חשד לפשיעה לאומנית הלילה בחווארה: כמה כלי רכב של פלסטינים ניזוקו מיידוי אבנים ומניפוץ שמשות. צפו בתיעוד.

2 צפייה בגלריה
יידוי אבנים על מכוניות בחווארה
יידוי אבנים על מכוניות בחווארה
כלי רכב ששמשותיהם נופצו
המקרה התרחש בסביבות השעה 1:30 לפנות בוקר, אז על פי החשד שמונה רעולי פנים יצאו מהרכבים שלהם וניפצו שמשות של כמה כלי רכב במסדרון חווארה.
בסרטון הם נראים מגיעים עם מוטות ברזל לכלי רכב, מנפצים שמשות ונמלטים מהמקום. איש לא נפגע, אבל נגרם נזק רב.
סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי מתנחלים ניפצו חלונות של עשרה כלי רכב וגרמו נזק לצמיגים. בעלים של מוסך בשם עלא סולימאן שוחח עם סוכנות הידיעות וסיפר כי התקרית אירעה סמוך לחצות כאשר עשרה מתנחלים שהגיעו בשני כלי רכב הסתערו עם מקלות ואבנים על המוסך שנמצא מתחת לביתו במרכז חווארה, ונמלטו.
גורם ביטחוני אמר כי "יש עלייה באירועי הפשיעה הלאומנית במרחב שומרון בימים האחרונים, גם סביב חומש ובאזור יצהר. אנחנו פועלים כדי לנסות למנוע אותם".
בחודשים האחרונים חלה דווקא ירידה משמעותית בנתונים של הפשיעה הלאומנית. נתוני פיקוד המרכז מצביעים על ירידה בכמות האירועים בשבועות האחרונים, ולפי נתוני משטרת מחוז ש"י ישנה ירידה של כ-40% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, בתקופה זו נחתמו הכי הרבה צווי מעצר מנהליים ביחס לשנים קודמות.
בתגובה לאלימות שמיוחסת לכמה מתנחלים, הוטלו נגדם באחרונה סנקציות בארה"ב ובאירופה. משרד החוץ של צרפת הודיע בשבוע שעבר על איסור כניסה של 28 מתנחלים "קיצונים" מבלי לפרט את שמותיהם. לפני כן הוציא הממשל האמריקני צו נגד ארבעה מתנחלים בטענה לתקיפת פלסטינים בגדה. צעד דומה, גם מול ארבעה מתנחלים, ננקט גם על-ידי ממשלת בריטניה.