4 צפייה בגלריה
טקס החלפת דובר צה"ל
טקס החלפת דובר צה"ל
טקס החלפת דובר צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)
תת-אלוף דניאל הגרי נכנס היום (רביעי) לתפקידו כדובר צה"ל והוא מחליף את תת-אלוף רן כוכב (רנכו), שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. טקס החילופים התקיים במחנה אביב בראשות ראש אגף המבצעים ובהשתתפות חברי פורום המטה הכללי. בטקס נכחו מפקדי מערך דובר צה"ל, בני המשפחות ומוזמנים נוספים.
ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, הזהיר במהלך דבריו בטקס כי אמון הציבור בצה"ל פוחת. "אני בצה"ל מעל 30 שנה, צה"ל הוא חלק ממני ואני חלק ממנו", אמר. "לנגד עיניי ולדעתי לנגד כל מי שנמצא פה עומד תמיד רק ביטחון המדינה – הוא ושום דבר אחר. מחוץ ומעל למחלוקות באשר יהיו ויהיו, זו חובתנו, בסדיר וגם במילואים, וזוהי גם חובת הציבור כולו. ברגע שלבשנו מדים, בחרנו להיות אלה שמגנים על המדינה ושמאפשרים את החיים, את השגשוג וגם את המחלוקות. אנחנו נכונים וזו חובת כולנו להיות נכונים לכל איום ולכל עת".
4 צפייה בגלריה
טקס החלפת דובר צה"ל
טקס החלפת דובר צה"ל
הדובר היוצא תא"ל רן כוכב
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
טקס החלפת דובר צה"ל
טקס החלפת דובר צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)
לדברי אלוף בסיוק, "זה שבוע מורכב, אבל אויבנו אינם עוצרים או ממתינים. הם ממשיכים לחפש נקודות תורפה ולפעול נגדנו. אנחנו שומרים על הדריכות ועל המתח המבצעי. יידעו כולם, ללא קשר לשום דבר שמתחולל פה מחוץ לגדר - צה"ל איתן, נחוש, חד, מלוכד, פועל ויפעל בכל מקום, בכל זמן ובכל דרך נדרשת. זוהי משימתנו ואנחנו על המשמר. אחת ממשימותיו המרכזיות של דובר צה"ל היא שימור אמון הציבור בצבא. אמון זה סופג טלטלות וחבטות לא פשוטות, לעיתים מסוכנות. הפרשנויות רבות, מגוונות ולעיתים גם מיותרות - אבל אנחנו, שמופקדים על ביטחון המדינה, חייבים להישאר מחוץ לכל שיח לא ענייני".
"משימת דובר צה"ל היא העצמת אמון הציבור בצה"ל והלגיטימציה הבינלאומית", אמר דובר צה"ל החדש הגרי. "כשאני חושב על התנאי החשוב מכולם כדי לזכות באמון הציבור עולה בי רק מילה אחת – אמינות. אמינות שמשמעותה יצירת אמון, פנימה והחוצה, על מנת שנהיה ארגון מופת. אני מתכוון להשאיר את צה"ל בקונצנזוס ולהרחיק את הפוליטיקה מצה"ל, קודם כל אצלנו בבית בדובר צה"ל ומשם לצה"ל כולו. במדינת ישראל יש ערך עליון לעיתונות חופשית ותקשורת עצמאית וחוקרת. אנחנו ארגון ששייך למדינה, לכל אזרח ובוודאי לכל אב ואם ששלחו את בתם ובנם לצבא".
4 צפייה בגלריה
תת אלוף דניאל הגרי
תת אלוף דניאל הגרי
"מתכוון להשאיר את צה"ל בקונצנזוס ולהרחיק את הפוליטיקה ממנו". דובר צה"ל הנכנס דניאל הגרי
(צילום: דובר צה"ל)
הוא הוסיף: "דובר צה"ל נדרש לאמינות ורלוונטיות, לא רק מול התקשורת הישראלית אלא גם מול התקשורת הזרה. עלינו לדווח באופן אמין לציבור ולעולם, במיוחד באירועים קשים - רק כך נמשיך לזכות באמון. אני מניח שכל מי שמתמנה להיות דובר צה"ל בטוח שהוא נכנס לתפקיד באחת התקופות הכי סוערות והכי רגישות של הצבא. במובן הזה אני כנראה לא שונה מאף אחד אחר: התקופה סוערת, חוסנו של צה"ל כצבא העם נשען על אמון הציבור, ולדובר צה"ל תפקיד מרכזי בכך".
דובר צה"ל היוצא כוכב אמר בטקס החילופים: "לפני כמעט שנתיים החלפתי טילים במילים ויצאתי למסע בארץ מיוחדת. ארץ שבה הכול דחוף, הכול כאן ועכשיו, ארץ ש-24/7 הוא חלק מרכזי במטען הגנטי שלה, ארץ שבה המשימה לא עד הסוף ברורה - אך השליחות שכרוכה בה חשובה בעיניי עד מאוד. בדברים שאמרתי כאן עם כניסתי לתפקיד הדגשתי שתי מילים המבטאות שני עקרונות, הראשון שבהם - אמון. ללא אמונו של הציבור בצה״ל, צבא העם, לא נוכל למלא את ייעודנו. האמון תכלית עשייתנו. הדו"חות השנתיים שפורסמו בנושא זה רק לאחרונה וגם הימים האחרונים סיפקו לנו חיזוק חשוב: עמדנו ביעד.
"לצד חשיבותו הבלתי-מעורערת של אמון הציבור, הדגשתי גם את משמעותה הקריטית של האמת, האמת בעשיית הדובר. בראייה לאחור, גם למול מורכבותו הרבה של צה״ל, וגם לנוכח אי הוודאות ואי הבהירות שמאפיינות באופן מובנה את השדה המבצעי, עמדנו בכבוד גם ביעד הזה: דיברנו אמת ודיבררנו אמת. כשקבענו אמות מידה שינחו את הפעילות הדוברותית - ערך תקשורתי, סטנדרט וקצב - ואת האופן שבו נממש את פעילותנו זאת, ידעתי כי בזכות האנשים המיוחדים של דו"ץ אין סיבה שלא נעמוד בהצלחה בכל יעד".