אמיר חייק, המועמד של שר החוץ יאיר לפיד לתפקיד שגריר ישראל באיחוד האמירויות, השמיע בחודשים האחרונים לא מעט ביקורת על ההסכם עם המדינה המפרצית.
ב-26 באוקטובר חייק צייץ, ביחס לחשיפה (ב"ידיעות אחרונות") על עסקת מטוסי ה-F35 מארה"ב לאיחוד האמירויות כי "לפעמים יש לי תחושה – F35 זה משהו שבסוף לכל אחד יהיה בבית".
אמיר חייק מונה לשגריר ישראל באיחוד האמירויותאמיר חייקצילום: סמדר כפרי
חייק מכהן כנשיא התאחדות המלונות בישראל ויו"ר תאגיד המחזור אל"ה. בעבר כיהן כמנכ"ל משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה וכמנכ"ל התאחדות התעשיינים. במקצועו הוא רואה חשבון וכלכלן. מינויו הצפוי בא על חשבון מכסת המינויים הפוליטיים, שכן אינו מגיע מקרב סגל משרד החוץ.
השגריר המיועד, שמינויו כפוף לאישור הממשלה, גם תקף בעבר בחריפות את חגיגות ההדבקה של הישראלים בדובאי והוצאת איחוד האמירויות מרשימת המדינות האדומות בשל לחץ מדיני: "ממשלת ישראל ממשיכה במופעי שווא. במקום לדאוג למלונות בישראל, שולחים את הישראלים לחו״ל. לחם ושעשועים. דובאי כבר אמרנו? בושה וחרפה".
בדצמבר 2020 אמר חייק בראיון לגלי צה"ל: "זה מביך. אנחנו מרגישים ברקע שחלק מההחלטות (ביחד לאיחוד האמירויות) לא מגיעות מכיוון משרד הבריאות".
ב-3 בפברואר צייץ: "אם מישהו חושב שהמלונות בישראל ישתקו אחרי מחדל דובאי ויאפשרו את הבדיחה הרעה הזו, הוא טועה טעות חמורה... שרי ממשלת ישראל, אתם תצטרכו להסביר את זה ל-41,000 העובדים הישירים של הענף ולעוד כ-150,000 עובדים עקיפים למה אתם מונעים מהם פרנסה".
ב-9 במאי צייץ: "קצא״א חתמה על הסכם עם האמירויות. ההסכם כולל שינוע כמויות אדירות של נפט דרך אילת ואשקלון. ומי לא עודכן? משרד התשתיות. ומי עוד לא עודכן? המשרד להגנת הסביבה. ומי יהיה בסכנה? כולנו. ולמה לא התקיים דיון מסודר? ככה. כי אין דיונים מסודרים ועבודת מטה. זה מיותר...לעצור עכשיו!!!"
בראיון אחר אמר חייק: "לא מבין מה עדיף מלון בדובאי על מלון בת"א או ירושלים, שמפוקח על ידי משרד הבריאות הישראלי. למה שם זה בסדר, ופה לא?"
חייק גם שיתף ציוץ של איילת שקד שבו כתבה: "ובנוסף, מסיבות הדבקה המוניות בדובאי בלי כללי תו סגול ובלי בדיקות בנחיתה, ובישראל המלונות סגורים".
מלשכת שר החוץ נמסר: "הימים בהם תפקידים במדינה נקבעים לפי ציוצים וריגול בפייסבוק נגמרו. כל התפקידים יקבעו לפי קריטריונים של התאמה לתפקיד".