נסע במהירות של 180 קמ"ש, ניסה לעבור בין שני כלי רכב נוסעים, התהפך וגרם לתאונה קשה שבה נהרגה שחר צור בת ה-18 מקריית עקרון. נהוראי מאיר עוביד, בן 23, נשלח השבוע ל-4.5 שנות מאסר לאחר שגרם לתאונה על כביש 4, סמוך ליבנה. הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בלוד לאחר הליך גישור, בהמתה בקלות דעת, חבלה חמורה ופציעה של מעורבים נוספים ונהיגה בשכרות. הוא גם יפצה את משפחת המנוחה ב-200 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
תאונת הדרכים בכביש 4
תאונת הדרכים בכביש 4
תאונת הדרכים בכביש 4. שלושה כלי רכב נפגעו באירוע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
התאונה הקשה אירעה ב-10.10.2021, בשעה 4:43 בעת שעוביד נסע ברכב ה-BMW על כביש 4 לכיוון דרום, כשבדמו אלכוהול בריכוז גבוה מן המותר לגילו. הוא סיפר שהכיר את שחר וחברתה והציע להן שיחזרו לבתיהן איתו ברכב. במושב האחורי ישבו שני חבריו, וביניהם מוקמה שחר שלא הייתה חגורה. לצידו של הנהג ישבה גם חברתה של שחר.
עוביד נסע במהירות מופרזת, ומספר קילומטרים לפני מקום התאונה הוא עקף במהירות שני כלי רכב. הצעירה שישבה לידו סימנה לו להאט, אך הוא המשיך במהירות עצומה של 180 קמ"ש, וניסה לעבור בין שני כלי רכב נוסעים. כתוצאה מכך הוא פגע באחד מכלי הרכב בחוזקה, וזה נדחף לשוליים מצד ימין ופגע בעמוד תאורה. עוביד איבד שליטה על רכבו, ירד לשוליים, התהפך כמה פעמים עד שנעצר 100 מטר ממקום התאונה. שחר נזרקה מהרכב, נחבלה קשות, פונתה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה ומתה מפצעיה. גם הנוסעים האחרים ונהג הרכב השני נפצעו.
השופט חגי טרסי קבע שעוביד גרם למותה, לאחר שנסע בחוסר זהירות ומהירות מופרזת, תוך סטייה מהנתיב ואי-שמירת מרחק וניסיון העקיפה. לנהג הצעיר היו 6 עבירות תעבורה קודמות - כולל נסיעה במהירות ומעבר ברמזור אדום. השופט סיפר כי במהלך המשפט הביע עוביד חרטה, אשמה ותחושת בושה: "ניכר שהוא כואב את השלכות התאונה".
בשלב הטיעונים לעונש סיפרה אמה של שחר על הכאב העצום שמלווה אותה ועל כך שמאז התאונה היא מגיעה לבתי ספר ומרצה על נהיגה לא זהירה. היא ביקשה מהשופט לגזור עונש חמור. "הוא קיבל רישיון לשמור על הציבור ולא להרוג. הוא נסע מהר מאוד והיה צריך להפעיל שיקול דעת. יש פה כמה נשמות שנרצחו לא רק הבת שלי. זה חייב להילקח בחשבון" אמרה. אביה סיפר על ילדה שחיה חיים מאושרים, והסבה לו גאווה: "אהבתי אותה, התפארתי בה והתגאתי בה". חברה של שחר סיפר על התוכניות המשותפות שרקמו יחד, להתגייס ולהתחתן. גם אביו של הנאשם העיד וביקש סליחה ממשפחת המנוחה. סגן ראש עיריית מלאכי, יוסי סולימני, שלח מכתב בו תיאר את פעילותו החברתית החיובית של הנאשם. בהמשך עוביד דיבר בעצמו והביע צער.
2 צפייה בגלריה
שחר צור שנהרגה בתאונה בכביש 4
שחר צור שנהרגה בתאונה בכביש 4
שחר צור ז"ל. משפחתה ביקשה לגזור על הנהג עונש חמור
(באדיבות המשפחה)
השופט טרסי הודה בגזר הדין למשפחת המנוחה על כך "שליוו במסירות והתמדה את ההליכים וסייעו לי להיחשף לדמותה ומידותיה הטובות של שחר ז"ל, נערה צעירה ברוכת כישרונות ומלאה בשמחת חיים, בת ואחות אוהבת שגילמה בחייה הקצרים את כל הטוב בחברה בה אנו חיים".
השופט קבע כי הנהיגה בשכרות לא גרמה לעבירת ההמתה, כפי שהוסכם בין הסנגור לפרקליטות, אלא מרכיבים אחרים בהתנהלות נהיגת הנאשם. השופט הסביר כי "המהירות האדירה בה נהג הנאשם, מקשה על שליטה ברכב, מצמצמת באופן ניכר אפשרות להגיב לאירועים בלתי צפויים ומסכנת את שלומם של המעורבים. הוא סיכן את הנוסעים ושלומו שלו. התמרון שעשה ספק נראה על מסלול מרוצים ומקומו לא יכירנו בשבילי הארץ ותוצאותיו הנחזות לכל בר דעת".
עורך דינו של הנאשם, גיא זהבי, מסר: "‏הנאשם ומשפחתו מצירים על המקרה ושולחים את התנחומים למשפחת המנוחה. גזר הדין שניתן הינו חמור בנסיבות המקרה. הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה ולקח אחריות מלאה. מדובר בנאשם אשר סוחב את תוצאות התאונה עד היום כשהוא סובל מפוסט טראומה וחרדות".
לדברי עורך הדין, "אחת הסיבות שהביאו לתאונת הדרכים והתוצאה טרגית הינה נסיעתו של הנאשם במהירות מופרזת. במסגרת הגישור שנערך בתיק ולאחר שהוגשה חוות דעת טקסולוגית, הוסכם כי עבירת השכרות אינה אחת מהמסיבות לתאונה. למרות הסכמות אלו, החמיר בית המשפט עם הנאשם שעה ששם אותו יחד עם אותם נאשמים אשר בחרו לעלות על ההגה ולנהוג כשבגופם חומרים אסורים וגרמו לתאונה קטלנית. היה על בית המשפט לשקול זאת בגזר דינו, כמו גם את המלצת שירות המבחן בכל הנוגע לענישה, דבר שלטעמנו לא נעשה. אנו למדים את גזר הדין ונשקול צעדינו בהמשך".