, לכדו את אותו אדם, היכו אותו, הכניסו אותו לרכב - ונסעו מן המקום. בדיעבד התברר כי אותו אדם הוא חמאדה עאסי, הנאשם השלישי.

לאחר קבלת מידע זה, קצין משטרה, שוטר סיור ומתנדב משטרתי הגיעו לבניין העירייה הציבורי שבו הוחזק אותו אדם על ידי חברי הארגון, וביקשו לראותו. בכתב האישום מתואר כי טאהא, מתוקף תפקידו בארגון "השמירה", נעמד בין השוטרים לדלת הבניין וסירב לזוז, תוך שהוא טוען שהתערבות המשטרה רק "תיצור בלאגן". בהמשך אנשים נוספים התגודדו סביב השוטרים, צעקו לעברם וקיללו אותם.
מכתב האישום עולה כי בשלב מסוים נפתחה דלת הבניין מבפנים על ידי עאסי, האדם שאותו לכדו חברי הארגון, וכשניסה לצאת מן המבנה החל עימות בין טאהא, ששמר על הדלת מבחוץ, לבין השוטרים. כתוצאה מכך, אחד השוטרים הצמיד שוקר חשמלי לבטנו של טאהא, שבתגובה הכה את השוטר באגרופים. במקביל הנאשם השני עיסא תקף את המתנדב המשטרתי, תוך שהוא צועק על השוטרים ומקלל אותם.
2 צפייה בגלריה
תיעוד תקיפת שוטרים בכפר קאסם
תיעוד תקיפת שוטרים בכפר קאסם
האירוע בכפר קאסם
בהמשך הצליח עאסי לצאת מהבניין ותקף גם הוא את השוטרים. גם לאחר שנעצר הוא המשיך להשתולל בתחנת המשטרה, ואף נגח עם ראשו וגופו בדלת התא, וכתוצאה מכך הוא נפצע ופונה לבית החולים - שם ניסה לברוח ותקף את אחד השוטרים שליוו אותו. טאהא גם הוא נעצר מיד לאחר האירוע, בעוד עיסא נמלט מן הזירה ונעצר יום לאחר מכן.
במקביל לכתב האישום הוגשה לבית משפט השלום בפתח תקווה בקשה להארכת מעצרם של הנאשמים. "הם הוכיחו במעשיהם כי מדובר באנשים אלימים, אשר מורא החוק אינו חל עליהם, והם פועלים באופן גלוי כנגד השוטרים ועושים כל שביכולתם למנוע את עבודתם כחוק", נכתב. "מדובר באירוע חמור ביותר, אשר שורשו נעוץ בהנחות יסוד שגויות של המשיבים, שאינן מבוססות על דבר פרט לתפיסות עולמם הסותרות את ריבונות המדינה, לפיהן ארגון 'השמירה' מוסמך לטפל באירועי סדר ואלימות בכפר קאסם במקום משטרת ישראל".

עו"ד שי טוביםעו"ד שי טוביםצילום: יאיר שגיא
עו"ד שי טובים, שמייצג את אסלאם טאהא מסר בתגובה: "בחלק המקדמי כתבה הפרקליטות כי 'השמירה' תופסת את עצמה כמשליטה סדר, אך במשך שנים למשטרה היה נוח להשתמש בעזרתה, ומסמכים שייתבקשו במסגרת ההליך יוכיחו זאת".
עו"ד רן שטרצר, שמייצג את עלי עיסא, מסר: "אנחנו שבים וטוענים כי האירוע הסלים והידרדר לאן שהידרדר בעקבות התנהלות לא נכונה של המשטרה בשטח. המעשים שביצע לכאורה הנאשם שאני מייצג עולים במקסימום לכדי הכשלת שוטר, ואין כל סיבה לבקש את המשך מעצרו. נצלם את חומר החקירה וניתן מענה בבית המשפט".
עורך דין גיא עין צביעו"ד גיא עין צביצילום: יריב כץ
עו"ד גיא עין צבי, שמייצג את חמאדה עאסי מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר: "אנו נמצאים בשלבים ראשונים של ההליך המשפטי וטרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאור מצבו נשלח חמאדה לבדיקה פסיכיאטרית. לאחר שנקבל את חוות הדעת וחומרי החקירה נציג את טענותינו בבית המשפט".