אוקראינה פתחה בחקירה נגד חבר פרלמנט שעבר על החוק, ויצא לחופשה משפחתית ארוכה באיים המלדיביים בעיצומה של המלחמה. לפי הפרסומים, המחוקק יורי אריצוב זייף מחלה ושהה עם אשתו וילדיו באיים המלדיביים במשך כחודש. הוא עלול להישלח לעד שלוש שנות מאסר.
במהלך המלחמה אוסרת אוקראינה על הפוליטיקאים שלה לנסוע לחופשות בחו"ל, ובנוסף מחייבת את רוב הגברים בגיל הגיוס (בני 18 עד 60) להישאר בתחומי המדינה למקרה שהצבא יזדקק להם.
2 צפייה בגלריה
  זלנסקי זעם על החופשה של המחוקק
  זלנסקי זעם על החופשה של המחוקק
זלנסקי זעם על החופשה של המחוקק
(צילום:REUTERS/Spasiyana Sergieva, shutterstock)
ב-5 ביוני נסע אריצוב בן ה-48 לפולין, ממנה המשיך לליטא, לנסיעה שהוגדרה כנסיעת עבודה ונמשכה שלושה ימים. מאירופה הוא המשיך עם משפחתו לאיים המלדיביים, שם שהה במלון חמישה כוכבים עד 22 ביולי. במהלך החופשה הוא שיקר כשהודיע שהוא חולה, וקיבל אישור לחופשת מחלה.
בזמן שהותו במלדיביים נחשף באוקראינה שאריצוב סיפק מידע שקרי על מצבו, ושבניגוד לטענתו לא נקבע לו שום הליך רפואי. התקשורת האוקראינית דיווחה שהוא נצפה במלון יוקרתי במלדיביים.
2 צפייה בגלריה
יורי אריצוב חבר פרלמנט מ אוקראינה זייף מחלה ונסע לאיים המלדיביים
יורי אריצוב חבר פרלמנט מ אוקראינה זייף מחלה ונסע לאיים המלדיביים
יורי אריצוב. יותר מחודש בחו"ל
שירות הביטחון של אוקראינה ערך אתמול חיפושים בביתו של חבר הפרלמנט. אריצוב, שמכהן גם כסגן יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ומודיעין, הגיש את התפטרותו לבית המחוקקים.
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השמיע מילים בוטות נגד אריצוב והאשים אותו בבגידה. הוא אמר שלנוכח העובדה שהלוחמים האוקראינים עושים כמיטב יכולתם "למען ניצחון ושמירה על החירות, כל בגידה פנימית, כל חופשה או העשרה אישית על חשבון האינטרסים של אוקראינה מעוררות זעם".