לבית משפט השלום בנצרת הובאו הערב (רביעי) חברי ארגון הפשיעה אבו לטיף, שנעצרו הבוקר במסגרת חקירת המשטרה שחשפה לפי החשד העלמות מס במיליארד שקלים וזכתה לכינוי "המיליארדר השחור". בית המשפט האריך בשבוע את מעצרו של נידאל אבו לטיף, אחד מבכירי ארגון הפשיעה.
5 צפייה בגלריה
נידאל אבו לטיף
נידאל אבו לטיף
נידאל אבו לטיף. כבר נמצא במעצר
(צילום: נחום סגל)
נציג המשטרה אמר בדיון בהארכת מעצרו של נידאל אבו לטיף, החשוד בעמידה בראש ארגון הפשיעה, כי יש יותר מ-100 עדים וחשודים שעל המשטרה לחקור במסגרת הפרשה. אבו לטיף, שמעצרו הוארך כאמור בשבוע, נמצא כבר במעצר בעקבות פרשיה קודמת - ניסיון רצח של גבר במסעדה בכפר יאסיף בסוף חודש נובמבר האחרון. הוא נלכד אחרי מצוד ממושך, כשברשותו עשרות אלפי דולרים ושקלים במזומן.
במסגרת הפרשה נעצר גם ראש מועצת ראמה, שאוקי אבו לטיף, ומעצרו הוארך גם כן בשבוע. "אני איש ציבור, אני חף מפשע, לא עשיתי שום דבר רע, פועל רק בשביל האוכלוסייה שלי", אמר כשנכנס לאולם הדיונים. הוא חשוד בסחיטה, קשירת קשר וסיוע לארגון פשע על ידי עובד ציבור.
5 צפייה בגלריה
ראש מועצת ראמה שאוקי לטיף
ראש מועצת ראמה שאוקי לטיף
ראש מועצת ראמה שאוקי אבו לטיף. "חף מפשע, פועל בשביל האוכלוסייה"
(צילום: נחום סגל)
בין העצורים בפשיטה המשטרתית על ארגון הפשיעה, שבה לקחו 700 איש, היה גם גמלאי יהודי של שירות הביטחון הכללי מהצפון שלפי החשד היה חבר בארגון. לצד 1.5 מיליון שקלים במזומן, נתפסו בפשיטה גם שעוני יוקרה ו-28 כלי רכב - בתוכם 15 רכבי יוקרה של למבורגיני, מייבאך ומרצדס. כמו כן הוחרמו שיקים בשווי עשרות מיליוני שקלים, יותר מ-80 חשבונות בנק ו-50 יחידות במקרקעין. בנוסף נעצרו גם שני רואי חשבון מוכרים מהגליל, ומעצרו של אחד מהם הוארך גם כן בשבוע.
לפי ההערכות במשטרה, משפחת הפשע של אבו לטיף מגלגלת מאות מיליוני שקלים בשנה, בין היתר באמצעות הונאות פורקס, סחיטה באיומים של דמי חסות מקבלנים, מתן הלוואות בשוק האפור, סחר בסמים ובאמצעי לחימה. הם משתפים פעולה עם ארגוני פשע בטובא-זנגריה ומרר, וגם עם ארגוני פשע ישראלים.
5 צפייה בגלריה
הרכבים של משפחת אבו לטיף שהוחרמו
הרכבים של משפחת אבו לטיף שהוחרמו
רכבים של משפחת אבו לטיף שהוחרמו
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
הרכבים של משפחת אבו לטיף שהוחרמו
הרכבים של משפחת אבו לטיף שהוחרמו
(צילום: גיל נחושתן )
5 צפייה בגלריה
הציוד שנמצא אצל ארגון הפשיעה אבו לטיף
הציוד שנמצא אצל ארגון הפשיעה אבו לטיף
אייפונים, שעונים ותכשיטים שנתפסו
(צילום: דובורת המשטרה)
המשפחה פעלה במשך שלושה עשורים עם רקורד עמוס בסכסוכים ובחיסולים בכפר ראמה שבגליל, אבל עלתה על הרדאר המשטרתי רק בשנת 2014 - כשהתערבה במלחמת החיסולים שהתנהלה באותה תקופה בנהריה בין מיכאל מור לשמואל הרוש. אבו לטיף צידדו בהרוש והעניקו לו מחסה כשהיה מבוקש על ידי המשטרה. גם את מעצר הבית שלו, ריצה הרוש אצל משפחת אבו לטיף.
הברית הזו לא נעלמה מעיניו של מיכאל מור: אחרי שהרוש העביר למור מסר, דרישת שלום עוקצנית באמצעות הזמר דקל וקנין, שכלל לא היה מודע לכך שעבריינים עושים בו שימוש, הגיעה התגובה של מור. "כדאי לשמואל הרוש לרדת לבונקר ולהסתתר בכפרים ובהרים של החברים הערבים שלו עד להודעה חדשה. הנקמה תהיה קשה, מטענים וטילים יעופו עליו", כתבו שליחיו של מור בפייסבוק.