יו"ר איגוד מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי, התייחס לגידול הדרמטי במספר הישראלים הזקוקים לטיפול נפשי ולשיקום מאז 7 באוקטובר, ואמר בוועידת "מדינה בפוסט טראומה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" בשיתוף ההסתדרות: "כשמגיע פצוע ואנחנו מסתכלים עליו, אנחנו מתמקדים כמובן בראש ובראשונה בפגיעה הפיזית שממנה הוא סובל. רק בהמשך אנחנו נחשפים לכל הטראומות הנפשיות שהוא עבר". גבאי סיפר על השחיקה שחווים המטפלים: "בסוף היום, אני לוקח איתי את המטען שספגתי מאותו מטופל ומהמשפחה שלו. אני לא יכול לנתק את עצמי. יש הרבה מטפלים שעוזבים. זה לא השיקום שהכרנו לפני המלחמה. יש פה גם סוגי פציעות מורכבים יותר".