"הכי אמיץ שיש"

רס"ר (מיל') יוסף אבנר דורן ז"ל
מאות חברים ובני משפחה ליוו למנוחות את רס"ר (מיל') יוסף אבנר דורן ז"ל, בן 26 מירושלים, לוחם ביחידת הניוד המבצעי ששירת כלוחם איסוף ייעודי בשייטת 13 ונפל בקרב ברצועת עזה. "מגיל קטן חלמתי להיות כמוך, אתה מודל לחיקוי. עכשיו אין מי שייתן לי עצות על הצבא והחיילים", ספד לו אחיו, סרן אייל, שמשרת בחיל הים.

"אתה רצית להיות שם, נלחמת בכל הכוח בתחילת המלחמה כדי שיגייסו אותך ומצאת את היחידה שהביאה אותך לעננים. היית שמח שאתה יכול לתת מעצמך למדינה", הוסיף האח. "יש משהו שאתה בטוח היית אומר לי' אם אני רואה אותך בוכה, אני שובר אותך'. היית אומר לי להיות חזק, בשבילי ובשביל המשפחה והלוחמים שלי. אני פה חזק בשבילך, מבטיח לך שאני לא אבכה, נשבע להיות חזק".
סא"ל ע' מהשייטת ספד לו: "בראשית המלחמה, כשעוד לא היה ברור לאן הולכים, באת אלינו והתעקשת שאם לא אצלנו אתה תיקח חלק משמעותי במלחמה. לא נקראת, לא חויבת, בחרת מתוך ערכים לקחת חלק משמעותי במלחמה. ביקשת לעזור לעם ישראל בשעתו הקשה ביותר, בדיוק לאור הערכים שחונכת".
9 צפייה בגלריה
הלוויתו של רס״ר (מיל׳) יוסף אבנר דורן ז"ל
הלוויתו של רס״ר (מיל׳) יוסף אבנר דורן ז"ל
הלווייתו של רס"ר (מיל') יוסף אבנר דורן ז"ל
(צילום: שלו שלום)
9 צפייה בגלריה
הלוויתו של רס״ר (מיל׳) יוסף אבנר דורן ז"ל
הלוויתו של רס״ר (מיל׳) יוסף אבנר דורן ז"ל
(צילום: שלו שלום)
אחותו שרון סיפרה על השיחה האחרונה עם יוסף: "דיברנו ביום שישי בבוקר כי היה לי עצוב. ניסית לנחם אותי, סיפרת לי סיפורים מעה, שעוד מעט זה ייגמר. כשהתחילה המלחמה ולא קראו לך אתה לא ישבת שנייה, היית על קוצים. התקשרת לכל בן אדם על מדים שאתה מכיר – רק שיקראו לך להילחם, למחוק אותם. אחרי יומיים עלית על מדים והייתה לך שמחה וגאווה גדולה. לא היה סיכוי שזה יקרה אחרת, כי אנחנו ציונים ועלינו לארץ כי אין לנו ארץ אחרת".
"לפני כמה ימים ג'וזף אמר לאחותו שאם הוא ייקבר הוא ירצה שנריץ עליו צחוקים ושנצחק עליו, גם הפעם אני חושב שאתה מגזים", ספד חברו הטוב יוסף. "המקום האחרון שהייתי חושב שהוא ימות זה קרב לא היה לו פחד בעיניים, הוא היה הכי אמיץ שיש".

"תבוא לחבק אותי בחלומות"

רב"ט ניק בייזר ז"ל
אלפים ליוו למנוחות את רב"ט ניק בייזר ז"ל, שנחטף על ידי מחבלי חמאס ונרצח בשבי. תושבי באר שבע ליוו עם דגלים את ניק ומשפחתו בדרך לבית העלמין. "בחיים לא חשבתי שאהיה במעמד הזה, שאצטרך להגיד דברי פרידה", ספדה האם קטיה.

9 צפייה בגלריה
הלווייתו של רב"ט ניק בייזר בבית העלמין הצבאי בבאר שבע
הלווייתו של רב"ט ניק בייזר בבית העלמין הצבאי בבאר שבע
הלווייתו של רב"ט ניק בייזר ז"ל
(צילום: הרצל יוסף)
9 צפייה בגלריה
הלווייתו של רב"ט ניק בייזר בבית העלמין הצבאי בבאר שבע
הלווייתו של רב"ט ניק בייזר בבית העלמין הצבאי בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
"לפני פחות מחצי שנה התגייסת. המפקדת המדהימה שלך הציעה לי לכתוב מכתב בשבילך לשבת הראשונה שסגרת. כתבתי לך 'עכשיו אתה חייל, והשבת הראשונה שלך שאתה לא בבית, ולא משנה באיזה מרחק, תמיד תהיה בראש ובלב... אנחנו גאים ומתגעגעים ותמיד לצידך. מחכים שתחזור הביתה'".
"אלה המילים שכתבתי לפני חצי שנה, אבל יש משהו שלא הצלחתי, ואני ממש ממש מתנצלת. כשאמרתי שתמיד נעזור ונהיה לצידך – לא הצלחנו לעזור, לא היינו לצידך כשהכי היית זקוק. לא הצלחנו להציל אותך. תמיד תהיה איתנו. אני בטוחה שהמקום שאתה נמצא בו עכשיו יותר טוב ממה שהיית בו בימים האחרונים".
אחותו ניקול ספדה לו: "אני מבטיחה שאגשים את כל החלומות שלך ושלי. אשמור על אמא ואבא, כי זה מה שרצית לעשות עכשיו ועשית הכי טוב שהיית יכול. היית מחבק אותי המון, תמיד אמרתי שיש לך את החיבוק הכי טוב ואמרתי שאני מחכה לרגע שתחזור ואחבק אותך. תבוא לחבק אותי בחלומות".

"מופת בשבילי ובשביל כולם"

רס"ב (מיל') עזריה יחזקאל ז"ל
בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה הובא למנוחות לוחם השריון רס"ב (מיל') עזריה יחזקאל ז"ל, תושב העיר בן 53, שנהרג שלשום מפגיעת כטב"מ בגבול הצפון. "יחזקאל, אתה עוזב אותנו. לאן אתה הולך? מי יטפל בנו?", קראה בבכי אמו.
9 צפייה בגלריה
הלווייתו של עזריה יחזקאל
הלווייתו של עזריה יחזקאל
(צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)
9 צפייה בגלריה
 הלווייתו של רס"ב עזריה יחזקאל ז"ל
 הלווייתו של רס"ב עזריה יחזקאל ז"ל
(צילום: יובל חן)
סא"ל אריאל, מפקדו וחברו לשירות המילואים ספד לו: "אם תשאלו בפלוגה ח' מי אהובנו, אז כולם יגידו עזריה. יותר מ-30 שנה של שירות מילואים כנהג טנק, תמיד הייתה בפעולה. שמרת אמונים לפלוגה, הייתה עוגן פלוגתי נצחי. הרבה אנשים עברו בפלוגה ואתה נשארת. אתה בחמישייה הפותחת של נהגי הטנק, אם לא מספר אחת. אתה מופת בשבילי ובשביל כולם, אני מצדיע לך".
"כשקיבלתי את הבשורה נפלתי. מי היה מאמין שנעמוד פה היום", ספד לו הבן אידן. "כשראיתי אותך איזה חיוך היה לך, חיוך של גיבור ישראל. נהרגת כשעשית את הדבר שהכי אהבת לעשות – להגן על המדינה. היית אבא מדהים וסבא מדהים. לימדת אותי את הערך של משפחה. היית עמוד התווך של המשפחה, ואתה עדיין. אני עומד פה היום בחזה נפוח ובראש מורם, כי אני גאה להמשיך את המורשת שלך".
אחותו רימאל ספדה: "היית ילד יפה תואר, התבגרת ועיצבת את דמותך לתפארת. מהיום הארור ב-7 באוקטובר היה ברור שתתייצב למילואים. תמיד אזכיר לך את המילים שלך 'הכל טוב'. ברגע אחד השארת אותנו כואבים והמומים. תשמור עלינו מלמעלה תמיד".

"אין כמוך בעולם"

רס"ר (מיל') תומר שלמה מיארה ז"ל
מאות תושבי נתניה והשרון ליוו למנוחות את רס"ר (מיל') תומר שלמה מיארה ז"ל בדרכו האחרונה. תומר, לוחם בגדוד ההנדסה 710, נפל ביום שישי בצפון רצועת עזה. "בפעם האחרונה שחיבקת אותי, אם הייתי יודעת שזו הפעם האחרונה, לא הייתי שוברת את החיבוק יותר מדי מהר", ספדה אחותו נוגה.
9 צפייה בגלריה
 הלווייתו רס"ר (במיל') תומר שלמה מיארה ז"ל
 הלווייתו רס"ר (במיל') תומר שלמה מיארה ז"ל
(צילום: עידו ארז)
9 צפייה בגלריה
 הלווייתו רס"ר (במיל') תומר שלמה מיארה ז"ל
 הלווייתו רס"ר (במיל') תומר שלמה מיארה ז"ל
(צילום: עידו ארז)
"אתה נשמה גדולה ואין כמוך בעולם. נכנסת לעזה ונלחמת בשבילנו ובשביל המדינה. אומרים שה' לוקח את הטובים, ובמקרה שלך הוא לקח את הטוב ביותר", הוסיפה נוגה. אחותה ענבר ספדה: "מגיל קטן כולם היו מתאספים סביבך. בכל מקום שבו הכירו את שמנו תמיד שאלו אותי בהתלהבות 'מה, את אחות של תומר?'. אני הכי גאה בעולם להיות אחות של תומר".
אחיו אביחי ספד: "אני רוצה להודות לך על חצי יובל שבו שמרת עליי, גידלת אותי. היית חברי הטוב ביותר במשך 19 שנה. לימדת אותי להתמיד בכל מה שארצה. אני רוצה להודות לך על שנלחמת בשבילנו עד שלא יכולת להילחם יותר. נלחמת בגבורה ותמיד דאגת להרגיע אותנו".

"זכיתי להיות אהובתך ושאתה אהובי"

רס"ל (מיל') שלו זלצמן ז"ל
אלפים ליוו למנוחות את רס"ל (מיל') שלו זלצמן ז"ל, לוחם בחטיבה 55 שנפל שלשום בדרום רצועת עזה. "תמיד צחקנו שאתה יודע מה אתה הולך לעשות בדיוק היום עוד 10 שנים, ואני בכלל לא יודעת מה אני עושה מחר. תמיד אמרת לי שכשעושים משהו עושים אותו בלב שלם, ואני יודעת שככה נפלת – כשאתה בלב שלם וגאה", ספדה חברתו גפן.

9 צפייה בגלריה
הלווייתו של רס"ל (מיל') שלו זלצמן
הלווייתו של רס"ל (מיל') שלו זלצמן
הלווייתו של רס"ל (מיל') שלו זלצמן ז"ל
(צילום: גיל נחושתן )
"חבר אמר עליך שלא רק שאין מישהו שמכיר אותך ולא אוהב אותך, אין בכלל מישהו שמכיר אותך ולא מאוהב בל ובמי שאתה", הוסיפה. "רציתי עולם שלם איתך, רציתי להיות שלך ושאתה תהיה שלי, רציתי שנבנה בית ושנהיה בו משפחה. רציתי נצח, ובשלוש שנים זכיתי לאהבה נצחית, לאהבה שאנשים לא זוכים כמוה כל החיים".
"זכיתי להיות אהובתך ושאתה אהובי. אני מבטיחה לך שאני אגשים את עצמי ואגשים את החלומות שלנו כשאתה בלב שלי לנצח. תודה שהיית בן הזוג המושלם, אהבת חיי הענקית. תודה שהשרית עליי ביטחון ורוגע ושהרעפת עליי אהבה. אולי יום אחד ימציאו מילים שמתארות אותך בצורה שמכבדת את מי שהיית, אבל עד אז פשוט נמשיך לחפש מילים לתאר את האור שהיית".
עופר בן אליעזר, ראש מועצת רמת ישי, ספד לו: " היית חלק בלתי נפרד מחבורה איכותית שחלקה הגדול גם עכשיו בתוך הלחימה מהאוויר, הים והיבשה. מבטיח לך שנפילתך בקרב על הגנת המולדת לא הייתה לשווא".
פורסם לראשונה: 23:26, 17.12.23