פרקליטות מחוז חיפה הגישה שלשום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נהוראי עמוס, צעיר בן 25 מקריית מוצקין, בגין שוד של 19 אלף שקלים מאישה בת 61 לאחר שהמירה כסף. הנאשם ביצע את השוד כשהוא רכוב על קורקינט חשמלי וברח משוטרים שרכבו על אופנועים - עד שנעצר על ידי שוטר שרכב על הקורקינט שלו שהותיר מאחור. צפו בתיעוד השוד בסרטון שבפתח הידיעה.
על פי כתב האישום, לפני כשבוע וחצי נכנסה האישה לעסק להמרת כספים בקריית מוצקין, שם המירה מטבע זר לשקלים. ארבע דקות אחריה נכנס לעסק הנאשם לאחר שהגיע למקום על גבי קורקינט חשמלי ועל כתפיו קפוצ'ון בצבע צהוב. עמוס הבחין כי האישה קיבלה לידיה כסף מזומן בסך 19 אלף שקלים - וגמלה בליבו, על פי האישום, ההחלטה לשדוד אותה.
6 צפייה בגלריה
השוד והמרדף אחר החשוד
השוד והמרדף אחר החשוד
הנאשם על הקורקינט ממתין שהאישה תצא החוצה
6 צפייה בגלריה
השוד והמרדף אחר החשוד
השוד והמרדף אחר החשוד
האישה צועדת ברחוב
6 צפייה בגלריה
השוד והמרדף אחר החשוד
השוד והמרדף אחר החשוד
והנאשם תוקף אותה ושודד את התיק
מכתב האישום עולה כי עמוס יצא מבית העסק, לבש את הקפוצ'ון והמתין לאישה בקרבת מקום. כמה דקות לאחר מכן יצאה האישה לרחוב כשהיא אוחזת בידה תיק צד שבתוכו הכסף, ארנק ובו כרטיסי אשראי, תעודת זהות, כלי איפור ומסמכים אישיים. היא חצתה את הכביש והלכה לכיוון מכוניתה, ואז הגיח עמוס רכוב על הקורקינט, תפס את התיק ומשך אותה מידה בחוזקה.
האישה התנגדה והמשיכה לאחוז בתיק, אך עמוס משך אותו מידה בחוזקה. מעוצמת המשיכה היא נפלה ארצה, בעוד עמוס נטל את התיק ונמלט על גבי הקורקינט. לאישה נגרמו חבלות חמורות שכוללות שברים בכמה מאצבעותיה, היא טופלה רפואית ונזקקה לגבס ולסד אלומיניום בכף יד שמאל.
זמן קצר לאחר מכן התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח על השוד. "היינו קבוצה של חמישה שוטרים על אופנועים", סיפר רב-סמל בכיר גל הורן, מפקד יחידת האופנועים של תחנת משטרת זבולון. "קיבלנו תיאור והתחלנו לסרוק לכיוון העיר קריית מוצקין. לפתע ראיתי את החשוד חולף על פניי ורוכב נגד כיוון התנועה על המדרכה. רדפתי אחריו וסימנתי לו לעצור. החשוד ראה שאנחנו עם אופנועים אז הוא החל להיכנס עם הקורקינט לסמטאות בין הבתים".
6 צפייה בגלריה
השוד והמרדף אחר החשוד
השוד והמרדף אחר החשוד
הנאשם בורח מהזירה
6 צפייה בגלריה
השוד והמרדף אחר החשוד
השוד והמרדף אחר החשוד
והשוטרים דולקים אחריו רכובים על אופנועים
"בשלב מסוים, החשוד נכנס לתוך חדר מדרגות", המשיך רס"ב הורן. "נכנסתי אחריו עם האופנוע והתברר לי שהוא זרק את הקורקינט. מחדר המדרגות יש נישה שמובילה לתוך חצר פנימית. לקחתי את הקורקינט שלו ורדפתי אחריו איתו בקטע קצר, כי האופנוע המשטרתי לא יכול היה לעבור שם. מאותה החצר החשוד נכנס לתוך בלוק נוסף, אבל הוא היה מוקף כבר בשוטרים על אופנועים שסגרו לו את כל הפתחים ולמעשה לא היה לו עוד לאן לברוח. הוא נלכד באותה חצר פרטית".
מהחקירה התברר כי בעת שנמלט, וזמן קצר לפני שנעצר, הספיק עמוס להוציא את הכסף מהתיק ולהחביא אותו מתחת לאבן. הוא הוריד מעצמו את הקפוצ'ון והחביא את התיק בצד השני של החצר.
"כשעצרנו אותו, החשוד כבר הספיק להוריד את הקפוצ'ון הצהוב ולהישאר עם חולצה שחורה", תיאר רס"ב הורן. "החזרנו אותו לחצר, שם ראינו את הקפוצ'ון. בשלב הזה לא שאלנו אותו בכלל על התיק, אלא הוא אמר לנו 'הנה התיק'. טוב הלב הזה הפתיע אותנו. לקחנו אותו לתחנה, ואז הבנו שהכסף לא בתוך התיק. חזרנו למקום ולאחר סריקה גילינו את הכסף שנשדד מוסלק מתחת במקום".
6 צפייה בגלריה
רב-סמל בכיר גל הורן, מפקד יחידת האופנועים של משטרת זבולון
רב-סמל בכיר גל הורן, מפקד יחידת האופנועים של משטרת זבולון
"התברר לי שהוא זרק את הקורקינט, אז רדפתי אחריו איתו בקטע קצר". רס"ב גל הורן
נהוראי עמוס נחקר בידי חוקרי תחנת זבולון, ולפני יומיים הגישה נגדו כאמור פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה. מיוחסות לו עבירות של שוד בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו ושיבוש מהלכי משפט.
"במעשיו, גנב הנאשם את התיק ותכולתו ובשעת מעשה ביצע במתלוננת מעשה אלימות כדי להשיג את הדבר הנגנב ופצע את המתלוננת בשעת השוד", טען התובע עו"ד יוסי גימפל. "בנוסף, עשה הנאשם מעשים בכוונה להפריע לשוטר כשהוא ממלא תפקידו כחוק וכן עשה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך משפטי".