דונלד טראמפ תקף השבוע בכמה הזדמנויות את היהודים האמריקנים שתומכים בנשיא ג'ו ביידן, ואמר כי אותם יהודים לא אוהבים את ישראל - ואף צריכים לעבור בדיקה מוחית.
באירוע בחירות באטלנטה אמר המועמד הרפובליקני על יריבו: "ביידן איבד לחלוטין את השליטה על המצב בישראל. צריך לבדוק את המוח של כל יהודי שמצביע למועמד דמוקרטי או לביידן".
טראמפ אמר את הדברים אחרי שבשבוע שעבר הזהיר ביידן את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הסיוע האמריקני לישראל עלול להיפסק – אם היא לא תיישם צעדים שנועדו להגן על אזרחים ועובדי סיוע ברצועה. לשיטתו של טראמפ, ביידן "נטש את ישראל".
ביום שני אמר טראמפ כי הדמוקרטים לא רוצים לדבר על מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, מכיוון שביידן "אינו אוהד של ישראל". טראמפ הוסיף: "כל אדם יהודי שמצביע לביידן לא אוהב את ישראל". טראמפ טען שביידן "נמצא בצד של הפלסטינים". לדבריו, היהודים האמריקנים, וגם המצביעים השחורים בארה"ב, מצביעים לדמוקרטים מתוך הרגל.
בקמפיין של ביידן אמרו בתגובה שיהודי ארה"ב לא צריכים להיות מאוימים על-ידי טראמפ. "זה מה שטראמפ עושה: הוא משתמש בקיטוב ושנאה ככלי נשק פוליטיים, בשעה שהוא רוצה לחזק את עצמו. בנובמבר מצביעים מכל הסוגים ידחו פעם נוספת את הכאוס, האלימות והאיומים שלו".
באופן מסורתי, רוב גדול של המצביעים היהודים בארה"ב תומכים במפלגה הדמוקרטית. לפי דו"ח עדכני של מכון המחקר Pew, כ-69% מהיהודים האמריקנים מזדהים כתומכי המפלגה הדמוקרטית - עלייה של 8% מאז כניסתו של ביידן לבית הלבן. רק 29% מזדהים כרפובליקנים. החוקרים מציינים כי המספרים האלה נותרו יציבים למדי ב-30 השנים האחרונות.