יוסי נוראני, קופאי שעובד בעיקר במשמרות לילה במרכול במרכז הארץ, כבר היה לקראת סיום משמרת ביום שישי האחרון, קצת אחרי השעה חמש בבוקר – כשלפתע נתקל בשודד לבוש במדי צבא. "אני עובד בלילות, ואחרי כמה שעות במשמרת רציתי ללכת לשירותים", הוא סיפר בשיחה עם ynet. "כשבאתי לחזור אני רואה חייל עם תיק ענק על הגב, מקלע ענק שהתברר מאוחר יותר שהוא נגב, וכיסוי לפנים שרואים דרכו את העיניים. בהתחלה אמרתי לעצמי: או.קיי, חייל, חזר ממילואים, כנראה קר לו. אני אשטוף ידיים. אחרי זה ראינו במצלמות שהוא ניסה לפתוח את הקופה".
"אני רואה אותו מסתובב ומגיע לקופה, ורואה שמישהו ניסה לפתוח אותה. אמרתי לעצמי: או.קיי, אולי בטעות נלחץ. למה שחייל ינסה לפתוח, זה לא הגיוני", הוא מתאר. "אני מגיע לקופה, הוא מבקש ממני קאמל סופט, אני מביא לו את הסיגריות, הוא שולף שטר של 100 שקל, אני מקליד בקופה ופותח אותה – ובאותו רגע הוא מעלה את הקת של הנשק, מניח על הקופה ועם אצבע על ההדק אומר: 'אני חייב את הכסף לשכירות'. אמרתי לו: 'אתה מאיים עליי?' הוא אמר לי: 'לא, אני לא מאיים עליך, אני חייב את הכסף', בזמן שהוא עם אצבע על ההדק.

"אמרתי לו: 'אל תעשה לי את זה. עברתי טראומה ולפני שנה וחצי שדדו אותי'. הוא אומר לי: 'אל תספר לי על טראומה, אני נלחמתי בלבנון'. היה בקופה באזור אלפיים שקל, הוא לקח והכניס לכיס. ואז לפני שהוא בא לצאת, הוא אמר לי: 'אם אתה יכול, אם אתה מתקשר למשטרה, תתקשר למשטרה רק עוד חמש דקות'. תרחם עליי יעני, אני מסכן ואני אומלל, במילים אחרות. התקשרתי למשטרה באותו הרגע, ואני מקווה שיתפסו אותו".
מה הרגשת? "אני בטראומה. הייתי אמור לעבוד היום בלילה וגם אתמול. זה מלחיץ מאוד כשאני לבד במשמרת לילה. מפחיד מאוד. בשנייה שהוא יצא ידעתי שאני חייב להתקשר למשטרה. הגיעו שוטרים, הגיע צוות זיהוי פלילי ולקחו מצלמות. הפחד שלי זה שהוא מסתובב עם נשק מסוכן כזה והוא לא נראה טוב, עייף ותשוש נפשית, ולא במצב להחזיק נשק כזה".
מהמשטרה נמסר בתגובה כי "נפתחה חקירה".