הסוכנות היהודית הודיעה הערב (חמישי) כי זימנה לשימוע מיידי לפני פיטורין את אלון בר, שמונה לאחרונה לתפקיד מנכ"ל החברה הממשלתית "שלום קור". זאת בעקבות חשיפת ההתבטאויות שלו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", בהן השתלח בחריפות והסית נגד רופאים ואנשי מערכת הבריאות.
הסוכנות הודיעה גם כי תבחן את העסקתו של בר "במקביל לבדיקה מקיפה ויסודית של ההתבטאויות הפוגעניות שיוחסו לו".
"הסוכנות מתייחסת בכובד ראש ובחומרה להתבטאויות בעלות האופי הפוגעני שמיוחסות לאלון בר, המנכ"ל הנבחר של חברת שלום קור", נמסר. "הדברים לא היו מוכרים לנו ולכן אנו בוחנים את העסקתו של בר עד למיצוי תהליך של בירור מקיף ומלא אתו ועם שותפינו, חברת מוזאיק יונייטד ומשרד התפוצות. אנו חוזרים ומדגישים כי השתלחות פוגענית בעובדי ועובדות ציבור אינה מקובלת עלינו, במיוחד כשמדובר בעובדי מערכת הבריאות, שאת מסירותם ומחויבותם אנו מעריכים ומעלים על נס".
ממשרד התפוצות נמסר: "המשרד מסתייג באופן מוחלט מהדברים המיוחסים למר אלון בר, והם אינם משקפים ואינם מייצגים בשום פנים ואופן את עמדת המשרד. השימוע שיתקיים בשבוע הבא נדרש והוא תואם את עמדתנו, כי השתלחות באנשי ציבור אינה מקובלת, במיוחד כשמדובר בעובדי ועובדות מערכת הבריאות והרפואה, שאת מסירותם ומחויבותם אנו מעריכים ומעלים על נס".
6 צפייה בגלריה
הציוצים של אלון בר בטוויטר
הציוצים של אלון בר בטוויטר
אחד הציוצים של אלון בר בטוויטר
(מתוך טוויטר )
6 צפייה בגלריה
הציוצים של אלון בר בטוויטר
הציוצים של אלון בר בטוויטר
(מתוך טוויטר )
6 צפייה בגלריה
הציוצים של אלון בר בטוויטר
הציוצים של אלון בר בטוויטר
(מתוך טוויטר )
מוקדם יותר הערב קרא מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, לבטל את המינוי, וזאת במכתב ששיגר למנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ ולמנכ"לית משרד התפוצות ציונה קינג, עם העתקים לשר הבריאות וליו"ר הסוכנות בפועל.
במכתבו כותב פרופ' אש: "נדהמתי לקרוא הבוקר על מינויו של מר אלון בר לתפקיד מנכ"ל החברה הממשלתית שלום קור. מינוי זה, באם יצא לפועל, הוא מבחינתי כמנכ"ל משרד הבריאות וכמייצג של מערכת הבריאות בחזקת פשיטת רגל מוסרית. מר בר הסית נגד עובדות ועובדי משרד הבריאות ומערכת הבריאות והתיר את דמם באמירות נוראיות בכל פלטפורמה אפשרית ולאורך זמן. אני מרשה לעצמי לדבר בשם עובדי מערכת הבריאות שפעלו מתוקף הכשרתם המקצועית ובמסירות אין קץ בתקופת מגיפה - בטלו את המינוי".
6 צפייה בגלריה
נחמן אש בתדרוך עיתונאים בנושא חיסון נגד פוליו
נחמן אש בתדרוך עיתונאים בנושא חיסון נגד פוליו
"אמירות שהן דגל שחור". פרופ' אש
(צילום: מוטי קמחי)
פרופ' אש הוסיף: "אמירות מסוכנות של מועמדים לתפקיד, כמו לגופם של אנשים ובצורה בוטה ומשתלחת בשם חופש הביטוי, הינן בבחינת דגל שחור הצריך למנוע את היבחרם לתפקידים מרכזיים, ובוודאי לא בממשלה או בארגון חשוב כמו הסוכנות היהודית".
חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד) הגיש בעקבות הפרסום שאילתה לשרי הבריאות והתפוצות על המינוי, אותו כינה "הזוי ומסוכן". הוא הוסיף: "אני מצטרף לקריאה של נחמן אש, צריך לבטל את המינוי הזה במיידי, אין מקום בשירות הציבורי למי שתוקף בצורה כזו מכוערת וחסרת בסיס את אנשי הרפואה המסורים שלנו".
אלון בר מונה לאחרונה על ידי משרד התפוצות והסוכנות היהודית לתפקיד מנכ"ל חברת "שלום קור", גוף חצי ממשלתי וחצי סוכנותי שמרכז מתנדבים יהודים מהארץ ומהעולם לפעולות חברתיות.
6 צפייה בגלריה
"דם של אלפים על ידיה". גליה רהב ואלון בר
"דם של אלפים על ידיה". גליה רהב ואלון בר
"דם של אלפים על ידיה". גליה רהב ואלון בר
(צילום: אביגיל עוזי)
היום פורסמו התבטאויות של בר, בר, אחד הקולות הבולטים נגד מדיניות החיסונים ומי שמשתלח ללא מעצורים באנשי רפואה. בין היתר כתב כי "גליה רהב שרפה את ישראל, דם של אלפים על ידיה", וזו רק אחת מהאמירות השנויות מאוד במחלוקת של בר.
בר הוא אחד משני מורשי חתימה במח"צ, התארגנות התנדבותית של רופאים, חוקרים, ואנשי רווחה ש"החליטו כי אינם יכולים עוד לשתוק אל מול צורת ניהול משבר הקורונה". ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס טענה כי כמה רופאים שחברים במח"צ הם מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים. אלה שהכחישו שהם מתנגדי חיסונים הגישו נגדה תביעת דיבה – שנדחתה.
ב-18 בספטמבר 2021, אחרי שמאיר פרייס צייץ על כך ש"ה-FDA המליץ עבור ארה"ב באיחור של חודשיים את המלצת הצט"מ הראשונה", כתב בר: "ה-FDA פחות התרשם מבת זוגו של ד"ר פרייס, את השקרים והנדסת התודעה שהיא מוכרת בארץ, האמריקאים פחות קנו. אולי הם הסתכלו על הנתונים וראו, איך אשתו של מאיר, הצליחה לקחת מדינה קטנה וצעירה כמו ישראל, ולהביא אותה לצמרת העולמית של מתים ומאומתים למיליון. הכישלון על הידיים שלה, והכישלון עולה בחיי אדם". עוד לפני כן, ב-1 באוקטובר 2020, כתב על אלרעי-פרייס: "הטיפוס הדוחה הזה, ד"ר קרואלה דה ויל אלרעי, הטיפוס שהיה סגן מנהל בי"ח כרמל, שעמד בצמרת הרשימה המפוקפקת של בתי חולים בהם מתו הכי הרבה אנשים מזיהומים".
אלון בר מסר הבוקר בתגובה לפרסומים ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet: "החיבור בין מח"צ וביני להתנגדות לחיסונים הוא שקר מוחלט ולו בשל הסיבה שמהרגע הראשון תמכו חברי מח"צ בחיסון האוכלוסייה שבסיכון ומיותר לציין, שהם וגם אני התחסנו. לשמחתי אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, בה עדיין מותר להביע עמדה שונה מעמדתו של הממסד. הרדיפה אחרי מי שחושב אחרת, צריכה להדיר שינה מעיני כולנו.
"מח"צ היא פורום התנדבותי בו חברים 30 מבכירי אנשי המדע והרפואה בארץ, בהם מנהלים של 5 בתי חולים, מנכ"לי משרד בריאות, מנהל קופת חולים, חתני פרס נובל וישראל שהציגו אלטרנטיבה מדעית ומקצועית למדיניות משרד הבריאות. אני גאה שהייתי מהיוזמים של הפורום הזה וגאה שכל הפעילות שלי בהתנדבות מלאה. אין לי דבר להסתיר בנושא ואני נושא עיניי למשימה החשובה של חיבורם של יהודי התפוצות לישראלים, לטובת הירתמות לאתגרים הומניטריים גלובליים".