בבית המשפט המחוזי בחיפה נמשך אתמול (ב') שלב ההוכחות במשפטו של וולא חלאילה (34) מעכו, המואשם בחטיפתה ורציחתה של בת זוגו לשעבר ואם ילדיו ספיר נחום (23) בחודש יוני בשנה שעברה. אחותה של ספיר, עדן, שהעידה בדיון הקודם, המשיכה בעדותה, ואחריה עלתה אתמול לראשונה לדוכן העדים סוזי, אמה של ספיר.
"בבוקר ההיעלמות התעוררתי ב-10:00, וספיר לא הייתה בבית. התקשרתי לנאשם מהטלפון שלי וגם חיטטתי לספיר בטלפון לראות אם יש שם משהו ולא מצאתי כלום", העידה האחות עדן. "אמא התקשרה מהטלפון של ספיר אל הנאשם והוא ענה לה: 'כן סוזי', ולא 'כן ספיר'. הוא אמר לה את זה עוד לפני שהיא אמרה לו 'הלו'".
5 צפייה בגלריה
וולא חלאילה בבית המשפט
וולא חלאילה בבית המשפט
"התעניין כל הזמן מה קורה במשטרה". חלאילה בבית המשפט, אתמול
(צילום: ליאור אל-חי )
5 צפייה בגלריה
סוזי, אמה של ספיר נחום
סוזי, אמה של ספיר נחום
סוזי (מימין) ועדן נחום בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן)
אתמול נחקרה עדן נחום חקירה נגדית בידי עו"ד אביעד חייט, סנגורו של חלאילה. "הייתי כמו אימא של ספיר. היא הייתה הכול בשבילי", העידה האחות. היא המשיכה: "היינו קשורות מאוד. אחד השוטרים התקשר אליי יום אחרי שספיר נעלמה ושאל אותי במי אני חושדת ונתתי את שמו של הנאשם. ראיתי שהוא רגוע מדי בקשר להיעלמות ספיר. אתה אבא של הילדים של ספיר, איך לא מדאיג אותך שהאימא של הילדים שלך נעלמה? שמתי לב שבכל השיחות איתי הוא התעניין כל הזמן מה קורה במשטרה, וזה גרם לי לחשוב שהוא קשור".
"ביום ההיעלמות עשיתי שיחת וידאו עם הנאשם. הוא היה ברכב אחר, לא הקבוע שלו, ששם יש לו מאחור חלונות כהים. ברכב שבו היא דיבר איתי באותה שיחה לא היו חלונות כהים", אמרה האחות עדן בעדותה. עדה נוספת, כאמור, הייתה סוזי, אמה של המנוחה. "האובדן מאוד קשה לי", היא אמרה לשופטים. "היא הייתה בת הזקונים שלי מתוך שבעה ילדים".
"היה לי קשר מאוד הדוק איתה, ותמיד דאגתי לה. לפני שספיר נעלמה הנאשם הגיע אלינו. ספיר אמרה לי: 'וולא פה, אל תדברי מילה'. ראיתי את הנאשם שוכב במיטה ואמרתי לו: 'גנגסטר, פה זה בית מלון?'. הוא קיבל שיחת טלפון ורץ החוצה", סיפרה האם בעדותה. "הלכתי לספיר ואמרתי לה: 'הולך לקרות אסון'. היא אמרה לי: 'אמא, אין כלום, אנחנו רק מדברים על המשפט של המזונות'. ביום שהיא נעלמה, עדן העירה אותי. היא שאלה אותי איפה ספיר. בדרך כלל היא לוקחת את הטלפון איתה, אך הפעם לא. רציתי להתקשר לנאשם. הסתכלתי בטלפון שלה, וכל ההתכתבויות שלהם היו מחוקות, מלבד המילים 'בוקר טוב מאמי'".
5 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
ספיר נחום
(באדיבות משטרת ישראל)
האם המשיכה: "התקשרתי לנאשם מהטלפון של ספיר. עוד לפני שדיברתי הוא ענה לי 'כן, סוזי'. איך הוא ידע שזאת אני ולא ספיר? שאלתי אותו: 'ספיר במקרה איתך?'. הוא ענה: 'למה שהיא תהיה איתי?'".
לפי כתב האישום, מערכת היחסים בין חלאילה לנחום התאפיינה בחוסר יציבות ומחלוקות, בין היתר בנוגע לחינוך וגידול הילדים. במאי בשנה שעברה החלה נחום לפעול לפתיחה בהליך משפטי נגד בן זוגה לשעבר במטרה שישלם מזונות. גופתה של המנוחה נמצאה באזור היישוב הבדואי אבטין ליד קריית אתא לאחר 10 ימים של חיפושים. בכתב האישום לא מצוין כיצד חלאילה רצח את נחום.
התובעים, עורכי הדין ענבל ברנסון וענאן ג'אנם, ציינו כי חלאילה החליט ב-2 ביוני בשנה שעברה להמית את נחום. כדי לבצע את מזימתו, הוא יצא ברכבו בשעת בוקר לאזור שסמוך לגן הילדים של בתם. לאחר שנחום השאירה את בתם בגן והייתה בדרכה לביתה, חלף הנאשם בנסיעה עם רכבו בסמוך לנתיב הליכתה ועצר את רכבו לידה. חלאילה פיתה במרמה את המנוחה להיכנס לרכבו ולנסוע עמו, והשניים נסעו מחוץ לעכו. לפי כתב האישום, חלאילה רצח את האישה באזור מבודד.
5 צפייה בגלריה
התובעים עורכי הדין ענבל ברנסון וענאן ג'אנם
התובעים עורכי הדין ענבל ברנסון וענאן ג'אנם
התובעים עורכי הדין ענבל ברנסון וענאן ג'אנם
(צילום: אלעד גרשגורן)
5 צפייה בגלריה
הסניגור עו''ד אביעד חייט
הסניגור עו''ד אביעד חייט
הסנגור עו''ד אביעד חייט
(צילום: אלעד גרשגורן)
עו"ד חייט, סנגורו של חלאילה, כופר בשמו באשמה. הסנגור אמר לשופטים: "הנאשם לא רצה במותה של אם בתו ובת זוגו לסירוגין", אמר חייט לשופטים. "הוא כופר בכך שגמלה בליבו ההחלטה להמית את המנוחה. אין בדל של ראיה שקושר את הנאשם לזירה עצמה. הוא לא המית את המנוחה ובוודאי שלא קבר אותה ולא נכח בזירה".
עו"ד סנדי אלקבץ, שמייצגת את משפחת נחום, אמרה: "אני סומכת את ידיי על בית המשפט שירשיע את הנאשם על חומרת מעשיו".