משטרת צרפת עצרה שמונה בני אדם בחשד שהיו מעורבים בתקיפת הנכד של אחיה של הגברת הראשונה של צרפת, בריז'יט מקרון, אחרי ריאיון בטלוויזיה של בעלה. קרוב המשפחה של מקרון, ז'אן-בטיסט טרונייה, הוכה על ידי מפגינים נגד הממשלה הצרפתית בעיר אמיין שבצפון צרפת – ונפגע בראשו, ידיו ורגליו.
2 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון ואשתו בריז'יט מקרוןנשיא צרפת עמנואל מקרון ואשתו בריז'יט מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון ואשתו בריז'יט מקרוןנשיא צרפת עמנואל מקרון ואשתו בריז'יט מקרון
בריז'יט ועמנואל מקרון. "חצו קו אדום"
(צילום: רויטרס )
התקיפה התרחשה אמש, אחרי הפגנה נגד רפורמת הפנסיות השנויה במחלוקת שהעביר הנשיא מקרון למרות התנגדות גדולה בציבור. אביו של ז'אן-בטיסט, ז'אן-אלכסנדר, סיפר לתקשורת בצרפת כי התקיפה אירעה מחוץ לחנות השוקולד של משפחתו, שהפכה ליעד עבור המפגינים.
אחרי שתקפו את ז'אן-בטיסט, הגיעו שכנים למקום והתערבו כדי לעצור את האלימות. התוקפים נמלטו מהמקום.
הגברת הראשונה של צרפת בריז'יט מקרון אמרה היום כי "הוקעתי שוב ושוב את האלימות הזו, שיכולה להוביל רק לרע מכל. לז'אן-בטיסט היה אומץ להתמודד עם הפחדנות, הטיפשות והאלימות של קבוצה שאני משאירה למערכת אכיפת החוק". הנשיא עמנואל מקרון אמר: "לאלימות אין מקום בדמוקרטיה. אף צורה של אלימות לא מוצדקת".
2 צפייה בגלריה
חנות שוקולד אמיין צרפת ז'אן בטיסט משפחה של בריז'יט עמנואל מקרון קרוב משפחה הותקף
חנות שוקולד אמיין צרפת ז'אן בטיסט משפחה של בריז'יט עמנואל מקרון קרוב משפחה הותקף
החנות המשפחתית באמיין. אין קשר עסקי לנשיא
(צילום: AFP)
האב ז'אן-אלכסנדר טרונייה אמר בריאיון לתקשורת בצרפת כי המפגינים "חצו את הקו האדום", ולדבריו גרמו עלבון לנשיא, לרעייתו ולמשפחתה. "אני המום", הוא הוסיף.
חנות השוקולד של משפחת טרונייה מופעלת באמיין כבר שישה דורות. המומחיות שלה היא מקרונים. בתי העסק של המשפחה – שלה חנויות בצפון צרפת – כבר היו ליעד של מפגינים לאור שמועות לפיהן לגברת הראשונה יש קשרים עסקיים לחנויות.

במשפחתה דחו מכל וכל את הטענות האלה, ואביו של קרוב המשפחה שהותקף אמר כי הוא לא מבין למה עסקי המשפחה הפכו ליעד. "לעמנואל מקרון אין קשר לעסקים שלנו", אמר. "אני לא מבין למה כל האנשים האלה ממשיכים להטריד אותנו. חלק מהם אפילו קוראים לחרמות על החנויות והמוצרים שלנו".
במרכז רפורמת הפנסיות של מקרון עומדת העלאת גיל הפרישה מ-62 ל-64. הרפורמה תיכנס לתוקף ב-1 בספטמבר. הסקרים שנערכו בצרפת הראו שרוב הציבור מתנגד לרפורמה, אך מקרון הדגיש שהיא חיונית להצלת הכלכלה ולמערכת הפנסיה של המדינה, ותאפשר להתמודד עם תחזית הגירעון לשנים הקרובות. מתנגדי הרפורמה טוענים כי היא אינה הוגנת ולא הכרחית. איגודי העובדים טענו שאת הכסף ניתן להביא ממקומות אחרים – בין השאר באמצעות העלאת המיסים לעשירים.