3 צפייה בגלריה
בית ספר גבריאלי בתל אביב
בית ספר גבריאלי בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
שר החינוך יואב קיש הודיע היום (רביעי) כי בכפוף להנחיות פיקוד העורף, לא יתקיימו לימודים בבתי הספר עד יום ראשון - וכי החל מאותו יום יחזרו בתי הספר ללמידה מרחוק.
תלמידי ישראל שבו כבר אתמול למתכונת של פעילות חינוכית מרחוק, אך בשלב זה ההחלטה האם לקיים פעילות נתונה לשיקול דעתם ולמוכנותם של מנהלי מסגרות החינוך. משרד החינוך אפשר לרשויות מקומיות שאינן ממוקמות באזורי העימות ומעוניינות לקיים למידה פיזית בבתי הספר לבקש החרגה מפיקוד העורף.
בתדרוך עם עיתונאים שקיימו שר החינוך יואב קיש וממלא מקום מנכ"ל המשרד מאיר שמעוני, נמסר כי החל מיום ראשון הקרוב כלל מסגרות החינוך יעברו למתכונת של למידה סדירה ורציפה, באמצעות מערכי שיעור המותאמים הן לאפשרות של למידה מרחוק והן לאפשרות של למידה פיזית בבתי הספר.
הלמידה תתמקד בראש ובראשונה בהיבטים רגשיים וחברתיים כדי לחזק את החוסן, ובתכני לימוד המותאמים למצב. בימים האלה חולקו ערכות הפגה בנקודות הפינוי וגם בוטלו משלחות לפולין בשל המלצות ביטחוניות.
"החזרה לשגרת למידה בחירום הכרחית לחיזוק החוסן הלאומי וחיונית לציבור התלמידים הזקוקים למסגרת ולדמות חינוכית משמעותית ותומכת, כמו גם למפגש עם חבריהם לכיתה - גם אם המפגש דיגיטלי" אמר השר קיש, שציין כי ההערכות מתבצעות מתוך הערכה שמצב הלחימה יימשך שבועות ארוכים.
קיש אמר כי מה שמדינת ישראל חווה הוא אסון לאומי שהיא לא חשבה כי תעבור. "זה זעזוע לכולם, כולנו אחרי הלם קשה שנגע ופגע בכולנו. יש לי בן לוחם ובת במודיעין, ולכולנו חיבורים כאלה ואחרים", הוא אמר. "כשר בכלל אני יכול להגיד שהמשימה שלנו להתמקד כמדינה בניצחון ובהכרעת החמאס, לוודא שלא יהיה שום איום צבאי מעזה מכאן ועד עולם, ולהעביר מסר לאנושות שמי שעושה דברים כאלה בכלל, ובטח למדינת ישראל - לא יישאר ממנו זכר. עמלק. נזכור ונשמיד".
3 צפייה בגלריה
ועידת החינוך
ועידת החינוך
"אפעל נגד הסתה משני הכיוונים במערכת החינוך". השר קיש
(צילום: דנה קופל)
שר החינוך אמר כי בשלב הראשון ניתנה הנחיה למורים להיות בקשר עם התלמידים, לברר מה מצבם, לסייע ולתמוך. לדבריו, מערכת החינוך מתמודדת עם מורכבות מתוך הבנה שעליה לתת מענה מותאם בשל ההבדלים בין האזורים השונים, כאלה שתחת איום וכאלה שאינם מאוימים, וכן בשל מורכבות גילאית וילדי החינוך המיוחד.
לדבריו, לא כולם יכולים לקיים למידה מרחוק, בין השאר בשל מורים שאיבדו בני משפחה, מורים שגויסו למילואים והורים לילדים קטנים. הוא ציין כי ההנחיה היא להתרכז בתמיכה רגשית בשלב זה. "אנחנו רואים בחזרה ללימודים חלק מהחוסן הלאומי", אמר קיש, שהנחה לטפל במלוא החומרה במקרי הסתה של סטודנטים ומורים תומכי חמאס. הוא הדגיש כי יפעל נגד הסתה משני הכיוונים, ערבים ויהודים כאחד.
אתמול משרד החינוך הודיע למורים ולגננות כי עליהם לא להשתמש בתוכנת זום, והנחה את עובדי ההוראה לעשות שימוש באפליקציית Meet של גוגל דרך חשבון משרד החינוך, לצורך למידה ופעילות חינוכית מרחוק. הם ציינו כי השימוש בגוגל מיט מאובטח יותר.
"ניתן להשתמש באפליקציית הזום באופן פרטי, אך יש להיות זהירים יותר באישור משתמשים ובאפשרות החדרת רוגלות או תכנים שאינם הולמים", אמרו במשרד החינוך, והדגישו כי זום אינה עומדת בדרישות האבטחה המחמירות של המשרד. הם ציינו כי ההדרכות על גוגל מיט לעובדי ההוראה ממשיכות כמתוכנן באופן שוטף .