יונתן מימון, עובד במשלחת משרד הביטחון בניו יורק, מואשם בניסיון רצח אחרי שתקף עם קנקן זכוכית שבע פעמים גבר בן 42 מחוץ למועדון לילה בסוהו שבמנהטן. מימון הוא בנו של מזכיר הממשלה לשעבר, ישראל מימון.
מסע האלימות החל לאחר שמימון יצא מהמועדון "גוספל" ב-26 בפברואר. לפי האישום, הוא שבר חלון של מונית שחלפה במקום, ואז החל בתקיפת הגבר באמצעות הקנקן, של 1.75 ליטר. הקורבן הוטח לקרקע מהמכה הראשונה, אבל מימון המשיך לתקוף והיכה אותו עוד שש פעמים. לדברי המותקף, הוא הפסיק להכותו רק לאחר שהקנקן התנפץ.
3 צפייה בגלריה
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
הקנקן שנשא מימון
המותקף סיפר לתקשורת האמריקנית על הבילוי שהסתיים באשפוז: "פגשתי במועדון חבר שלא ראיתי. היה לנו כיף, רקדנו". לדבריו, לאחר שיצא מהמועדון חיכה למונית, ואז הותקף: "לא ראיתי אותו, הוא תקף מאחור. הוא היכה פעם אחת, ואז שוב, ואז שוב. התעלפתי".
3 צפייה בגלריה
הקונסוליה הישראלית בניו יורק
הקונסוליה הישראלית בניו יורק
הקונסוליה הישראלית בניו יורק
(צילום: google maps)
ב"דיילי מייל" נכתב כי המותקף הובהל לבית החולים עם דימום מוחי וחתכים בגוף. הוא נזקק ל-13 תפרים בראשו. עובד המשלחת תועד במצלמות אבטחה לפני ואחרי התקיפה, ותמונות שפרסמה המשטרה מראות אותו ללא חולצה, כשהוא מחזיק את הקנקן השבור בידו אחרי התקיפה.
מימון שוחרר למעצר בית בערבות של 25 אלף דולרים, אך אם יורשע הוא צפוי לחמש עד 25 שנות מאסר. דובר משטרת ניו יורק אמר לפני הגשת כתב האישום כי החשדות "חזקים".