20 שנה של מאבק משפטי הגיעו לסיום: נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את תביעת ארגון "שורת הדין" והשית פיצויים על הרשות הפלסטינית בגין פגיעה בפרנסתם של מורי דרך מתיירות נכנסת בתקופת האינתיפאדה השנייה.
2 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
יו"ר הרש"פ אבו מאזן
(צילום: AFP)
בית המשפט המחוזי בירושלים פסק אתמול כי הרשות הפלסטינית וארגון אש"ף יעניקו פיצויים בסך ארבעה מיליון שקלים לעשרות מורי דרך ישראלים, בגין נזק כלכלי שהסבה להם האינתיפאדה השנייה, החל מחודש אוקטובר 2000 ועד לחודש מאי 2002.
ההחלטה התקבלה במסגרת תביעה שהוגשה על ידי ארגון "שורת הדין" באמצעות עורכי הדין ניצנה דרשן-לייטנר, אבי סגל ואבי גז בשנת 2003, בשם 59 מורי דרך מרחבי הארץ, שחלקם נפטרו במרוצת השנים.
נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט משה סובל, קיבל את עמדת התביעה שטענה כי מעשי האלימות והטרור שהתרחשו במסגרת האינתיפאדה בעידוד ובתמיכת הרשות הפלסטינית ואש"ף הסבו נזק כלכלי חמור לכל ענף התיירות בישראל, ובכלל זה להם כמורי דרך, שכן עם ירידת כמות התיירים הנכנסים לישראל וכמות תיירות הפנים בישראל פחתה עבודתם באופן משמעותי ונגרם להם אובדן הכנסות במידה ניכרת.
2 צפייה בגלריה
עו"ד ניצנה דרשן לייטנר
עו"ד ניצנה דרשן לייטנר
"הרשות הפלסטינית ניסתה לחמוק מאחריות". עו"ד ניצנה דרשן לייטנר
(צילום: שורת דין)
בשנת 2019 פסק סגן נשיא בית המשפט המחוזי (בדימוס) משה דרורי שהרש"פ היא האחראית לנזקים של מורי הדרך משנות האינתיפאדה השנייה, לאחר שהוכח על ידי חוות דעת מקצועית של מומחים כי הירידה בתיירות בתקופה זו חלה עקב האינתיפאדה, וזו אף הירידה החדה והקשה ביותר שחווה ענף התיירות בישראל - יותר ממלחמת יום כיפור ותקופות משבר אחרות.
נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, מסרה: "אנו מציינים ניצחון היסטורי במאבק העיקש נגד הטרור. בתום מאבק משפטי עיקש שבו הרשות הפלסטינית ניסתה לחמוק מאחריותה, בית המשפט עשה צדק עם מורי הדרך, החלוצים לפני המחנה של ענף התיירות הישראלי, והוכיח פעם נוספת כי זרועה הארוכה של החוק תגיע עד לאחרון המחבלים וראשיהם מתקופת האינתיפאדה השנייה".