"כניסה לרפיח תסכן חיים של חטופים": כך אמר השר מיקי זוהר אתמול (שני) בפתח דיון של ועדת העלייה והקליטה. הבוקר כבר ביקש להבהיר את דבריו בפוסט בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר): "על אף הסיכון הכרוך בתמרון צבאי, זו הדרך להחזיר את כל החטופים הביתה".

בפתח הדיון התייחס השר זוהר לסוגיית שחרור החטופים והרחבת הפעולה הקרקעית בעזה: "כל מדינת ישראל כמהה להחזיר את החטופים לביתם ולמשפחותיהם. כל עם ישראל מבין את החשיבות הזאת ואנחנו פועלים כדי להשיב אותם הביתה. אנחנו מתקרבים לצומת קריטי וחשוב בהשבת החטופים.
"סוגיית רפיח מעוררת עניין רב בקרב המצרים והעזתים. אנחנו צריכים לחתור להכרעה ברפיח ובאמצעות כך נביא לשיבת החטופים. כניסה לרפיח תסכן חיים של חטופים, אבל אם אנחנו רוצים להביא לפריצת דרך אל מול ארגון טרור שלא מתנהל בצורה רציונלית, הדרך להכריע אותו זה רק כאשר החבל מונח על צווארו. כוח הזרוע יכול להוביל להכרעה ואנחנו מקווים שזה יקרה בזמן הקרוב".
הכותרת
מעיר הברחות לעיר מקלט: האתגר הישראלי ברפיח | רון בן ישי
26:52
1 צפייה בגלריה
שר התרבות והספורט מיקי זוהר
שר התרבות והספורט מיקי זוהר
אמר והבהיר. השר זוהר
(צילום: דנה קופל)
בהמשך נשאל השר זוהר אם הכניסה לרפיח תסכן חיי חטופים, והשיב: "התשובה היא כן". כשנשאל "כמה חטופים אתה מוכן לסכן?", ענה השר: "אין מספר דמיוני כזה שאני יכול להגות. אין רצון לסכן אף חטוף או חטופה, אבל התשובה היא כן - כניסה לרפיח מסכנת את החטופים".
הבוקר כאמור כבר פרסם הבהרה וכתב: "הדרך היחידה להגיע לעסקה היא לחץ צבאי מסיבי על החמאס, כולל כניסה קרקעית לרפיח. רק ככה החמאס יחתור לעסקה. על אף הסיכון הכרוך בתמרון צבאי, זו הדרך להחזיר את כל החטופים הביתה ולהבטיח את חיסולו המוחלט של חמאס".
בתוך כך, חמאס הודיע כי משלחת בראשות ראש הלשכה המדינית של הארגון - איסמעיל הנייה - הגיעה לקהיר. "הנייה הגיע הבוקר לקהיר בראש משלחת של הנהגת הארגון, על מנת לקיים דיונים עם גורמים מצריים על המאמצים לעצור את התוקפנות, לספק הקלות לאזרחים ולהשיג את מטרת עמנו", נאמר בהודעת ארגון הטרור.