3 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע
הזירה בבאר שבע
רוני שומוב ובת הזוג המנוחה
(צילום: אילנה קוריאל, מתוך אינסטגרם)
הפרקליטות החליטה שלא להגיש כתב אישום נגד רוני שומוב, שנחשד ברצח של בת הזוג שלו, ש' בת ה-18, בגין מותה. שומוב היה עצור במשך 41 יום, אך הנתיחה שבוצעה לאחר מותה של הצעירה לא הוכיחה נסיבות פליליות - וכדי למנוע את שחרורו הוחלט להגיש נגדו כתב אישום בגין תקיפה ואיומים על בת זוג קודמת.
3 צפייה בגלריה
חלקת הקבר של בת ה18 שנרצחה על ידי בן זוגה בבאר שבע
חלקת הקבר של בת ה18 שנרצחה על ידי בן זוגה בבאר שבע
חלקת הקבר של ש'
(צילום: רענן בן צור )
3 צפייה בגלריה
צילומי אבטחה מתעדים את החשוד ברצח בת זוגו בדירתה בבאר שבע דקות לאחר האירוע
צילומי אבטחה מתעדים את החשוד ברצח בת זוגו בדירתה בבאר שבע דקות לאחר האירוע
התיעוד של שומוב מליל האירוע
מכתב האישום שהוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום בבאר שבע טענה לשכת התביעות של מרחב נגב במשטרה כי בנובמבר 2021, כשנה לאחר שנפרדו, תקף שומוב את בת זוגו הקודמת במהלך נסיעה, תפס את גרונה, חנק אותה ומשך בשיערה. היא החלה לצעוק לעזרה ועצרה את הרכב. כמו כן, בהתכתבויות בין השניים כתב לה שומוב: "בספר תורה אם את לא עונה עכשיו אני בא. הבאת את זה על עצמך".
סנגורו של שומוב, עו"ד אלון ארז, מסר כי "כפי שאמרתי מהרגע הראשון, וכפי שטענתי מספר פעמים בפני בית המשפט, הוכח היום חד-משמעית כי מרשי לא היה זה שגרם למותה של המנוחה. במהלך חקירותיו הוא התאבל על מותה. אני מצר על כך שמרשי היה עצור על לא עוול בכפו בחשד לחמורה שבעבירות. זאת למרות שמיום המעצר הראשון היה ברור שלא הייתה לו שום סיבה לבצע את המעשה. היחסים בינו לבין המנוחה, בימים לפני מותה, התנהלו כשגרה, ואני מצפה מרשויות החוק להסיק את המסקנות בעקבות המאסר הממושך". בשל כך מבקש ארז לשחרר את שומוב בתנאים מגבילים.

מאז שנעצר שומוב לפני יותר מחודש, מעצרו הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בבאר שבע. על אף שלא נמצאו ראיות חותכות לכך ששומוב רצח את ש', דפוס ההתנהגות האלים שלו - גם כלפיה וגם כלפי בנות זוג אחרות - העלה במשטרה את החשד שרצח אותה.
אחד מחומרי חקירה שסיבך את שומוב היה תיעוד ממצלמות אבטחה, שבו הוא נראה יוצא מהבניין כשהוא שפוף ומתהלך לאטו. לפי התיעוד פחות משתי דקות לאחר מכן הוא כבר נראה נכנס בחזרה לבניין. בתיעוד הבלעדי שהגיע לידי ynet ניתן לראות בהמשך את צוותי מד"א מגיעים למקום, לאחר שהזעיק אותם ב-23:46. הם הגיעו שבע דקות לאחר מכן ומותה של הצעירה נקבעה ב-00:30. הזמנים המופיעים בתיעוד אינם השעות המדויקת.
עו"ד אלון ארזעו"ד אלון ארזצילום: תומס
ש' נמצאה ללא רוח חיים בדירתה ברחוב הכנסת בבאר שבע. לפי מד"א, לא אותרו סימני אלימות על הגופה. שומוב עצמו השתחרר ממאסר על תקיפת בת זוג קודמת רק חודש לפני כן, והרשויות הודיעו על כך לש', אך היא אמרה שלא חשה מאוימת. שכנה בבניין סיפרה כי שומוב היה מכה את ש', והרביץ גם לאמו. "אני מנעתי ממנו מלפוצץ אותה מכות", אמרה השכנה. "אמרתי לחוקר שהיא צעקה. שמעתי את הראש שלה בתוך הקיר כמה פעמים. אמרתי לו תפסיק להרביץ לה. והוא אמר מה את מתערבת. ואמרתי שאתערב כמה שאני רוצה. אחרי יומיים היא הלכה להתאשפז אז לא שמעתי אותו נוגע בה שוב".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.