2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא בתל השומר
(צילום: טל שחר)
משרד הבריאות עדכן הערב (יום ראשון) כי 15 בני אדם נוספים אובחנו כמאומתים לזן האומיקרון בישראל. עד כה זוהו בישראל 67 מאומתים: 44 ששבו מדרום אפריקה, בריטניה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה וטורקיה. 14 מהנדבקים היו במגע עם שבים מדרום אפריקה, בריטניה וצרפת, ותשעה מהם נדבקו בקהילה כלומר לא ידוע ממי נדבקו.
ממשרד הבריאות נמסר עוד כי מתוך אותם 67 מאומתים, 13 מוגדרים לא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה ומחוסנים במנה שנייה שעברה חצי שנה ממועד החיסון) ו-54 מוגנים.

במשרד הוסיפו כי קיים חשד גבוה לעוד 80 מקרים של חשיפה לווריאנט אומיקרון, שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף לגביהם. מבין המאומתים ובעלי החשד הגבוה - 54 עם תסמינים, 88 ללא ועוד חמישה בתהליך בדיקה. משרד הבריאות הודה כי טעה והחולה במצב קשה, שנחשד כי הוא נחשף לאומיקרון, נדבק דווקא בזן הדלתא - כך שאין חולים קשה שנדבקו בזן.
משרד הבריאות הודיע הערב כי בריטניה ודנמרק יצטרפו בימים הקרובים לרשימת המדינות האדומות. 26,705 בני אדם הגיעו לישראל בחודש האחרון מבריטניה. 93 מהם, כלומר 0.35%, התגלו כחיוביים לקורונה. באותה תקופה חזרו 822 ישראלים מדנמרק ואף אחד מהם לא אובחן כחיובי לנגיף.
בינתיים מחצות אובחנו 264 נדבקים בקורונה. בסך הכול בוצעו כ-45,500 בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 0.64%. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 142 חולי קורונה, 94 מהם במצב קשה. מבין החולים הקשים - מעל 80% אינם מחוסנים. בנוסף עדכן משרד הבריאות כי שישה חולי קורונה נוספים נפטרו בימים האחרונים - אחד מהם היום.
2 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס במסיבת העיתונאים
שרון אלרעי פרייס במסיבת העיתונאים
ד"ר שרון אלרעי פרייס. "האלימות של האומיקרון עדיין לא ברורה"
(צילום: רפי קוץ)
הערב כינסו בכירי משרד הבריאות מסיבת עיתונאים שבה הודיעו על אסטרטגיית הפעולה של מדינת ישראל נגד זן האומיקרון. שר הבריאות ניצן הורוביץ פתח את מסיבת העיתונאים כשטען כי לא ניתן למנוע את התפשטות האומיקרון בישראל - אך ניתן לעכב אותה, והוסיף ש"מצבנו טוב". הורוביץ אמר במענה לשאלת ynet כי לילדים שמחוסנים בשתי מנות יש הגנה טובה נגד הזן, ומנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש אישר את הפרסום ב-ynet שלפיו המשרד דן בחיסון רביעי.
ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס פירטה במסיבת העיתונאים את הנתונים הידועים לפי שעה על האומיקרון וציינה כי "רואים בשלב הזה שהתחלואה באומיקרון היא יותר קלה בין המאושפזים", אך הדגישה כי "זה תחילתו של הגל". לדבריה, "האלימות שלו עדיין לא ברורה, חסר לנו מידע לגבי מבוגרים ואנחנו נדע את זה מאירופה". ד"ר אלרעי פרייס ציינה כי כמעט כל המקרים של האומיקרון שאובחנו בישראל הם של נוסעים שחזרו מחו"ל או אנשים שידוע ממי נדבקו, ולכן "המצב בהחלט בשליטה" לדבריה.
הבוקר התקיימה ישיבת ממשלה שבה נדונה אפשרות להחמיר את ההגבלות על רקע התפשטות זן אומיקרון בעולם. השרים החליטו להאריך את ההגבלות על הנכנסים לישראל מחו"ל, ולערוך שינויים במתווה הכיתה הירוקה. ראש הממשלה נפתלי בנט הזהיר את השרים כי "אם לא ננקוט צעדים מיידיים - נגיע לסגר". כמו כן הביע בנט את תמיכתו בהחלת התו הירוק בקניונים.