1 צפייה בגלריה
ההודעות שקיבלו משתמשי אפליקציית אטרף לשעבר
ההודעות שקיבלו משתמשי אפליקציית אטרף לשעבר
המסרון שקיבלו חברים בקהילה הגאה
האגודה למען הלהט"ב פנתה הבוקר (יום ב') למשטרה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בעקבות פניות רבות של חברים בקהילה הגאה, בארון ומחוצה לו, על הודעות נאצה שקיבלו לטלפונים הניידים שלהם. "אתה להט"ב, ולכן אתה משומד", צוין בהודעה שעליה חתום רב בישיבה. הישיבה והרב מכחישים כל קשר להפצת המסרונים.
בארגון שמוביל את המאבק הציבורי של הקהילה הגאה טוענים כי את ההודעה המדוברת קיבלו אלפי בני אדם. "מגיע לך עונש חמור, מוות וגירוש מהארץ", צוין עוד בהודעה. "תבוא לישיבה כדי לחזור בתשובה. נשמח שתעבור גיור לאמונה". באגודה הביעו חשש לקשר בין שליחת ההודעות לפריצה לאתר "אטרף" לפני חודשיים, שבמסגרתה נחשפו פרטים של משתמשי האתר בעבר ובהווה.
מומחי סייבר אמרו בשיחה עם ynet כי הם מעריכים שהמספרים אכן נלקחו מהמאגר שהודלף על ידי ההאקרים שפרצו לאתר ההיכרויות של קהילת הלהט"ב.

"חושש שלהט"ב דתיים ינסו לפגוע בעצמם"

"אני מזועזע מההודעה הזאת ומאיך שהיא נוסחה", אמר ע', אחד ממקבלי המסרון הלהט"בופובי. "זה גורם לי להרגיש רע עם עצמי ולא ברור לי איך הם הצליחו להשיג את המספר שלי. אני חושש שלהט"ב בחברה הדתית ינסו לפגוע בעצמם".
ס', שגם הוא קיבל את ההודעה, אמר: "אני נסער וכואב מאוד מההודעה הזאת. אחרי שקיבלתי את ההודעה ישבתי ובכיתי למשך חצי שעה, ולא היה לי עם מי לדבר כי היה כבר מאוחר מאוד. אני מבין שאני לא היחיד".
נתנאל שלר, מנכ"ל חברותא הומואים דתיים, מסר: "עוד אירוע חמור שבו מסיתים נגד הקהילה שלנו, שמטרתו לשמש כלי נשק במלחמות בין גופים בציבור הדתי, כשהלהט"בפובי ביותר מקבל הכי הרבה קרדיט. אנחנו, ארגוני הקהילה, הגשנו תלונה במשטרה נגד כותבי ההודעה בתקווה שימוצה עמם הדין. אנו מזמינים את כל מי שנפגע לפנות אלינו למערך הקשב והתמיכה של חברותא".
באגודה למען הלהט"ב אמרו: "הודעות הנאצה והאיומים שקיבלו אלפי להט"ב בארון ומחוצה לו הן לא רק הסתה מסוכנת אלא גם פגיעה מכוונת בנפש של חברי וחברות הקהילה הגאה. אנחנו קוראים וקוראות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בנושא ומבקשים לדווח למרכז הדיווח של האגודה במידה וקיבלתם את ההודעה. במידה ואתם.ן מרגישים צורך לדבר, קו הקשב של האגודה כאן בשבילכם ופעיל בשעות 19:30 -22:30 במספר 2982*".
מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן, מסר בתגובה: "משטרת ישראל חייבת לפעול לאלתר לאיתור המאיימים. יש לה את הכלים לעשות זאת מכיוון שמדובר בהודעות סמס. במקביל יש לבדוק אם מדובר בשימוש במאגר המודלף של אתר 'אטרף'. על פניו מדובר בגורמים שדרסו ברגל גסה את חוק הגנת הפרטיות".
מהישיבה ששמה שורבב למסרון נמסר בתגובה: "הנהלת הישיבה מכחישה בתוקף את ההודעה הכוזבת שהופצה בשם ראש הישיבה. הוגשה תלונה למשטרה במטרה לברר את זהות מפיץ ההודעה הכוזבת".
בהכנת הכתבה השתתפו קובי נחשוני ויובל מן