5 צפייה בגלריה
יובל יאיר בסיני
יובל יאיר בסיני
יובל יאיר בסיני
(צילום: באדיבות המשפחה)
החופשה שהפכה לסיוט: מאות אלפי ישראלים פוקדים בימים אלו את חצי האי סיני, וחלקם עושים את דרכם באחת מהטיסות הישירות לשארם א-שייח שהושקו ממש לאחרונה. אלא שהעובדה ששארם נמצאת כאן, מעבר לפינה, גורמת לחלק מהנופשים לשכוח שהיא גם מרחק שנות אור מישראל בכל הקשור לרפואה.
נועה קורמן-יאיר מלהבים יצאה לטיול בן עשרה ימים בסיני יחד עם בעלה ושלושת ילדיהם. לדבריה הטיול עבר בצורה חלקה, עד שביום ראשון הכל החל להידרדר כשהבת יובל (12) חשה לא בטוב. תוך שעות מה שנראה כמו התייבשות רגילה הפכה לדרמה של ממש שכללה טיסת חילוץ שלשום וטיפול במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים שניידר.
5 צפייה בגלריה
מלון Pyramisa Beach Resort
מלון Pyramisa Beach Resort
מלון בסיני
(מתוך אתר המלון)
"אנחנו נוסעים הרבה לסיני", מספרת האם, "ביום ראשון אחרי שישה ימים במקומות אחרים הגענו למלון בשארם והילדים היו במגלשות מים לשלוש שעות ולא שתו. בערב הילדה אמרה שכואבת לה הבטן ובבוקר מצאנו אותה בשירותים בחדר של הילדים כשהיא מעורפלת".
ההורים בדקו את חום גופה והבינו שמדובר בהתייבשות, וביקשו ממנה להישאר בחדר עם המזגן ליום אחד. במהלך היום הגיעו לחדר לבדוק מה שלומה, ומיטתה הייתה ספוגה בזיעה. "ביקשנו ממנה שתשים בגד ים, והיא לבשה פיג'מה. אך באותו הזמן טענה שהיא לובשת בגד ים, הבנו שהיא מבולבלת".
5 צפייה בגלריה
החילוץ ממצרים
החילוץ ממצרים
החילוץ של יובל במטוס ממצרים
(צילום: הפניקס)
5 צפייה בגלריה
החילוץ ממצרים
החילוץ ממצרים
(צילום: הפניקס)
הם הזעיקו את רופא בית המלון שהחליט לפנות את הילדה לבית החולים המקומי כשעיניה כבר החלו להתגלגל אחורנית, ומצבה היה קשה. "כשהוא אמר שצריך לפנות אותה חשבנו שיגיע אמבולנס, אבל מה שהגיע זה רכב פרטי שפינה אותנו לבית החולים", מספרת האם.
"לפתע נזכרנו שאנחנו במדינת עולם שלישית. אתה נורא קרוב לאילת, אבל המצב בבית החולים היה יותר גרוע מהודו. היה שם רק רופא אחד, אחמד, שדיבר אנגלית והכל היה נורא בקצב של סיני, שזה לא בסדר במצב כזה. הם עשו את מה שהם היו יכולים, אבל הכל באופן איטי. למשל הם לקחו לה בדיקות דם ואמרו שייקח שלוש שעות לפענח אותן, שזה זמן שאין לך כשהבת שלך קודחת מחום. אתה צריך להבין מהר מה קורה לה".
5 צפייה בגלריה
תורים במסוף טאבה
תורים במסוף טאבה
תורים ארוכים במסוף טאבה
(צילום: עומר עמוס זנקו)
שעה לאחר הגעתה של יובל לבית החולים המקומי, הוריה הבחינו בהידרדרות במצבה. "היא לא זיהתה אותנו, התחילה לדבר 'ג'יבריש'", נזכרת האם. "אז יצרתי קשר עם חברת הביטוח והם הביאו מהר מתורגמן לערבית והחלו לעבוד על טיסת חילוץ".
האם מספרת כי במשך שעות רופאים מהארץ למעשה שלטו מרחוק בטיפול בבתה לאחר שמצאו רופא דובר ערבית שיתרגם לצוות בבית החולים המקומי מה לעשות. לבסוף, בשעות הלילה, הילדה הוסעה הפעם באמבולנס למטוס מיוחד של חברת הפניקס, שבה היו מבוטחים בני המשפחה.
כשהם כבר בשדה התעופה ליד המטוס, בעיה חדשה צצה. "הפקיד המצרי ביקש לחתום לנו על הדרכון, פעולה שלוקחת דקה בארץ הפכה לאירוע של שעה, שזה המון זמן במצב כזה. אבל כשראיתי את הצוות על המטוס עם המגן דוד אמרתי לעצמי שאלו המלאכים שלי, הבנתי שהיא לא תמות".
יובל הגיעה לבית החולים שניידר במצב קשה, ולאחר לילה בטיפול נמרץ שבו מצבה הוצב הרופאים גילו את מה שקרה. ייתכן וחלתה במחלת מעיים בעקבות דבר שאכלה, והשילוב של הדבר הזה יחד עם התייבשותה, גרם למצבה להתדרדר במהרה. היא כעת מאושפזת באחת המחלקות בבית החולים ואמורה להשתחרר בקרוב.
מור פפקין, מנהלת ביטוחי נסיעות לחו"ל בפניקס סיפרה כי מבחינתה כעת, מדובר במבצע מוצלח. "אנחנו שמחים שהצלחנו להביא את יובל לישראל בזמן הנכון. המקרה הזה מוכיח כמה זה הכרחי לבטח את עצמך גם אם אתה חוצה את הגבול עם רכב שעה מישראל".