הלחץ והמתח בש"ס לקראת הכרעת בג"ץ בעתירות נגד מינוי דרעי לשר מגיעים לנקודת רתיחה: בישיבת הסיעה השבועית שהתקיימה בצהריים (שני) העריך יו"ר ש"ס אריה דרעי בפני חבריו למפלגה כי שופטי בית המשפט העליון יפרסם בימים הקרובים החלטה הפוסלת אותו מלכהן כשר הפנים והבריאות, תפקידים אליהם הושבע לפני כשלושה שבועות בלבד. "החלטת בג"ץ כתובה מראש", טען.
דרעי רמז כי במקרה כזה בכוונתו להרחיק עצמו מטיפול בנושא, ולגלגל את הכדור אל ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי דרעי, קבלת העתירה אינה מחייבת אותו להתפטר, אלא את נתניהו להדיחו. לכן, הוא ינהג בשיטת "שב ואל תעשה" - ובעצם ימתין לראות כיצד ינהג ראש הממשלה. "כאב הראש הוא של ביבי, לא של אריה", אמרו ל-ynet גורמים בש"ס, "שיתמודד הוא עם ההשלכות והמשמעויות".
2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
"כאב הראש הוא של ביבי, לא של אריה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)

2 צפייה בגלריה
בג"ץ
בג"ץ
ההכרעה נפלה? דרעי משוכנע שכן
(צילום: רויטרס)
הציפייה במפלגה מנתניהו היא שייזום הוא בעצמו את הצעדים הפוליטיים שיעקפו את פסיקת בג"ץ, אם וכאשר, בין אם בתיקוני חקיקה ובין אם בדרך יצירתית אחרת, כמו מינוי דרעי לראש ממשלה חליפי - ולא ישאיר לש"ס את הטיפול במשבר. דרעי מקווה כי במקרה כזה השותפות של ש"ס כולן יתגייסו להפעלת לחץ על נתניהו בעניין בדרישה כי "ידאג למימוש רצון הבוחר".
אם ראש הממשלה יתמהמה ויתייחס לעניין כבעיה של ש"ס ולא של הממשלה כולה, במפלגה לא שוללים אפשרות שכל השרים ונושאי התפקידים מטעם המפלגה יתפטרו מתפקידיהם בממשלה ובכנסת עד שכהונת היו"ר דרעי תוכשר.
לפני פחות משבועיים, נזכיר, 11 שופטי בית המשפט העליון דנו בעתירות שקוראות לבג"ץ לפסול את מינויו של דרעי מתפקידו כשר בממשלתו השישית של נתניהו בשל הרשעתו בעבירות מס לפני כשנה. דרעי התפטר אז מהכנסת, ולכן בהסדר הטיעון שנחתם עימו לא ניתנה הכרעה בסוגיית הקלון. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, מסרה עוד לפני הדיון בבג"ץ את תגובתה בעניין ואמרה כי מינויו של יו"ר ש"ס לשר "חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות".