אחרי ההפסד מול יו"ר האופוזיציה בהצבעה שנפלה בכנסת על חוק האזרחות, ראש הממשלה עוקץ את קודמו בתפקיד: "אצא נגד כל ניסיון להפוך את ארה"ב לנושא למחלוקת פוליטית מפלגתית בישראל, ואת ישראל לנושא למחלוקת פוליטית מפלגתית בארה"ב", אמר הערב (יום ג') ראש הממשלה נפתלי בנט באירוע לרגל יום העצמאות האמריקני בשגרירות ארה"ב בירושלים.
בנט, שרמז בדבריו לביקורת על ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו על כך שבחר להעמיק את קשריו עם חברי המפלגה הרפובליקנית, הוסיף: "היחסים בינינו צריכים להישאר מעל המחלוקת המפלגתית". באירוע שזימן לראש הממשלה ביקור ראשון בשגרירות האמריקנית בירושלים השתתפה משלחת דו-מפלגתית שהגיעה במיוחד מארה"ב. מדובר במשלחת הראשונה שהקונגרס שולח למדינה כלשהי מאז פרוץ משבר הקורונה.
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
רה"מ בנט באירוע בשגרירות ארה"ב בירושלים
(צילום: שגרירות ארה"ב בירושלים )
"יש משהו משותף בין וושינגטון לירושלים", אמר בנט בנאומו לרגל 4 ביולי. "ירושלים לא הייתה שייכת לאף שבט כשם שוושינגטון הבירה היא כמו בירתו של דוד. אני רוצה לאחל לכם חג עצמאות שמח, הקשר בין האומות עמוק מאוד. אנחנו שותפים לערכים שלכם, האבות המייסדים של אמריקה הקימו את ארה"ב על בסיס ערכי התנ"ך.
"הקשר בינינו לא ניתן לערעור, הוא מתבטא בתקופות של סכנה וקשיים. ארה"ב מגבה אותנו תמיד ואנחנו מנסים לסייע במה שאנחנו יכולים כמו באירוע של הקריסה ליד מיאמי. אנחנו עוזרים זה לזה, עומק האידיאל והזהות המשותפים קושרים את האומות שלנו יחדיו בקשר בלתי ניתן לשבירה".
למרות הפלת חוק האזרחות, בנט אמר: "כראש הממשלה החדש של ישראל, עם הקואליציה הכי מגוונת בהיסטוריה של ישראל ושמונה מפלגות שונות של שמאל וימין, ערבים ויהודים, זה לא קל אבל זה עובד כי יש רוח טובה וכשיש אמון ורוח טובה זה יכול לעבוד, אז אני מתחייב להפוך את הקשר בינינו אפילו לחזק יותר".
מייקל ראטני, הממונה על שגרירות ארה"ב בירושלים, אמר: "אנחנו מבטיחים שבשנה הבאה, כשהמגפה תהיה מאחורינו והשגריר החדש יגיע, נקיים אירוע עם אלפי מוזמנים וזיקוקים. לישראל אין חברה טובה מארה"ב, ארה"ב עמדה לצד ישראל בזמני שמחה וסכנה. אנחנו עומדים לצד בנחישות כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, בחיפוש אחר שלום עם שכנותיה של ישראל והפלסטינים".
בראש המשלחת האמריקנית עמד גרגורי מיקס, יו"ר ועדת החוץ בבית הנבחרים. מיקס ציין כי "לישראל אין מה לדאוג, התמיכה בישראל דו-מפלגתית ואיתנה. לא ניתן לאיראן ולחמאס ללכת בדרכם ונתמוך בישראל חזקה. יש מדינות שלא רוצות שתישארו כאן אך לא ניתן להן להצליח".
גם נשיא המדינה היוצא ראובן (רובי) ריבלין, שמסיים מחר באופן רשמי את תפקידו, קפץ לביקור קצר בקבלת הפנים בשגרירות ארה"ב.