עינת שטקלר מאילת תיעדה במקרה את טיל השיוט ששוגר ביום ראשון בלילה מכיוון ים סוף ותימן והתפוצץ בשטח פתוח באזור העיר, כפי שאישר אתמול (שלישי) דובר צה"ל. היא שיתפה: "אנחנו חוששים. חיים כאן כמה חודשים ברולטה רוסית".
שטקלר, צלמת ואומנית סביבתית, תפסה באחת מעדשות המצלמה שברשותה את הטיל שהתפוצץ. לדבריה, "זו מצלמת שביל שעובדת על תנועה שאני עוקבת באמצעותה אחרי חיות בר, בעיקר אחר צבועים. כשאמרו שנפל טיל בכניסה לאילת ראיתי שאני מזהה את המקום, הלכתי לקחת את הכרטיסים מהמצלמה שלי, הסתכלתי על מה שקרה בלילה וראיתי פיצוץ - ואז קישרתי בין הדברים".

"כשהגעתי לשם הכביש היה מכוסה בעפר", סיפרה שטקלר את שראתה באזור הנפילה. "היו שם שאריות של פלסטיק, חתיכות של אספלט עפו מהכביש. כבר לא היו שם כוחות". לדבריה, סמוך למקום הנפילה ישנו מכון טיהור מים ואנשים שעובדים במטעים: "זה מבאס שלא הופעלה אזעקה כי אם אנשים עובדים שם בלילה הם היו יכולים למות. כנראה שזה טיל שיוט שהיה נמוך מדי, ואולי לכן לא הופעלה האזעקה".
בהמשך שיתפה שטקלר כי "אנשים מפחדים להיכנס להתקלח וישנים עם בגדים. בהחלט יש חשש. לרוץ עם שלושה ילדים לממ"ד זה לא פשוט, כשההתרעה היא רק חצי דקה. יש לי חברים שהכרתי מהעוטף שהגיעו לכאן, וגם פה הם בחרדות. זה מאוד קרוב לקיבוץ אילות ושם יש נמצאים מפוני ניר יצחק, הם חוששים. הם אומרים 'ברחנו משם ועכשיו שלא ייפול עלינו פה טיל. איזה פחד'".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: עינת שטקלר
תיעוד: עינת שטקלר
"מפחדים להיכנס להתקלח". תיעוד מנפילת טיל השיוט
(צילום: עינת שטקלר)
שטקלר סיפרה עוד כי אורח שהגיע אליה מרוסיה לצלם גם כן, ניצל בזכותה. "הוא התעקש להישאר באוהל במקום הפיצוץ, כי בלילה לטענתו הוא לא תופס חיות במצלמה. שכנעתי אותו לזוז משם כי משהו פנימי אמר לי להגיד לו לזוז, וכך הוא ניצל. אם הוא היה נשאר שם הוא לא היה איתנו היום. אני עדיין מעכלת את מה שקרה".
כאמור, אתמול דובר צה"ל אישר שטיל השיוט נפל בשטח פתוח באזור אילת, ומסר כי "המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות חיל האוויר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל חוקר את האירוע". מדובר בטיל שנפל בשטח צפונית לאילת בלילה שבין ראשון לשני, אך רק אחרי פרסום באותו ערב בחדשות 13 צה"ל עדכן על כך שהיה זה טיל שנפל, ועד עתה נמסר רק על "מטרה אווירית חשודה".