צעיר בן 19 נפצע הערב (יום שלישי) באורח קל מיידוי אבנים על מכוניתו סמוך ליישוב כרמל שבדרום הר חברון. פרמדיק מד"א אלעד פס, שהוזעק לכניסה ליישוב כרמל כדי לטפל בפצוע, הופתע לגלות שמדובר בבנו - ופינה אותו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע כשהוא סובל מפציעות בפנים ובגפיים.
כמעט במקביל, מחבלים ירו מאקדח אוויר מסוג איירסופט לעבר רכב ישראלי באותו אזור - ולא היו נפגעים. לפי גורמי ביטחון, העדים לירי מסרו כי שני מחבלים ירדו מרכב, פתחו באש לעבר רכב ישראלי ונמלטו. כאמור, לא היו נפגעים בתקרית, וכוחות צה"ל עורכים סריקות באזור.
3 צפייה בגלריה
פצוע מידוי אבנים בכביש 556
פצוע מידוי אבנים בכביש 556
הפצוע מיידוי האבנים
(צילום: שבתי סבתו)
3 צפייה בגלריה
הנשק ששומש באירוע הירי בחברון
הנשק ששומש באירוע הירי בחברון
חלק מהנשק שהתפרק בזמן ירי המחבלים
הדיווח על הפציעה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב בשעה 21:06. התקרית אירעה בכביש 556, והצעיר נפצע כתוצאה משברי הזכוכית של מכוניתו. "קיבלתי דיווח לא ברור על פיגוע, והוזעקנו לכניסה לכרמל כדי להגיב", אמר פס. "הגיע רכב שירו עליו, ואז הבן שלי מתקשר אליי ואומר שחטף סלע ונפצע. הוא אמר שהוא בסדר, אבל עד שלא ראיתי אותו דאגתי".
לדברי האב, בנו היה ברכב עם חברים נוספים. "הוא הגיע תוך דקה-שתיים וטיפלתי בו", אמר פס, דוד של שלהבת פס - התינוקת שנרצחה בפיגוע ירי בחברון ב-2001. "לא פשוט לטפל באנשים שאתה מכיר, בטח כשמדובר בבן שלך. אבל אנחנו מודים לנס הגדול. תופעת יידוי האבנים חמורה, ואנחנו מקווים שישימו לה סוף".