זוהר רחימה בן ה-45 נהרג ביום שישי לאחר שנפגע מרכב בזמן שרכב על אופניים בכביש 471, בקטע הכביש בין מחלף גת רימון למחלף שעריה. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לתאונת פגע וברח, והיום (שני) הודיעה כי עצרה תושב פתח תקווה בשנות ה-40 לחייו בחשד כי היה מעורב בתאונה.
3 צפייה בגלריה
זוהר רחימה
זוהר רחימה
זוהר רחימה ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה )
לחברים של זוהר, תושב גני תקווה, היה מנהג קבוע בשנים האחרונות - בכל פעם שאחד מהם קרא על תאונת אופניים בתקשורת, הוא היה שולח לו הודעה עם קישור לכתבה ושואל: "זה לא אתה, נכון?". לצערם של החברים ושל בני משפחת רחימה, זה אכן היה הוא ביום שישי בבוקר - והוא נהרג כשלושה שבועות לפני יום הולדתו ה-46.
עבור זוהר האופניים היו חלק מרכזי מחיי היומיום בעשור האחרון. "הוא היה מאוד זהיר על הכביש, אחד שאפשר לסמוך עליו", סיפרו חבריו לאחר הלווייתו היום. בני משפחתו סיפרו על איש סטארט-אפ בתחום התעופה והמסחר, אדם שאוהב מסיבות ושהחל לרכוב על אופניים לפני יותר מעשור, לאחר ש״נדבק בג׳וק״, לדבריהם.
גרושתו של זוהר דניאלה ובת זוגו הנוכחית וליאור סיפרו עליו. ״הוא היה אבא מסור והגרוש הכי טוב, לצד זה שהוא היה גם בן זוג נפלא״, הן אמרו, תוך שהן משלימות האחת את השנייה. ״קיבלנו היום את הבשורה שנעצר חשוד ואנחנו מקוות שימוצה הדין עימו. אנחנו גם מקוות שהאירוע הזה יגדיל את המודעות לרוכבים בצד הדרך בארץ, כי זוהר תמיד אמר שזה חשוב״.
3 צפייה בגלריה
זוהר רחימה
זוהר רחימה
"נדבק בג'וק של האופניים"
(צילום: באדיבות המשפחה )
3 צפייה בגלריה
רוכב אופניים נהרג בכביש 471
רוכב אופניים נהרג בכביש 471
זירת התאונה בכביש 471
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אימו של זוהר נהרגה בתאונת דרכים בשנת 1985 בטיול בתאילנד, כשהוא היה בן שבע - כמעט הגיל של אחד משני ילדיו (8), כשהשני בן 13. אלון בזלת, חבר ילדות של זוהר, נזכר באותה תקופה: "הוא גדל יתום, היה ילד מאוד שובב עם המון חוש הומור. לא ידעתי אם הוא יהיה שובב כשיהיה גדול, אבל הוא נהיה אבא מדהים. האופניים זה תירוץ כדי לטייל. יש כאלו שבורחים לסקי, אצלו זו היה אופניים".
לפי אפליקציית strava, שמנטרת את נסיעותיהם של רוכבים מקצועיים, רחימה רכב בממוצע כ-1,500 ק״מ בחודש, כשכל רכיבה ארכה כ-100 ק"מ.