תאונה באחד מאתרי התיירות המפורסמים בבירה: גבר בן 49 נפל היום (ב') מגובה של כמה מטרים במוזיאון מגדל דוד בירושלים, בעת שביקר ב"מגדלים באוויר", פארק חבלים אתגרי במקום. הגבר, שנפגע בידו ובראשו, פונה במצב קשה לבית חולים כשהוא מחוסר הכרה. לאחר מכן הוא שב להכרתו ומצבו מוגדר כעת קל עד בינוני. חוקרי המשטרה הגיעו לזירה והחלו בחקירת נסיבות המקרה. הם מנסים לבדוק אם הגבר שנפצע לא היה קשור, או אם הכבל לא היה במצב תקין.
אחת מחמש התחנות בפארק החבלים היא תחנת קפיצה שבה קופצים מגובה של שבעה מטרים מחוברים לכבל פלדה, שאמור לבלום את הקופץ לפני הגעתו לקרקע. עדי ראייה אמרו כי הגבר שנפצע היה בתחנה זו, ונפל לקרקע מסיבה שאינה ברורה.
5 צפייה בגלריה
אדם נפל בפארק חבלים במוזאון מגדל דוד בירושלים ונפצע קשה
אדם נפל בפארק חבלים במוזאון מגדל דוד בירושלים ונפצע קשה
הטיפול בפצוע, במוזיאון מגדל דוד
(צילום: אלון קלומק )
5 צפייה בגלריה
אדם נפל בפארק חבלים במוזאון מגדל דוד בירושלים ונפצע קשה
אדם נפל בפארק חבלים במוזאון מגדל דוד בירושלים ונפצע קשה
(צילום: אלון קלומק )
"הייתי על אחד המתקנים ולפתע שמעתי צרחה מאחוריי ואז ראיתי עשרות בני אדם מסביב לבחור שנפל", סיפר עד ראייה. "מיד המון אנשים החלו לטפל בו. הפארק עצמו נראה בטוח מאוד ומרשים, אני עליתי עם המתקנים עם בתי". באתר מוזיאון מגדל דוד נכתב כי "מגיל 12 אפשר לעלות לבד לפארק החבלים".
אלון, שהגיע אתמול עם בני משפחתו לפארק החבלים, סיפר כי גם הוא נפגע באותה תחנה: "עשינו את כל המתקנים וכשהגעתי למתקן של הקפיצה שאלתי את המדריך שם אם הכבל יבלום אותי לפני הקרקע, והוא ענה - 'בוודאי, הכול בסדר'. עליתי ואז הכבל בלם אותי אבל אחרי שחלק מגופי היה כבר ברצפה קיבלתי מכה ברגל. הכבל לא בלם אותי לפני הרצפה כשאני בעמידה. גם הבן שלי נפצע שם. עכשיו כששמעתי על זה ב-ynet מיד ידעתי שזו אותה תחנה".
5 צפייה בגלריה
החבל הדק בפארק החבלים
החבל הדק בפארק החבלים
הכבל הדק, בצילום מחודש אוגוסט
5 צפייה בגלריה
התריעו לפני זמן מה על החבל הדק
התריעו לפני זמן מה על החבל הדק
ההתכתבות של ט' עם אנשי מגדל דוד, לאחר שביקרה באוגוסט בפארק החבלים
מבקרת אחרת סיפרה כי בעת שהייתה באוגוסט עם ילדיה, נעצר השימוש בתחנה זו עקב תקלה. "הסתכלתי בסרטונים שצילמתי וראיתי חבל קרוע", סיפרה ט'. "מיד שלחתי להם את התמונות וגם התרעתי במייל מסודר שיש שם סכנה. התקשרתי למנהלי האתר ואז אמרו לי שהכול בסדר והחליפו את המתקן. אמרתי להם שיהיה כאן אסון ועליהם לטפל בזה. ועכשיו בדיוק אני רואה שזה קרה באותה תחנה. עכשיו אני מבינה שילדיי ניצלו מאסון".
אנשי מגדל דוד אמרו לה אז כי "בפארק החבלים יש כבלי פלדה, והוא מחויב באישור בטיחות של מהנדס אחת לחודש". היא כתבה להם כי "בנס לא נגרם אסון. אני מצפה לתשובתך שזה נבדק, ולא לחפף".
פארק החבלים מכונה כאמור "מגדלים באוויר", ובאתר המוזיאון נכתב עליו כך: "חווייה היסטורית והיסטרית - פארק חבלים אתגרי במצודה העתיקה! יכולים לדמיין את עצמכם גולשים על אומגה בין המגדל של המלך הורדוס לחומה עות'מאנית? חלמתם פעם לגלוש מצריח מגדל עתיק? חושבים שתצליחו לטפס על הקירות הצלבניים? מזמינים אתכם לפעילות ספורטיבית, מלהיבה ומאתגרת המשולבת עם עבר מפואר של 4,000 שנות היסטוריה ירושלמית. לטפס, לגלוש ולהתרגש מחוויית ספורט-אקשן ייחודית בין שכבות ההיסטוריה".
מטעם מוזיאון מגדל דוד נמסר: "היום בשעה 12:00 נפצע מבקר במוזיאון באחת מעמדות פארק החבלים. מצבו של המבקר שפונה לטיפול ובדיקות בבית החולים שערי צדק קל ויציב והוא נמצא בהכרה מלאה. הנהלת המוזיאון, ביחד עם החברה המפיקה את פארק החבלים, משתפות כעת פעולה עם הגורמים המוסמכים בבדיקת פרטי המקרה. על מנת לקיים בדיקה יסודית ומעמיקה, המוזיאון וכלל מתקני הפארק שקיבלו את כל האישורים ההנדסיים, הבטיחותיים והמקצועיים הנדרשים מטעם כל הגורמים הרלוונטיים ואף מעבר לנדרש טרם פתיחתו, ייסגרו עד לסיומה. אנו עוקבים אחר מצבו של המטופל ומאחלים לו החלמה מהירה".