בקרב, צה"ל מנצח וינצח בכל זירה, בכל עת ומקום. במדיניות, אנחנו נכשלים - ובמקום למנף את הישגי צה"ל, חמאס הוא זה שממנף את הישגיו, ומנהל את האירוע למרות שעזה חוזרת לתקופת האבן.
במלחמה יש מרכיב קריטי נוסף: הקרב על ההסברה העולמית. כאן – מדינת ישראל חייבת לשנות ב-180 מעלות את עמדת העולם כלפינו וכלפי הסכסוך שלנו עם הטרור האיסלאמי הברברי, לגרום ללולה הברזילאי ולמזכ"ל האו"ם תומכי הטרוריסטים להבין שהג'יהאד יגיע גם לברזיל, לנורבגיה, לאירלנד ולפורטוגל, כי מטרתו להשתלט על כל העולם ו"להשמיד את היהודים והנוצרים עד האחרון שבהם" (ציטוט מהטלויזיה של חמאס).
לאחר סיום כהונתו, אני מציע שנתניהו ימונה כשר-על להסברה. ראש הממשלה הבא, מכל מפלגה, צריך לשלוח אותו להסביר את ישראל בעולם
לא אכנס להיבטים פוליטיים. דומני שהרוב יסכימו שנתניהו חזק בהסברה, בפרט באנגלית. לאחר סיום כהונתו, אני מציע שימונה כשר-על להסברה, במתכונת חדשה לחלוטין. ב-1977 הדהים מנחם בגין כשמינה את משה דיין לתפקיד שר החוץ. כך ראוי שייעשה ראש הממשלה הבא, מכל מפלגה, וישלח את נתניהו להסביר את ישראל בעולם.
זה חייב להתחיל בסדר עדיפויות חדש בתקציב המדינה: התקציב הכי גדול –לביטחון, אחריו בריאות, אחריו חינוך – לרבות לחדשנות והיי-טק שהינם הקטר הכלכלי שלנו. התקציב הרביעי בגודלו חייב להינתן להסברה, אחריו רווחה וכן הלאה.
מאין יקחו את הכסף? למשל – הפסקת מימון תלמידי ישיבות, כוללים ומוסדות חינוך שאינם מלמדים לימודי ליבה – ובכך מנציחים דורות של בורות, עצלות ונצלנות (כפי שלא מתוקצבים סטודנטים למתמטיקה ולמדעי הרוח). חייבים לקצץ את נקודות הזיכוי לילדים שמשולמות לכל הורה, ולהגבילן לכל היותר עד 2 ילדים, ולקצץ בתחומים נוספים. במקביל – יש לקדם מנועי צמיחה ויצירת כסף יש מאין.
מדינת ישראל חייבת להקים מערך הסברה לאומי מקצועי ברמת מוסד, שב"כ, 8200. בראשה – בכפוף לשר, ימונה מנכ"ל ברמת רב-אלוף או אלוף (מיל) או ברמת מנכ"ל מייקרוסופט, גוגל או אינטל ישראל.
למערך ההסברה יגוייסו טובי המוחות מישראל ומכל מדינות היעד. יהיו בהם אנשי הסברה, אסטרטגיה, תקשורת, קריאייטיב, פרסום, יח"צ, דיגיטל, סוקרים, מעצבים גרפיים, סופרים, תסריטאים ועורכי סרטונים, שיעבדו בשיתוף פעולה עם משרדי הפרסום המובילים בכל אחת ממדינות היעד. בנוסף יתבקשו לסייע ולייעץ גם טובי המוחות שיש לנו במגוון תחומים – אנשים כמו פרופ' אמנון שעשוע, פרופ' עדה יונת, גיל שווייד, שי פירון, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין ואחרים.
המטרה תהיה פשוטה אך הפיצוח יצטרך להיות גאוני. יסומנו מדינות היעד – בראשן ארה"ב, אירופה, דרום אמריקה ואפריקה. לכל מדינה ימונה צוות הסברה שילמד לעומק את אמצעי התקשורת הדומיננטיים בה - במדיה הטלוויזיונית, הרדיופונית, אינטרנטית, שלטי חוצות ועיתונות כתובה. כל אלה יגובו בפעילות דיגיטלית נרחבת ומקודמת.
הרעיון הגרעיני יהיה אחוד. יבוצעו בו התאמות לפי המנטליות וסקר הציפיות שייעשה בכל מדינה. מכך ייוולדו טיזרים מסקרנים ואחריהם סרטונים ופרסומים ברמת-על, שימחישו את התחושה האמיתית של להיות ישראלי ולחיות במדינה אחת דמוקרטית בין 22 מדינות ערב ו-57 מדינות איסלאם, שמטרת חלק מהן היא להשליכנו לים באמצעות מעשי טרור ברבריים דוגמת 7 באוקטובר. הקמפיין יהיה מתמשך וימחיש לכל צופה, מאזין וקורא מה היה מרגיש לו זה היה קורה לו – בביתו, במיטתו, בעירו, במדינתו.
אין לחכות למלחמה כדי לעשות זאת. צריך לרכוש לאורך זמן את המדיה היקרה ביותר בכל הערוצים התקשורתיים והדיגיטליים, ולפתוח אולמות עם אומנים ומסבירנים מושכי קהל. כך נתגבר על התירוץ שהם רבים ואנחנו מעטים. המוח היהודי יעשה בהם שפטים ומופתים לא רק ביכולת הצבאית אלא גם ביכולת ההסברתית ובתפוצה הנרחבת שלה.
ממי פאר הוא יועץ אסטרטגי תקשורתי, פאר לוין תקשורת