המשטרה הודיעה אחר הצהריים (יום ו') כי עצרה לחקירה נער בן 17 מבית שמש בחשד שתקף אמש סמוך לתחנה המרכזית בירושלים אדם שמשתייך לקהילת הלהט"ב, וככל נראה השתתף לפני כן במצעד הגאווה בעיר הבירה.
2 צפייה בגלריה
מעשי שנאה והתנגדות למצעד הגאווה
מעשי שנאה והתנגדות למצעד הגאווה
הצתת דגל גאווה אמש בירושלים, אחרי המצעד בבירה
(צילום: רוני גרין, לירן תמרי, דניאל עמרם)
מהמשטרה נמסר כי הנער תקף את האיש בפניו – לפי החשד בגלל זהותו המינית – והפנה אליו גם התבטאויות מיניות פוגעניות. כתוצאה מהתקיפה, הקורבן נפצע באורח קל.
"שוטרי תחנת לב הבירה של מחוז ירושלים שהוזעקו והגיעו במהרה למקום, החלו בבירור המקרה ובסריקות, במטרה לאתר את החשוד במעשה שנמלט מהמקום. במסגרת פעולות החקירה שנפתחה, נאספו ראיות ונחשפה זהות החשוד במעשה", מסרה המשטרה.

בעקבות חשיפת זהותו, היום כאמור נעצר החשוד והועבר לחקירה בתחנת המשטרה. בהמשך יובא לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו. חקירת המקרה נמשכת.
מצעד הגאווה בירושלים עבר אתמול אמנם בשלום – ונערך תחת אבטחה כבדה מאוד של יותר מ-2,000 שוטרים ולוחמי מג"ב, חלקם סמויים – אבל מיד אחריו נצפו כמה אירועים קשים בבירה, ובהם נערים וצעירים שהציתו דגלי גאווה, ולהט"בים שכאמור הותקפו ליד התחנה המרכזית בירושלים. באחד המקרים אף ניפץ אחד התוקפים טלפון סלולרי של אדם, ככל הנראה אחרי שצילם את התקיפה במרכזית.
מלבד התקיפה הפיזית בתחנה המרכזית בירושלים, התוקפים קיללו את הקורבנות. "יש לי רק שאלה אחת - איך זה לקבל בתחת?", אמר אחד מהם, ואחר הוסיף: "לכו הביתה, תחזרו לתל אביב יא בני שרמוטות".
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים, אתמול
(צילום: AFP )
הבית הפתוח בירושלים מסר בתגובה לאלימות: "זו סטירת לחי מצלצלת שמזכירה לנו שעם כמה שאנחנו נפיץ אור, המאבק עוד לא תם, והשנאה כלפינו קיימת ומבינה את הראש. מבקשות ממי שמסתובבת הערב בעיר, להיות ערנית ולשמור על עצמה. אל דאגה, אנחנו ננצח".