המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר תשבית היום (שני) את הלימודים בכל האוניברסיטאות. הסיבה, לפי המועצה, היא "מבוי סתום במשא ומתן בנוגע להסכם השכר, שמנוהל בחוסר תום לב ובדרך בלתי מקובלת". האוניברסיטאות שבהן ישבתו הן האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, הטכניון ומכון ויצמן.
2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב. שביתה גם מחר וגם ביום רביעי
(צילום: shutterstock)
מלבד השביתה היום, במהלך השבוע ישביתו לסירוגין את הלימודים המרצים שנמנים עם הסגל הבכיר. מחר יושבתו הלימודים באוניברסיטת חיפה ובטכניון, ביום רביעי יושבתו הלימודים באוניברסיטת תל אביב, בר אילן ובמכון ויצמן, וביום חמישי יושבתו הלימודים באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת בן גוריון.
במועצה המתאמת טענו כי במשך חודשים ארוכים ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), משרד האוצר והוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה (ות"ת) לא נותנים מענה ענייני לדרישות שהציגה המועצה לתיקון השכר בעקבות השחיקה שחלה בו מאז שהסתיים ההסכם הקודם בין הצדדים.
2 צפייה בגלריה
מכון ויצמן ברחובות. במועצה המתאמת טוענים: אין מענה לדרישות השכר, שנשחק ב-8.75% מ-2019
מכון ויצמן ברחובות. במועצה המתאמת טוענים: אין מענה לדרישות השכר, שנשחק ב-8.75% מ-2019
מכון ויצמן ברחובות. במועצה המתאמת טוענים: אין מענה לדרישות השכר, שנשחק ב-8.75% מ-2019
(צילום: אבי מועלם)
יו"ר המועצה המתאמת, פרופ' ענת זעירא, אמרה כי ההסכם הקיבוצי של הסגל הבכיר נגמר בסוף שנת 2019 ושכר המרצים בישראל נשחק מאז בשיעור של 8.75%. "אני חושבת ששביתות הן דבר שצריך להשתדל להימנע ממנו, וגם עשינו את זה. גילינו סבלנות רבה מאוד ונמענו מצעדים ארגוניים מתוך רצונות להגיע להבנות אבל שמענו הרבה תירוצים - 'קורונה', 'זה לא זמן לדבר על הסכמי שכר', 'נדבר אחרי שתהיה ממשלה', 'עד שלא תיהיה מדיניות שכר של הממשלה אי אפשר לדבר על מסגרת תקציבית', או התירוצים האחרונים שהיו להמתין להסכם המסגרת של ההסתדרות הכללית. אבל יש הסכם מסגרת להסתדרות הכללית ולנו אין, אז הגיעו מים עד נפש", אמרה אתמול זעירא ל-ynet radio.
היא הוסיפה: "שביתות תמיד פוגעות במקבל השירות או במי שניזון ממבצע השביתה, וצר לי על זה. אנחנו נגררנו לשביתה הזאת שלא ברצוננו, אנחנו לא ששנו לשביתה. אנחנו חיכינו תקופה מאוד ארוכה עם הצעדים הארגוניים גם כשנקטנו בצעדים מאוד זהירים ומדודים במהלך חופשת הסמסטר לפני חודשיים-שלושה, עשינו זאת בזהירות רבה מתוך התחשבות מקסימלית בסטודנטים כדי לא לפגוע בבחינות הסמסטר שלהם. אבל גם עכשיו, השביתות לא חייבות להימשך 90 יום כמו השביתה הקודמת שהייתה. אפשר לסיים אותה תוך שבוע אם נקבל את המסגרת שבמסגרתה נוכל לנהל מו"מ".
פורסם לראשונה: 23:29, 30.04.23