3 צפייה בגלריה
רמי גרינברג
רמי גרינברג
רמי גרינברג
(צילום: ריאן פרויס)
זו הקדנציה הראשונה של ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג, אחד מראשי הערים הצעירים במדינה. הוא מכהן בתפקיד מאז נובמבר 2018, ולפי כל התחזיות הפוליטיות, הקדנציה הבאה כבר הייתה מובטחת לו. אלא מעצרו הבוקר (יום רביעי), לצד חקירתו לפני כחודש, טרפו את הקלפים ושינו לגמרי את התמונה.
יריית הפתיחה להסתבכויות של גרינברג הייתה תלונתו של ירון קדושים, תושב פתח תקווה ופעיל חברתי מוכר בעיר, שככל הנראה פתחה תיבת פנדורה של ממש עבור החוקרים. קדושים הגיש את התלונה לאחר שנודע לו שהמעסיק של אשתו באחד ממוסדות החינוך בעיר התבקש לפטרה - ושנאמר לו שאם לא יעשה כך - תקציבים עירוניים שאמורים להגיע למוסד שבניהולו לא יגיעו. הסיבה, לפי החשד, היא הביקורת שמשמיע קדושים נגד גרינברג - שהחלה בסכסוך בין השניים על התוכנית לבנייה באזור סירקין, בבסיס צה"ל שמתפנה משם.
3 צפייה בגלריה
משרדי להב 433
משרדי להב 433
מלבד גרינברג נעצרו מנכ"ל העירייה ושני אנשי עסקים שתמכו בו. משרדי להב 433
(צילום: אוראל כהן)
"אני חבר במטה מאבק סירקין כבר שמונה שנים", סיפר קדושים. "לפני הבחירות גרינברג הסכים עם מטה המאבק, הבין את הכשלים והבעיות בתוכנית והבטיח לפעול לתקנם. עם זאת, אחרי הבחירות הוא עשה שינוי של 180 מעלות. במאי 2019 גיליתי באופן אקראי על תוכנית שינוי נתיב בכביש 40, שתשנה באופן דרמטי את איכות החיים של הגרים באזור. דיווחתי לציבור על התוכנית ומשם הכול התפוצץ".
המחלוקת בין קדושים לגרינברג יצאה מכלל שליטה, ומה שהתחיל בהוצאתו של קדושים מקבוצות עירוניות המשיך במניעתו בכוח מלהיכנס לדיונים ציבוריים בנוגע לנושא שעליו הוא נאבק, והידרדר עד לכדי תלונה במשטרה - שהוגשה לפני כשנה. "הוכפשתי בפומבי, כוניתי שקרן - ואז החלו ניסיונות לפגוע בי וביקרים לי תוך מסע איומים ולחצים", אמר קדושים.
"כשהייתי בטיול בחו"ל קיבלתי טלפון מגורם בעירייה שהזהיר אותי שמתכוונים לפטר את אשתי", אמר קדושים. "נפגשתי עם גרינברג בארבע עיניים לשיחה מפייסת, שהתנאי היחידי שלי היה שהצמתים בתוכנית לא ייסגרו כי זו תהיה קטסטרופה. הדברים לא התקדמו ורק הסלימו, עד שהגשתי את התלונה".
3 צפייה בגלריה
ירון קדושים
ירון קדושים
"הוכפשתי בפומבי". ירון קדושים
אלא שמאותו סיפור פרטני שבבסיסו חשד שמקורבים לראש העיר ניסו לגרום לפיטורי מתנגדיו, גדלה החקירה והגיעה לחשדות חמורים מאוד ובהם שוחד, מרמה, הלבנת הון ועוד. גורם המעורה בחקירה הסביר שהסיבות שבגינן נפתחה החזית נגד קדושים הן רק חלק מהסיפור: גרינברג, כאמור, התנגד בעצמו לתוכניות הבנייה בסירקין לפני שנבחר, וכעת הוא מנסה לכאורה למנוע התנגדות אליהן. במשטרה חושדים שבמהלך מערכת הבחירות העבירו בעלי אינטרסים מאות אלפי שקלים לטובת הקמפיין של גרינברג, ובתמורה הוא הבטיח שיקדם את ענייניהם הכלכליים.
יחד עם גרינברג נעצר גם מנכ"ל העירייה יניב בניטה, שהיה מבכירי מטה הבחירות של גרינברג. מלבדם נעצרו גם שני אנשי עסקים שתמכו בגרינברג במערכת הבחירות האחרונה לראשות העיר.
לאחר המעצר הבוקר אמר קדושים כי "יש תחושת הקלה שיש צדק, ושאזרח קטן יכול לעמוד מול מעצמה שלטונית - אבל זה לא אומר שיש שמחה. אני לא שמח להיות מעורב בסיפור כזה - לא מהתדמית של העיר הזאת, שמנסים לשפר כבר שנים, ולא מהמחיר ששילמתי. אבל לא הייתה ברירה, עמדו פה על הכף דברים שאם הם היו קורים זה היה נזק עצום לדורות".