השרה לשוויון חברתי מירב כהן מיש עתיד אמרה הבוקר (יום ב') בריאיון לאולפן ynet כי היא סומכת על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בניהול המו"מ להסדר טיעון עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. "אני בטוחה שהוא לא יעשה הנחות שלא עולות בקנה אחד עם המציאות", אמרה כהן בהתייחסה לדרישתו של נתניהו לוותר על הקלון. "צריך לומר שאנחנו סומכים בעיניים עצומות על היועץ ועל בתי המשפט, ועל כך שיקבלו את ההחלטה הנכונה".
כהן סירבה לדון באפשרות של הסדר הטיעון לנתניהו, וטענה כי "צריך להקפיד על הפרדת רשויות. כדרג פוליטי תמיד יש לי אינטרסים ושיקולים פוליטיים שאסור שיתערבבו בהחלטה הזו ויזהמו אותה. הערך העליון שאני מביאה כרגע זה שאנחנו צריכים לתת גיבוי למערכת המשפט גם כשאנחנו בצד כזה של המפה הפוליטית וגם כשאנחנו בצד אחר, לא משנה איך זה משפיע עלינו פוליטית".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ביציאה מהפגישה
בנימין נתניהו ביציאה מהפגישה
נתניהו בצאתו מבית סנגורו, אמש. יחתום על הסדר ויביא לפירוק הממשלה?
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
השרה מירב כהן. "הממשלה מתפקדת מצוין"
(צילום: אמיל סלמן)
אם רה"מ לשעבר יורחק, הרכב הקואליציה ישתנה בכנסת הנוכחית? "אני חושבת שהממשלה הזו מתפקדת מצוין ואני חושבת שכך גם מרגישים השותפים השונים בממשלה הזו. אני בוודאי לא נביאה ולא נכנסת לראש של אף אחד, אבל אני חושבת שאנשים מסתכלים סביבם ורואים שיש פה ממשלה מתפקדת שמביאה רפורמות והחלטות חשובות למען המדינה. כולנו חווינו גם דברים אחרים. אנחנו יודעים לזהות משהו טוב ולשמור עליו כשצריך".
ביש עתיד אין דאגה ממה שיעשו אנשי הימין? הרוטציה תתקיים? "יש לנו כל הזמן דאגות. אנחנו מדי יום נאבקים על מה שאנחנו מאמינים בו ומביאים סוגיות שהן לא פשוטות ויש סביבן מחלוקת. אנחנו לפעמים גם מפסידים וכל הזמן בשיח שהוא לא טריוויאלי אבל אני מאמינה שגם השותפים האחרים רואים את הענייניות שבה הדברים מתקדמים. אני לא עוסקת באמרות תתקיים או לא. צריך לנקות את השיקול הזה הצידה ולחשוב מה נכון למדינת ישראל. אם נעשה מה שנכון – זה יוביל גם לתוצאות פוליטיות".

כהן התייחסה גם לפעילות משרדה ולטיפול במבוגרים במשבר הקורונה. "הלכנו לאסטרטגיה מאוד ברורה של הכול פתוח – בתי ספר עסקים וגנים. החלק החשוב הוא להגן על האוכלוסייה בסיכון. הציבור הזה יכול לפנות למוקד שלנו. אנחנו נכנסים לשבועיים של שיא מבחינת הדבקות – זה הזמן הכי חשוב והכי קריטי לשמור על המבוגרים שלנו. טיפ אחד למבוגרים – בדיקה בכל שבוע. אם אדם חולה יגלה בזמן שהוא חולה עוד לפני שיש סימפטומים, אנחנו יכולים לתת לו בזמן תרופה. אנחנו שומרים את התרופות למבוגרים וזה מונע תחלואה קשה ב-90% מהמקרים".

ח"כ ברק: "לא אכנס לנעלי נתניהו"

ח"כ קרן ברק מהליכוד אמרה שהיא חלוקה סביב תמיכתה בהסדר הטיעון לראש מפלגתה נתניהו. "אני לא מתכוונת להיכנס בנעליו ולקבל את החלטתו הפרטית. אני חושבת שבזכות המשפט המתוקשר כולנו נחשפנו למאחורי הקלעים של מערכת המשפט – הפרקליטות, קבלת ההחלטות וסחיטת עדים. הרגשות כאן מאוד מעורבים ואני חלוקה. אני טוענת שכדי לנקות חוליים חייבים לנבור בכל דבר לטובת הדמוקרטיה".

אם כל הרעות האלו נחשפו, דווקא עכשיו לקטוע הכול? "בסוף אנחנו לא יושבים על ספסל הנאשמים. פסק הדין נוגע לבן אדם אחד. הציבור רוצה שהמערכת תמשיך ותתנקה מבפנים כי אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר, אבל מצד שני יש אדם שפסק הדין נוגע רק אליו ולא למחנה שלם. הוא ישלם את המחיר האישי שלו – הוא ומשפחתו – ולכן זה לכאן ולכאן".
מה יותר טוב לליכוד? נתניהו הוא הדבק הכי חזק לממשלה. "מדוע הממשלה הזאת כל כך רוצה לסלק את נתניהו? לא בגלל נתניהו האיש, אלא בגלל שהם מבינים שזה המתחרה הכי קשה עבורם מהצד השני של המפה. זה מנהיג שרוב בציבור הולך אחריו. הוא המגנט הגדול ביותר, הנכס הגדול ביותר בליכוד. זה מישהו שמביא מנדטים עובדתית. כל עוד הוא לא חתם על הסדר טיעון אני מכבדת אותו כראש המפלגה שלי, שנבחר ברוב קולות".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וקרן ברק מצטלמים סלפי במליאת הכנסת
בנימין נתניהו וקרן ברק מצטלמים סלפי במליאת הכנסת
ח"כ ברק בסלפי עם נתניהו. יש שיקולים אישיים, אבל גם ציבוריים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יכול להיות שבלי נתניהו לליכוד יהיה יותר קל להגיע לשלטון מחדש? "אם זה היה כל כך קל אז כנראה לא היו בוחרים אותו בליכוד שוב ושוב ברוב קולות. כנראה שהקואליציה לא הייתה מתעסקת כל הזמן בלהזיז אותו. כל אזרח במדינת ישראל מבין שהתמיכה בנתניהו היא פי שניים מכל אחד אחר. יש אהדה מאוד גדולה בציבור כלפיו ולכן מנסים להזיז אותו בכל דרך אפשרית".
ראינו חברי כנסת שמתגייסים ותורמים לקמפיין מימון ההמונים לנתניהו. את גם תרמת? לא תרמתי לקמפיין הזה, אבל אני חושבת שזה קמפיין מדהים וחזק. זו הדרך של אנשים לתמוך בנתניהו, ואני במקומו ובמקום משפחתו הייתי מאוד מתרגשת מזה".