בבית המשפט המחוזי בנצרת הסתיים בצהריים (יום רביעי) דיון ההוכחות האחרון במשפטו החוזר של רומן זדורוב. בדיון העיד מטעם התביעה עו"ד שהוצג כמומחה למשפט הרוסי והאוקראיני, אך התקשה להגן על חוות הדעת שהגיש. הוא התבקש לסתור טענה של ההגנה, שלפיה על פי החוק ברוסיה ואוקראינה, כאשר אדם מוסר הודאה "בלב נקי", מחויב בית המשפט להקל בעונשו גם בעבירות חמורות כמו רצח.
2 צפייה בגלריה
עו"ד רדיון קשור
עו"ד רדיון קשור
רדיון קשור
(צילום: אפי שריר)
2 צפייה בגלריה
עו"ד ירום הלוי
עו"ד ירום הלוי
עו"ד ירום הלוי ורומן זדורוב
(צילום: אפי שריר)
העד, עו"ד קשור, עלה לארץ לפני כשנתיים. הוא הציג כמה מקרים בהם בית המשפט ברוסיה ובאוקראינה גזר על נאשמים עונשים של מאסר עולם, למרות שלכאורה הודו בעבירות המיוחסות להם. אלא שבחקירה הנגדית הראה הסניגור, עו"ד ירום הלוי, כי מדובר בעבריינים מועדים שכבר רצחו בעבר, לעתים יותר מפעם אחת.
העד לא הצליח לענות לשאלת בית המשפט, ולהציג מקרים בהם למרות הנסיבות המקלות של "הודאה בלב נקי", גזר בית המשפט על הנאשמים מאסרי עולם. מבוכה נוספת נרשמה למדינה, כאשר התברר כי התרגום שסיפקה לחוות דעתו של העד אינו מדויק בחלק מהמקרים.
המשפט החוזר התחיל בחודש ספטמבר 2021 ועד כה התקיימו כ-40 ישיבות. במהלך דיוני ההוכחות נשמעו טענות חדשות מצד ההגנה, שלא עלו בהליכים הקודמים, בין היתר על כך שההודאה ניתנה לאחר שהמדובב איים על זדורוב, וכן שהחליט להודות לאחר שהיה משוכנע כי בידי החוקרים ראיות חזקות נגדו, והוא ביקש לתת "הודאה בלב נקי" על מנת לקבל עונש קל, יחסית.

ההגנה משוכנעת כי הצליחה לעורר ספק סביר בכל הנוגע לכתמי הדם, שהיוו את העילה למשפט החוזר, ועקבות הנעל שלכאורה מתוות נתיב בריחה מהתא בו בוצע הרצח אל התא הסמוך – בניגוד לגרסתו של זדורוב בעת השחזור שלפיה ברח מעל דלת התא. לדברי ההגנה, היא הצליחה גם להוכיח כי לא ייתכן שטיפת הדם על העקבות נזלה חמש שעות לאחר הרצח.
בתביעה ממשיכים לטעון כי ההודאה שמסר זדורוב לחוקריו, ובעיקר למדובב בתאו, חזקה ויציבה ולא התערערה במהלך המשפט החוזר. גם הפרטים המוכמנים שמסר, כמו הזיהוי של דלת תא השירותים, התיאור של שיערה של תאיר ז"ל בעת שעלתה במדרגות ועוד, לא נסתרו, לדבריהם.
עם סיום שלב ההוכחות, יתפנו כעת הצדדים לכתיבת הסיכומים, מהם ייבנו השופטים את הכרעת הדין. הסיכומים יוגשו על ידי ההגנה ב-31 ביולי, ועל ידי התביעה ב-23 באוגוסט. באמצע חודש ספטמבר יישמעו סיכומים בעל פה, ולאחר מכן יתפנו השופטים לכתיבת הכרעת הדין, שתישמע ככל הנראה לאחר חגי תשרי.