צעיר אמריקני מצפון קרוליינה, שנעלם בשנות השבעים באזור שיקגו, זוהה כעת כאחד מעשרות קורבנותיו של הרוצח הסדרתי ג'ון וויין גייסי.
גייסי הורשע ב-1980 ברצח 33 גברים צעירים ונערים בין 1972 ל-1978 והוצא להורג ב-1994. לעיתים קרובות התחזה לשוטר, ופיתה את קורבנותיו להגיע לביתו בפרברי שיקגו ולשכב איתו. במקרים אחרים הבטיח להם עבודה בענף הבנייה. הוא כונה "הליצן הרוצח" ו"פוגו הליצן", מכיוון שבשנים שבהן ביצע את הרציחות הוא הופיע באירועי צדקה ובבתי חולים לילדים, מחופש לליצן בשם פוגו.
רבים מקורבנותיו של גייסי נקברו על-ידו מתחת לביתו בפרברי שיקגו. בשנת 2011 הודיעה לשכת השריף של מחוז קוק באילינוי על בדיקת שרידי הגופות של שמונה קורבנות שלא זוהו.
2 צפייה בגלריה
פרנסיס וויין אלכסנדר קורבן של ה רוצח ה סדרתי ג'ון וויין גייסי ב ארה"ב
פרנסיס וויין אלכסנדר קורבן של ה רוצח ה סדרתי ג'ון וויין גייסי ב ארה"ב
ג'ון וויין גייסי (מימין) והנרצח פרנסיס וויין אלכסנדר
(צילום: AP)
השריף טום דארף ביקש ממשפחות של צעירים שנעלמו באזור שיקגו בין 1970 ל-1978 (השנה שבה גייסי נעצר והגופות נמצאו מתחת לביתו) למסור דגימות רוק, לצורך השוואה עם ה-DNA של שמונה הגופות שטרם זוהו. כמה חודשים לאחר מכן זוהה וויליאם ג'ורג' באנדי בן ה-19 כאחד מקורבנותיו של גייסי. ב-2017 זוהה קורבן נוסף של הרוצח הסדרתי, ג'יימס ביירון הקנסון, בן 16. פרנסיס וויין אלכסנדר, שהיה במותו בן 21 או 22, הוא הקורבן השלישי של גייסי שמזוהה בעשור האחרון.
התיעוד האחרון של אלכסנדר בחיים היה בינואר 1976. השריף דארף העריך שהוא נרצח בין תחילת 1976 לתחילת 1977. אלכסנדר חי באזור שבו גייסי, וקורבנות אחרים, שהו לעיתים קרובות.
הרשויות באילינוי מסרו שאלכסנדר עבר מצפון קרוליינה לשיקגו, ושם היה נשוי במשך כשלושה חודשים. הוא התגרש ב-1975. לא ברור כיצד אלכסנדר הכיר את גייסי.
אחותו של אלכסנדר, קרוליין סנדרס, הודתה ללשכתו של השריף של מחוז קוק. "זה קשה, גם אחרי 45 שנה, לדעת על גורלו של וויין האהוב שלנו. הוא נרצח בידיים של אדם מרושע ומתועב", אמרה.
הגשת דגימות הרוק של אנשים שחשדו שגייסי רצח את יקיריהם עזרה למשטרה לפתור בעשור האחרון לפחות 11 תיקים לא מפוענחים, שגייסי לא היה קשור אליהם. הדגימות אף סייעו למשפחות למצוא נעדרים שעדיין בחיים – כולל גבר באורגון שלא ידע שמשפחתו מחפשת אחריו במשך שנים.