יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד קאליבאף, העביר לנשיא הפרלמנט הבלגי ולחברי הפרלמנט לפני כמה ימים מכתב שבו האשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה, במעשי טבח ובתקיפת מתפללים במסגד אל-אקצא. חברי הפרלמנט הבלגי – היהודי-חרדי מיכאל פרייליך וחברת הפרלמנט דריה סאפאי, ילידת איראן, האשימו את איראן בצביעות, וכתבו לו שאיראן היא היצואנית מספר 1 של טרור.
2 צפייה בגלריה
מיכאל פרייליך ודריה סאפאי
מיכאל פרייליך ודריה סאפאי
פרייליך וסאפאי. תקפו את יו"ר הפרלמנט האיראני
במכתבו לפרלמנט הבלגי ולחבריו, ביקש קאליבאף לפתוח בחקירה מיידית על המצב במסגד אל-אקצא, ו"לנקוט פעולות אפקטיביות שיעצרו את פשעי הציונים באופן מיידי", כלשונו.
"מאז 7 במאי, תוך מעורבות במעשה פלילי, המשטר הציוני הכה ופצע מספר גדול של אזרחים פלסטינים, כולל נשים וילדים שמתפללים וצמים במסגד אל-אקצא. הפעולות האלה מהוות המשך של פשעי מלחמה בניגוד לדין הבינלאומי וזכויות אדם. העם הפלסטיני מותקף בברוטאליות על-ידי המשטר הציוני, מפר את הזכויות של הפלסטינים ומבצע פשעים פליליים כולל דיכוי בשכונת שייח ג'ראח, סגר על עזה ואפליה שערורייתית בחלוקת חיסונים", הוסיף קאליבאף.
2 צפייה בגלריה
מוחמד קאליבאף. טען למניעת חופש דת - ונענה: "אתם רודפים את הבהאים"
מוחמד קאליבאף. טען למניעת חופש דת - ונענה: "אתם רודפים את הבהאים"
מוחמד קאליבאף. טען למניעת חופש דת - ונענה: "אתם רודפים את הבהאים"
(צילום: AP)
בתגובה, כתבו פרייליך וסאפאי את מכתב התגובה לקאליבאף. "אני בטוח שהם לא ציפו למכתב כזה, ובוודאי שלא מבלגיה – אבל אני לא אסכים לדבר כזה ולכן החלטתי לא לשתוק", הוא הסביר.
במכתבם, כתבו השניים: "קראנו את המכתב שלך לחברי הפרלמנט הבלגי בחוסר אמון. הזדעזענו מהשפה שבה בחרת להשתמש כלפי מדינה ידידותית ובעלת ברית שלנו, המדינה היהודית ישראל, שאותה אתה מאשים בטבח, פשעי מלחמה ומדבר על מעשי זוועה ואי כיבוד עקרונות בסיסיים של זכויות אדם.
"אם יש משהו שערורייתי זו החוצפה המדהימה שלך להעלות את הטענות האלה שמבוססות על שקרים, גזענות ושנאה מושרשת. המשטר שלך הוא מפר סדרתי של זכויות אדם ויצואן של טרור. המשטר האיראני עוצר באופן שיטתי, מענה ורוצח אלפי אזרחים חפים מפשע בארצם.
"רק ב-2019 רצחתם 1,500 מפגינים ברחובות טהרן שקראו לרפורמות. המדינה שלך תולה כדרך שגרה או זורקת פעילי להט"ב מבניינים ציבוריים. המנהיגים שלכם מכחישים את השואה ואתם מממנים ומייצאים טרור מעבר לגבולות שלכם".
במכתב הוסיפו השניים: "בצביעות, אתה קורא לפעולות נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון – מדינה שאתם שוללים את זכותה להתקיים. ישראל הראתה שהיא פתוחה לשלום עם שכניה. אתה מדבר על חופש דת בזמן שאתם רודפים את הבהאים ואת המוסלמים הסונים, ומדבר על אפליה בחיסונים, בזמן שמנהיגי איראן מונעים מהאזרחים חיסונים מצילי חיים תוצרת ארה"ב ובריטניה. אם היית הוגן – היית מתפטר ומתחרט על הפשעים והזוועות שאתה שותף להם. דע לך כי כוחות הטוב תמיד ינצחו את כוחות הרוע, הפעם זה לא יהיה שונה, והצדק ינצח!".