עמוס דב סילבר, מייסד "טלגראס" שנאשם בניהול ארגון פשע, שוחרר אחר הצהריים (חמישי) למעצר בית באיזוק אלקטרוני לאחר שהיה עצור בכלא רימונים במשך יותר משלוש שנים וחצי. סילבר שוחרר בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בלוד אתמול. עם צאתו מהכלא טען סילבר כי "חוויתי עוול".
"חווייתי על בשרי בכל צורה אפשרית את העוולות של מערכת המשפט בישראל על כל זרועותיה, החל מהמשטרה והפרקליטות וכלה בבתי המשפט שהכשירו את השרץ הזה. העובדה שהגדירו אותי ראש ארגון פשיעה ואת 'טלגראס' ארגון פשיעה זו זילות חמורה של המושג פשיעה", אמר סילבר.
הוא הוסיף כי "אני מאוד שמח להשתחרר. חיכיתי ליום הזה הרבה זמן. יש מועקה שמתלווה לשחרור שלי. עצם זה שהשחרור שלי כל כך מרגש זו תעודת עניות למערכת המשפט. זה לא היה צריך לקחת שלוש שנים וחצי, גם לא שנתיים וגם לא שנה. עכשיו אני אתפנה למשפחה ולחברים".
2 צפייה בגלריה
עמוס סילבר בזמן שחרורו מהכלא
עמוס סילבר בזמן שחרורו מהכלא
"כל מה שהיה זו נקמה על זה שהצלחנו". סילבר יוצא מכלא רימונים, היום
(צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
עמוס סילבר בזמן שחרורו מהכלא
עמוס סילבר בזמן שחרורו מהכלא
(צילום: יאיר שגיא)
לטענתו, "חוויתי את העול. חוויתי את זה ברמות הכי קשות בלי שיש בתיק שלי אף מתלונן ואף קורבן. פגעתי באגו של גופי מערכת השלטון. כל מה שהיה זו נקמה על זה שהצלחנו. עשינו שינוי מקצה לקצה ועל זה מתנקמים בי".
בחודש שעבר עלה סילבר לכותרות בעקבות ריצתו לכנסת מהכלא, במסגרת רשימת "יש כיוון" בראשותו. "פרשת 'טלגראס' מבחינתי מתחילה היום", הוא אמר. "כיום הפרקליטות והמשטרה ובתי המשפט לוקחים לאנשים את החירות ועושים מה שהם רוצים. אין פיקוח על הפרקליטות. אם היה פיקוח לא היה נגדי תיק. אני מאוד מתרגש ואצטרך לעכל את האוויר החופשי הזה".
סילבר, שהצליח להימלט באוקראינה רגע לפני הסגרתו לישראל, נעצר ב-2019 בעיר אומן לאחר מצוד שנמשך יומיים, הוא הוסגר לארץ ומעצרו הוארך מעת לעת. הוא נעצר לראשונה באוקראינה בחודש מרץ, לבקשת ישראל, ובמקביל נעצרו בארץ עשרות ממפעילי הרשת שעמד בראשה.

בספטמבר 2019 הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד סילבר, שייחס לו ניהול ארגון פשיעה, סחיטה באיומים ועבירות תיווך וסחר בסמים. במסגרת הפרשה, הוגשו עד כה כתבי אישום נגד 28 עובדים ומנהלים ברשת. בכתב האישום נגדו מתוארים תהליכי ההתפתחות של הרשת, "תוך ניצול מאפייניה של פלטפורמת טלגרם שאפשרו תיווך בין סוחרי סמים לבין רוכשיהם, בניצוחה של הנהלת 'טלגראס' ובראשה הנאשם".
מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שביקשה לעצור את סילבר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, תיארה את מסוכנותו כמי שעמד בראש ארגון והיה "אחראי לאספקה של נתח שוק עצום מכלל שוק הסמים בארץ". בפרקליטות ציינו כי קיים חשש כבד להימלטותו אם ישוחרר ממעצר "לאור העובדה כי הוא ברח משדה התעופה באוקראינה לפני הסגרתו לישראל".
בבקשת הפרקליטות נכתב כי "מנהלי 'טלגראס' תיווכו בין יותר מ-3,000 סוחרי סמים מכל רחבי הארץ, מתוכם לפחות 250 קטינים, לבין כ-200 אלף רוכשי סמים ובהם קטינים שמספרם אינו ידוע. הכנסות הארגון מפעולות התיווך לסחר בסמים היו לא פחות מ-30 מיליון שקל".