עימות חריג בין חבר כנסת ללוחמי וקציני מג"ב מוביל לתגובות חריפות: בתיעוד מדרום הר חברון נראה ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת מכה איש כוחות הביטחון, לאחר שזה נצמד אליו וחבט על מכסה המנוע של רכבו. צפו בתיעוד.
המקרה אירע במהלך הפגנת פעילי שמאל במסאפר יטא שבדרום הר חברון נגד החלטת בג"ץ והמדינה לפנות מקבץ מבנים הפלסטינים שנמצאים בשטח אש באזור. כניסתם של הפעילים למקום נמנעה במעבר מיתר, והם המשיכו ברגל לאזור ההפגנה. כסיף הגיע ברכבו, ונדרש לעזוב. "מי אתה בכלל, זוז מפה. אני חבר כנסת", נשמע ח"כ כסיף צועק על השוטרים.
5 צפייה בגלריה
עימות עימותים ממשלה בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
עימות עימותים ממשלה בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
תיעוד העימות בין ח"כ עופר כסיף ללוחמי מג"ב בדרום הר חברון
ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לכך בטוויטר כשהוא מתייחס גם לתיעוד אתמול של חבר סיעתו של כסיף, ח"כ אחמד טיבי, שתועד מחלץ בכוח חשוד בהפרת סדר מידי שוטרים. "כוחות הביטחון עומדים מול הטרור ומסכנים את עצמם בשטח. כל יום, כל היום. אני גאה בהם ומגבה אותם", אמר בנט. "אני מגנה בכל תוקף ורואה במלוא החומרה את ההתנהגות החמורה ומעודדת האלימות של אחמד טיבי ועופר כסיף שמתחבאים בפחדנות מאחורי החסינות, מפריעים לשוטרים בעבודתם ותוקפים אותם בלי בושה. חסינות היא כדי לשרת את המדינה, לא כדי לפגוע בה".
במשטרה החלו באיסוף החומרים סביב התקריות האלימות מהימים האחרונים של אותם חברי כנסת במטרה לבחון פתיחה של חקירות פליליות נגדם. בהודעת המשטרה נכתב כי המפכ"ל וראש אח"מ צפויים לבקש את פתיחתה של חקירה פלילית על תקיפת שוטרים והפרעה למילוי תפקידם.
אגף החקירות והמודיעין כבר פנה למחוזות המשטרה שבהם התרחשו התקריות בכדי שאלו יעבירו את כל החומרים, העדויות והתיעוד מהתקריות לאגף החקירות והמודיעין, במטרה לגבש חוות דעת שתוצג לפרקליט המדינה וליועצת המשפטית לממשלה בכדי לבחון פתיחה של חקירה פלילית נגד הח"כים. מהמשטרה נמסר: "לא יעבור לסדר היום מצב שבו נבחרי ציבור מחבלים בפעילות השוטרים ופוגעים בהם פיזית".
5 צפייה בגלריה
השתלטות מתנחלים על נכס בחברון
השתלטות מתנחלים על נכס בחברון
השתלטות מתנחלים על נכס בחברון
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר על המקרה היום: "ח"כ עופר כסיף חצה כל גבול והתנהל בצורה מחפירה כשהכה שוטר בראשו. בלתי נסבל שח"כים מנצלים פעם אחר פעם את חסינותם כדי לעשות הון פוליטי על גבם של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, ומפעילים כלפיהם אלימות פיזית. אם יש להם טענה - שיפנו אותה אליי, ולא ייטפלו לשוטרים ולשוטרות שמבצעים במסירות ובתנאים מורכבים את משימותיהם. בכוונתי לפנות בנושא ליושב ראש הכנסת וליועצת המשפטית לממשלה. "לא אאפשר לחברי כנסת, ולא לאף אחד אחר, לתקוף שוטרים".
יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פנה ליועמ"שית ולמפכ"ל המשטרה בדרישה לחקור את כסיף. בהודעתו נכתב כי "בן גביר דורש מהיועצת המשפטית לממשלה להגיש כתבי אישום, להפסיק את אוזלת היד והאדישות. תפקידם של היועמ"שית והמפכ"ל זה להגן על שוטרים. ח"כ אינו חסין לבצע עבירות פליליות". במידה ולא ייפתחו חקירות ויוגשו כתבי אישום - בן גביר הודיע כי יעתור לבג"ץ.

מתנחלים השתלטו על בתים בחברון

בשעות הצהריים נכנסו עשרות מתיישבים, בהם בני נוער ומשפחות, לבניין בחברון שלטענתם רכשו בכסף מפלסטינים - והשתלטו עליו. הם נכנסו עם מזרנים וציוד כדי להישאר בו כמה שיותר זמן. הבניין נמצא בתפר שבין קריית ארבע למערת המכפלה ומכונה "בית התקומה". ח"כ אורית סטרוק הגיעה למקום כדי לתמוך במתיישבים.
"אנחנו כאן ליד בית התקומה, בית יהודי חדש בחברון", אמרה סטרוק", "שנגאל, נרכש, נקנה בכסף מלא על אם הדרך מקריית ארבע לבית השלום והלאה למערכת המכפלה, יוצר את הרצף היהודי בחברון ברוך השם. ממש כמו שכתוב בפרשת השבוע 'בכל ארץ אחוזתכם גאולה ניתנו לארץ', עוד בית חדש בחברון שנקנה בכסף מלא ובעזרת השם יגורו בו עוד משפחות יהודיות, איזו בשורה טובה ושמחה, של שבת קודש, השבת של גאולת הארץ".