שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) אמר כי דרש בישיבת קבינט הקורונה לפטור מבידוד את המחוסנים במנה השלישית - מנת הבוסטר, שחוזרים מחו"ל. "אני חושב שזה חשוב ונכון וצריך לגרום לאלה שלא התחסנו שילכו להתחסן", אמר היום (ראשון) רזבוזוב באולפן ynet. עד כה כמעט שני מיליון ישראלים התחסנו במנה השלישית.
שלושה ימים לפני הראשון בספטמבר, רזבוזוב אמר כי אינו חושש ממגפת בידודים של תלמידים למרות התחלואה הגואה. "אני לא חושב כך, אנחנו מתחילים את 1 בספטמבר, ידענו איך נערכים והכל בסוף תלוי באסטרטגיה. יש לנו תוכנית עבודה שכוללת המון בדיקות, בדיקות סרולוגיות, בדיקות אנטיגן".
2 צפייה בגלריה
ריאיון אולפן עם  יואל רזבוזוב, שר התיירות, יש עתיד
ריאיון אולפן עם  יואל רזבוזוב, שר התיירות, יש עתיד
"כל המומחים אומרים שהחיסון עובד". שר התיירות רזבוזוב
(צילום: קובי קואנקס)
2 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות סרולוגיות בבת ים
מתחם בדיקות סרולוגיות בבת ים
מתחם בדיקות סרולוגיות בבת ים
(צילום: יריב כץ)
-אתה אומר בדיקות סרולוגיות ובדיקות אנטיגן, שתי תוכניות שנכשלו. בדיקות אנטיגן מתברר שעושים וולנטרית, אפשר להציג ואפשר לא, אז מה עשינו בזה? "אני חושב שצריך ללמוד לחיות לצד הקורונה וצריך אמון של הציבור בממשלה, כך עובדים. בבדיקות הסרולוגיות הצלחנו לאמת 30 אלף תלמידים. אנחנו מכוונים להפסיק את הבדיקות בערים עם תחלואה פחות גבוהה, אם נצליח לאתר בסוף עוד עשרות אלפי ילדים נוכל להוציא אותם ולהפסיק את שרשראות ההדבקה".
-אתה מאמין באמת שמיליוני הורים בישראל יבדקו את הילדים ב-31 באוגוסט בבדיקת אנטיגן ואם הם חיוביים הם לא ישלחו אותם לביה"ס? "אני מאוד מאמין כי אני, המשפחה שלי, הסובבים אותי הולכים לעשות את זה. ישנם כאלו שלא יעשו וזה בסדר גמור. אנחנו נלחמים כאן במגפה וצריך לסמוך על הציבור".
רזבוזוב אמר כי דרש בקבינט הקורונה לפטור מבידוד את מי שהתחסן בחיסון השלישי. "כל מי שהתחסן חיסון שלישי צריך להפסיק עם הבידוד, גם לחוזרים מחו"ל וגם כאן בארץ. אני הולך להילחם על זה. אני חושב שזה חשוב ונכון וצריך לגרום לאלה שלא התחסנו שילכו להתחסן. החיסון עובד, אנחנו רואים את כל הגרפים ושומעים את כל המומחים, החיסון מצוין וגם מונע הדבקה. אנחנו אופטימיים וזהירים".


-אולי צריך לבטל את התו הירוק למי שהתחסן רק בשני חיסונים. "נגיע לזה, פתחנו חיסון לכולם, יעבור איזשהו פרק זמן ואני מאמין שיהיה תאריך תפוגה לתו הירוק, ומי שעשה שלושה חיסונים יהיה זכאי לתו הירוק אבל כרגע כל מי שעשה חיסון שלישי לא צריך לשבת בבידוד, זה לא נכון וזה גם פוגע בכלכלה, בחברות התעופה ובתיירות".
שר התיירות אמר כי התחלואה במגמת ירידה ומקדם ההדבקה מתמתן וגם שנת הלימודים שתיפתח, אם אכן תיפתח, לא תפגע במגמה זו. "לפי המומחים גם אז עדיין הולכים לכיוון ירידה וכולנו בסירה אחת", אמר רזבוזוב. "גם החיסונים, גם מסכות, גם המון בדיקות, שעם כל הביקורת מאוד עוזרות לנו. אם לוקחים את הנתונים יחד אנחנו בכיוון נכון".
-בלי חיסון שלישי לא יכולנו להגיד שאתם מנהלים את המגפה, זה החיסונים ורק החיסונים, ולא כמו שבנט טען לפני שנכנס לממשלה, שזה לא החיסונים. "קיבלנו החלטה ללכת על חיסון שלישי לפני כולם בעולם, הצלחנו לשמור על הכלכלה, הצלחנו להנגיש את החיסונים ביום ובלילה וזה חשוב".
-יש 700 חולים קשים, כעשרת אלפים מאומתים ביום, ואנחנו רגע לפני פתיחת שנת הלימודים. הילדים ילכו למפגשים המשפחתיים ואין שום הגבלות על אירועים בחגים. זה לא גורם לך חשש שתהיה התפרצות מטורפת? "יש תמיד חששות ובקבינט עולים הרבה דברים והמון נקודות תורפה ואנחנו מנסים להגן מכל הכיוונים, אבל הלכנו על אסטרטגיה. אם נלמד לעבוד יחד עם כל הכלים שיש לנו ושלא היו לפני כן, אני מאמין שלא נגיע אף פעם לסגר".
שר התיירות התייחס לענף עליו הוא מופקד, ואמר כי הוא היה הראשון שנכנס למשבר והאחרון שיוצא מהמשבר. "לפי הנתונים אני רואה שנגיע בספטמבר ל-3 מיליון מחוסנים בבוסטר ובתחילת אוקטובר אפשר לפתוח תיירות למחוסנים, בלי בידוד, עם בדיקות PCR, בדיקות אנטיגן, תיירים מחוסנים אנחנו לא רוצים לסכן".
-ישראלי שחוסן פעמיים יצטרך להיכנס לבידוד אבל צרפתי שחוסן פעמיים לא יצטרך בידוד? "ישראלי שחוסן פעמיים אמור להתחסן פעם שלישית, פתחנו חיסונים לכולם, כי אנחנו רוצים לעצור את המגפה. אותם תיירים במשך הזמן הזה מתחילים להתחסן פעם שלישית, רואים את ארה"ב שהולכת בעקבותינו".