2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג בחגיגות המימונה בביתו של אורן חזן
יצחק הרצוג בחגיגות המימונה בביתו של אורן חזן
בני הזוג הרצוג במימונה של אורן חזן
(צילום: צילום מנצח)
הנשיא יצחק הרצוג מזהיר את אויבי ישראל מלפרש את הוויכוח הפנימי במדינה כסימן לחולשה צבאית. בריאיון ל"ניו יורק טיימס" הזהיר הרצוג את חיזבאללה שלא לנסות ולבצע מתקפות דומות לאלו שהיו בשבוע שעבר גם ביום שישי, כאשר באיראן מתקיים "יום ירושלים". הערב (רביעי) חגג הרצוג את המימונה בביתו של אורן חזן באריאל ואחר כך התארח אצל משפחת זכריה במושב חדיד.
"אל תטעו את עצמכם", אמר הנשיא הרצוג בריאיון, שבוע לאחר המטח הכבד ביותר לגליל מאז מלחמת לבנון השנייה, מטח שהאחראים לו היה ככל הנראה גורמים פלסטיניים. "תמיד היינו מאוחדים בכל הנוגע להגנה ולביטחון שלנו. ישראל חזקה ביותר והיא תפעל במידת הצורך".
2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג בחגיגות המימונה אצל משפחת זכריה במושב חדיד
יצחק הרצוג בחגיגות המימונה אצל משפחת זכריה במושב חדיד
הרצוג בחגיגות המימונה אצל משפחת זכריה במושב חדיד
(צילום: Avivos)
בריאיון התייחס הרצוג גם לשיחות המשא ומתן בין הצדדים בבית הנשיא בנוגע לפתרון של פשרה למהפכה המשפטית, שיחות שעדיין לא הניבו פריצת דרך. למרות זאת, הרצוג אופטימי ואמר כי הממשלה אותתה שהיא עשויה לחכות עד סוף הקיץ לפשרה: "יש הרבה רצון טוב בחדר מאז שהתחלנו את המשא ומתן לפני שבועיים. אני לא תמים אבל אני עדיין נותן לזה הזדמנות".
באשר לשיחות שמתנהלות בבית הנשיא בין הקואליציה לאופוזיציה אמר הרצוג: "זהו פוטנציאל לרגע חוקתי, רגע שבו אנחנו יכולים לכוון את ישראל למבנה חזק ועמיד יותר, משהו שלא עשינו מאז הקמתנו לפני 75 שנה. הנשיא ציין שהוא נושא נטל היסטורי על כתפיו: "אני אולי המרכיב היחיד בציבוריות הישראלית שכל הצדדים יכולים להרגיש חופשיים לבוא ולדבר איתו, לסמוך עליו".
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט צוטט בריאיון כמי שאומר כי הרצוג הוא "אשף ביצירת אמון - מעולם לא פגשתי אדם שלא אוהב ולא סומך עליו. אני לא יכול לחשוב על אדם מתאים יותר ממנו, ברגע כל כך דרמטי, להוביל את המשא ומתן".