הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה הבוקר (יום א') שחברת התעופה "מאהאן אייר", השנייה בגודלה במדינה, התמודדה עם מתקפת סייבר.
חברת התעופה הפרטית טענה שהיא הצליחה לסכל את המתקפה ושלא חלו שינויים בזמני הטיסות שלה. היא הוסיפה שזו לא מתקפת הסייבר הראשונה נגד החברה בתקופה האחרונה. "מערכת המחשבים של 'מאהאן אייר' ספגה מתקפה חדשה", מסרה הבוקר החברה בהודעתה. "היא כבר הייתה יעד לכמה מתקפות, לאור תפקידה החשוב בתעשיית התעופה של המדינה".
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת התעופה האיראנית מאהאן אייר ממריא מ טהרן
מטוס של חברת התעופה האיראנית מאהאן אייר ממריא מ טהרן
מטוס של "מאהאן אייר" ממריא מטהרן
(צילום: AP)
דובר חברת התעופה אמר שהעובדים הצליחו "לסכל את מתקפת הסייבר", אך באתר של חברת התעופה הופיעה הבוקר הודעת שגיאה והגישה נחסמה. לקוחות רבים של החברה ברחבי איראן קיבלו הודעות טקסט מארגון שמכנה עצמו "שומרי המולדת", שלקח אחריות על מתקפת הסייבר. הארגון ציין בהודעתו את שיתוף הפעולה של חברת התעופה עם משמרות המהפכה של איראן.
"מאהאן אייר" מפעילה טיסות מטהרן לעשרות מדינות באסיה, אירופה והמזרח התיכון. משרד האוצר האמריקני – שפועל בכפוך לסנקציות נגד איראן – הכניס ב-2011 את החברה לרשימה השחורה שלו בעקבות טענות לסיוע כלכלי וטכנולוגי לכח-קודס של משמרות המהפכה. בנוסף האשים משרד האוצר של ארה"ב את החברה בהעברת נשק וסחורות לארגון חיזבאללה.
בינואר 2019 מטוס נוסעים של "מאהאן אייר", שהיה בדרכו מטהרן לדמשק, ביצע פניית פרסה וחזר לאיראן כשעליו כ-160 איש. מדובר בטיסה שמפעילה חברת התעופה בתדירות כמעט יומית. המטוס שב על עקבותיו אחרי הדיווח על תקיפה בנמל התעופה בדמשק – שיוחסה לישראל. ההערכה בישראל היא שהאיראנים משתמשים במטוסים אזרחיים כדי להעביר נשק לכוחות הנשיא הסורי בשאר אסד ולבעלי הברית שלו - בעיקר אנשי ארגון חיזבאללה.
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. "מאהאן אייר" העבירה נשק לארגון הטרור
(צילום: רויטרס)
איראן מתמודדת בחודשים האחרונים עם סדרת מתקפות סייבר גדולות שמביכות את משטר האייתוללות: באוקטובר הושבתו תחנות הדלק במדינה, במתקפת סייבר שמנעה מהתושבים לקנות דלק מסובסד וגרמה לתורים ארוכים מחוץ לתחנות. איראן טענה שהמתקפה פגעה בכל 4,300 תחנות הדלק שלה. בחודש יולי נפגעה רשת הרכבות של איראן במתקפת סייבר גדולה.
טהרן האשימה בעבר את ישראל וארה"ב באחריות למתקפות הסייבר נגד התשתיות שלה.