בית משפט השלום בנתניה גזר היום (רביעי) ארבע שנות מאסר בפועל על עידן הוכמן (26) מנתניה, שהקים, הפעיל וניהל קבוצות באפליקציית טלגרם שהופצו בהן תמונות וסרטונים אינטימיים של עשרות נשים וצעירות ישראליות, ללא הסכמתן.
1 צפייה בגלריה
עידן הוכמן, תושב נתניה בן 26
עידן הוכמן, תושב נתניה בן 26
"דרבן אחרים לשלוח לו חומרים נוספים". עידן הוכמן
במסגרת הפעלת הקבוצות שניהל הוכמן, הופצו תמונות וסרטונים לעשרות אלפי משתמשים. בית המשפט קבע כי הוכמן, שהורשע בעבירות של הטרדה מינית, התנכלות ופגיעה בפרטיות, יפצה חלק מהנשים בסכום כולל של 225 אלף שקלים. 
לפי כתב האישום שהוגש נגדו, בשנת 2019 הקים הוכמן את קבוצת הטלגרם "תוצרת כחול לבן", כקבוצה פתוחה להצטרפות. מטרת הקבוצה וייעודה היו הפצה של סרטונים ותמונות שבהן נראות נערות ונשים ישראליות בעת ביצוע אקטים מיניים, או בתמונות חשופות המתמקדות במיניותן. הוכמן אף הקים קבוצות טלגרם נוספות ופרסם מאות תמונות וסרטונים המכילים תכנים מיניים ופרטים אישיים של נשים וצעירות, לרבות דרכי יצירת קשר, שלא בידיעתן.
עוד נטען בכתב האישום כי בעקבות הפרסומים שבוצעו, בין היתר בקבוצות הטלגרם "תוצרת כחול לבן", "תוצרת כחול לבן זיהויים", "המנוש כחול לבן פתוחה", "המנוש WORLD" ו"ישראליות שוות", נגרמו לנשים נזקים משמעותיים. חלק מהנפגעות דיווחו על דיכאון או חרדה, ומקצתן פנו לטיפולים פסיכולוגיים; חלק מהנפגעות תיארו קשיים ביציאה למרחב הציבורי, ביכולת להירדם בלילות, במתן אמון בבני המין השני ועוד; הנפגעות דיווחו על הטרדות רבות, לרבות מיניות, שאותן הן חוות עד היום ברשתות החברתיות בשל הפרסומים - ולעיתים אף מחוץ למרחב המקוון.
השופטת אליאנא דניאלי קבעה בגזר הדין: "אין מנוס מענישה מחמירה שתבהיר לנאשם ולאחרים כי יש לנקוט מלחמת חורמה בתופעה הבזויה, המשפילה והקשה של הפצת חומרים אינטימיים, לצד פרטים מזהים, ברחבי הרשת. על בית המשפט להציב גבולות ברורים בפני מי שסבר כי באמצעות הקשה על מקלדת, כשהוא ספון בחדרו, יוכל להפיץ מידע אינטימי שהגיע לרשותו, כשהוא מדרבן אחרים לשלוח לו חומרים נוספים, ורואה בנשים הצעירות חפץ ולא אדם".