אחיו של האזרח שחיסל בזירה את אחד המחבלים בפיגוע הירי הקטלני סמוך להתנחלות עלי, תיאר היום (שלישי) בטוויטר את ההתרחשות: "אחי איגף מחבל אחד וירה בו 10 כדורים עד שהוא נופל". בפיגוע בתחנת הדלק על כביש 60 נרצחו ארבעה בני אדם. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
האח כתב בטוויטר: "אחי הגיבור. תחנת הדלק עלי. מנפח אוויר. הילדים ברכב. לפתע רכב עם ערבים 15 מטר מהם. מבט מחשיד. בנו רצה לנפח יחד איתו את הגלגלים, אבל אחי חשד וביקש שיישאר. לפתע דלתות נפתחות והם פורקים עם M16 ומתחילים לירות. לרצוח יהודים. הילדים נשכבים על רצפת הרכב". לדבריו, כעת הם מתאוששים מהאירוע. הוא אמר עוד כי "הופקרנו, אנו וילדינו, לידי אויב חמוש בנשק צה"לי. אוקיינוס טרור. אין שר ביטחון, אין אלוף פיקוד מרכז. זה רק אתה או האויב. בשבריר שנייה. טירוף מוחלט, יתומים, אלמנות וגיבורים אלמונים".
8 צפייה בגלריה
מואיז מוראל אחד הפצועים בפיגוע בעלי
מואיז מוראל אחד הפצועים בפיגוע בעלי
מוראל מואיז שחזר. "לא הפסקתי לירות עד שהמחבל לא זז"
(צילום: יריב כץ)


מוראל מואיז, בן 27 שנפצע בפיגוע והיה אחד מהאזרחים שנטרלו את המחבל, שחזר בבית החולים: "שמעתי ירי מאזור תחנת הדלק ואז שמעתי צרור יריות. יצאתי החוצה מהתחנת דלק, ראיתי את התנועה עומדת, היה מובן שזה משם כי ירי יש אצלנו לא פעם ולא פעמיים, זה תמיד זה רחוק תמיד מהכפרים שלהם שהם יורים ובסדר הכל טוב. הבנתי שזה משם, נכנסתי לרכב. טסתי לרכב, טסתי לשם. כשאני מגיע לתחנת דלק ראיתי את המחבל ראיתי אותו מגיע לרכב שישב שם בן אדם, הוא דפק בו צרור. אני פתחתי את הדלת את הנשק כבר דרכתי בצומת למזלי. פתחתי את הדלת יריתי עליו, הוא ירה עליי. עד שהוא לא הפסיק לזוז לא הפסקתי לירות".
שני המחבלים שביצעו את הפיגוע וחוסלו הגיעו ברכב מסוג שברולט בצבע שחור, פרקו וירו מרובי M-16 תקניים. אדם שהיה במקום אמר כי הרכב "נשאר דולק. יש באוטו סכינים". דודו ישראלי, כונן הצלה ללא גבולות במד"א, סיפר כי "הייתי בכניסה לתחנת דלק ושמעתי ירי. הבחנו במחבלים שאחד נמלט והשני חוסל, מיד לאחר מכן ביצעתי טיפול רפואי ראשוני בפצועים הכולל עצירות דימומים יחד עם צוותים נוספים שהגיעו בהמשך".
חובש מד"א מוטי דהן אמר כי "קיבלנו במוקד 101 של מד"א דיווח על פיגוע ירי בתחנת הדלק סמוך לעלי. הגענו בכוחות גדולים לתחנת הדלק וראינו מחזה קשה. שבעה פצועים סבלו מפצעי ירי בגופם, חלקם בתחנת הדלק וחלקם במסעדה סמוכה. ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו להעניק טיפול רפואי, שלושה מהפצועים פונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם של ארבעה נפגעים".

8 צפייה בגלריה
המחבלים באירוע הירי בתחנת הדלק ליד עלי
המחבלים באירוע הירי בתחנת הדלק ליד עלי
תיעוד המחבלים בזירה. אחד נוטרל, השני נמלט
8 צפייה בגלריה
אירוע ירי בתחנת דלק ליד עלי
אירוע ירי בתחנת דלק ליד עלי
הזירה ליד עלי
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ליז גורל, פרמדיקית מד"א, הסבירה כי "אחד מהפצועים שנפגע באורח קשה מירי בתחנת הדלק הובא לחבירה איתנו סמוך לש"ג של היישוב. הוא היה בהכרה מלאה וכאוב. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים בילינסון תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנחת חסם עורקים ומתן תרופות לייצוב מצבו".
הפרמדיקית הוסיפה כי "הגענו לש"ג ונתקלנו בפצוע הראשון. מדובר באדם שניסה לנטרל את המחבל. הוא סבל מפצעי ירי בגפיים התחתוחת. אחרי הש"ג הבנו את גודל האירוע. הבנו שיש שתי זירות, הש"ג וחומוס אליהו. היו שמונה פצועים, ארבעה ללא רוח חיים וארבעה פצועים ברמות פציעה שונות. כולם סבלו מפצעי ירי. פינינו אותם לבתי החולים. מדובר בזירות קשות מאוד".
אריאל אלמליח, יו"ר ההתנחלות עלי, אמר כי "לצערנו אנחנו אחרי אירוע קשה מאוד בתחנת הדלק פה, על כביש 60 שסמוך ליישוב שלנו, עלי. נכנסה חוליית מחבלים לתחנה ופגעה בעצם בעוברי אורח ומשתמשי התחנה ולצערנו יש גם הרוגים ופצועים. אני באמת קורא פה לממשלה להפסיק את אוזלת היד הזאת ולהמשיך לפגוע במחבלים האלה בכל מקום. לא יכול להיות שמגיעים פה לחצר האחורית שלנו ופשוט פוגעים באנשים שלנו ובעם ישראל. פשוט תפסיקו את הסיפור הזה. צאו למבצע "חומת מגן" חדש. מיצינו את העניין. הגיע הזמן לשים לזה סוף.
8 צפייה בגלריה
אירוע ירי בתחנת דלק ליד עלי
אירוע ירי בתחנת דלק ליד עלי
הירי בתחנת הדלק
(צילום: נדב גולדשטיין/TPS)
8 צפייה בגלריה
חאלד מוסטפא עבדול לטיף סבאח ומוהנד שחאדה שני המחבלים מהפיגוע בעלי
חאלד מוסטפא עבדול לטיף סבאח ומוהנד שחאדה שני המחבלים מהפיגוע בעלי
המחבלים מהפיגוע בעלי. אחד חוסל בזירה, השני בתום מצוד
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מסר כי "אנחנו נמצאים כרגע בתחנת הדלק בעלי ביחד עם עובדי המועצה, אנשי אגף הביטחון, השירותים החברתיים, ביחד עם כל כוחות הביטחון. יש כאן אירוע קשה מאוד - שני מחבלים מגיעים ברכב ופותחים באש לעוברים ושבים. יש כאן מספר נפגעים. אנחנו עושים הכל כדי לסייע לפצועים, כדי לסייע למשפחות".
לדבריו, "ההתיישבות ביהודה ושומרון בכלל ובבנימין בפרט חזקה, תמשיך להיות חזקה. בשלב זה אנחנו מטפלים באירוע ואחר כך נתמודד עם צעדים להמשך. אני רוצה להגיד תודה רבה לכל התושבים שמחזקים, לכל העובדים. אנחנו נעבור את האירוע הזה, ונתמודד בהמשך".
שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, אמר כי זה "פיגוע קשה מאוד. תי אדם מתועבים פתחו באש ורצחו ארבעה אנשים. אנחנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחות הנרצחים ומתפללים לרפואתם של הפצועים. האויב הרים את ראשו ואותו צריך לחסל. אסור להמשיך ולספוג ולקוות שהגל יעבור. אנחנו דורשים מהממשלה לצאת למבצע רחב. צה"ל חייב להוריד כפפות מפני שרק טיפול ביד קשה בטרור, לצד המשך הבנייה והתפתחות של ההתיישבות היהודית, יחזירו את השקט לאזור".
8 צפייה בגלריה
אירוע ירי בתחנת דלק ליד עלי
אירוע ירי בתחנת דלק ליד עלי
המחבל שנוטרל. מרדף אחר מפגעים נוספים
8 צפייה בגלריה
אירוע ירי בתחנת דלק ליד עלי
אירוע ירי בתחנת דלק ליד עלי
נשק שאותר סמוך לגופת המחבל שנוטרל
(צילום: נדב גולדשטיין/TPS)
ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, ציין כי "עוד ירי, עוד רצח מחריד ועוד כאב איום ונורא. הלב כואב ומסרב להכיל את המציאות הבלתי שפויה של פיגועים הולכים ונשנים, של הרוגים נוספים ומשפחות שכולות רבות. אי אפשר להמשיך ולהכיל מתים, לאפשר למחבלים להחזיק נשקים ולטבוח בנו כמו ברווזים. אני קורא לממשלה שלא להכיל עוד, לא לוותר ולהתחיל לפעול במבצע רחב ועמוק למיגור הנשק הבלתי חוקי הרב ביהודה ושומרון וברשות הפלסטינית".
מצבו של אחד מארבעת הפצועים מוגדר קשה אך יציב, שניים אחרים במצב בינוני ואחד נוסף נפצע באורח קל. הם פונו לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה ושערי צדק בירושלים. כאמור, מחבל אחד נוטרל בזירה, אך דובר צה"ל עדכן כי באירוע היה מעורב מחבל נוסף, שגם תועד במצלמות האבטחה של תחנת הדלק. "כוחות הביטחון פתחו במרדף אחר חשודים נוספים", נמסר מצה"ל.
אזרח שהיה במקום נטרל כאמור בירי את אחד המחבלים, מוהנד שחאדה, בן 25 מכפר עוריף הסמוך לשכם שמשתייך לזרוע הצבאית של חמאס, בעוד השני, חאלד מוסטפא עבדול לטיף סבאח, נמלט צפונה לכיוון שכם באמצעות רכב גנוב שהיה מונע בתחנת הדלק. כתר הוטל על הכפרים באזור, וכעבור כשעתיים הוא חוסל גם כן, על ידי כוח ימ"מ בכפר טובאס.
הדיווח הראשוני על הירי בתחנת הדלק התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים בשעה 16:13. מפרטים ראשוניים מתברר כי שני המחבלים הגיעו כאמור ברכב מסוג שברולט שחור, שבו נמצאו גם סכינים, לש"ג של עלי, וירו לעבר השומר. לאחר מכן הם המשיכו לתחנת הדלק, אחד מהם ירה בשני עוברי אורח והרג אותם במקום. לאחר מכן הוא נכנס לתוך מסעדת חומוס אליהו שבמתחם התחנה וירה צרור. ישראלי שהיה במקום נטרל מחבל אחד, בעוד השני נמלט.