35 שרים הצביעו בעד, רק שלושה שרי עוצמה יהודית התנגדו: עסקת החטופים שאושרה הלילה (בין שלישי לרביעי) קיבלה לבסוף גיבוי גדול מהצפוי, נציגי הציונות הדתית בממשלה, שהגדירו אמש את העסקה המתגבשת "רעה" - יצאו להתייעצות במהלך הדיון ולבסוף התיישרו, והצביעו בעד. יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' וגם השרה אורית סטרוק העלו את החשש מכך שעסקה תוציא את הרוח מהמפרשים, ושאחריה לא בטוח שמטרות המלחמה כמו שהוגדרו בהתחלה ייושמו.
הם קיבלו סקירה מראשי מערכת הביטחון, המוסד, שב"כ וצה"ל, שהיו מתואמים ושכנעו את חברי הממשלה שהם יודעים להתמודד עם העסקה הזאת בצורה טובה מאוד. השלושה, דדי ברנע, רונן בר והרצי הלוי הסבירו שזו העסקה האפשרית והנכונה כרגע - והמליצו לקבלה. לדבריהם, היא לא תפגע בלחימה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב באוזני השרים כי כל עוד הוא ראש הממשלה מטרות המבצע יישארו כפי שהן.

2 צפייה בגלריה
(צילום: יואב דודקביץ', AFP, קובי קואנקס, עמית שאבי)
הכותרת
בין הבוץ העזתי להפוגה: לאן מתקדם התמרון הקרקעי בעזה?
23:33
השרה סטרוק, שיצאה בחריפות נגד ההסכם גם במהלך הדיון - ולא רק לפניו, הסבירה ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) את תמיכתה בו: "הצבעתי בעד למרות שממש לא תכננתי. מתווה שחרור החטופים הוא אחד מהישגי המלחמה - זו מסקנתי לאור סקירות מפורטות, שאלות שנענו לעומק ועיון ברשימת המחבלים שישוחררו. הלוחמים, שהביאו בלחימה את ההישג הזה, ימשיכו בלחימה ביתר עוז מיד לאחריו. הממשלה כולה, מקצה לקצה, נחושה להגיע לניצחון".
מי שעוד שכנע את שרי הציונות הדתית הם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, שאמרו להם במהלך הדיון שקבינט המלחמה נחוש להמשיך לעבר המטרות הסופיות של המלחמה - בהן חיסול יכולותיו של ארגון הטרור חמאס. סמוטריץ' ושריו העלו חשש ממניפולציות של יחיא סינוואר, מפגיעה ברוח הלחימה, וקיבלו תשובות סעיף אחר סעיף. לאחר מכן יצאו להתייעצות וכעבור 10 דקות חזרו והצביעו בעד.
גם שרי הליכוד הביעו תמיכה בהסכם, שהובא על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, והסבירו שלממשלה חובה מוסרית להחזיר את החטופים. השר דודי אמסלם ציין כי "אנשים לא נחטפו בחו"ל. הם נחטפו כאן, בישראל, מהמיטות שלהם. היה פה מחדל ענק. ענק. לכן אנחנו חייבים להחזיר אותם". חלק מהשרים ניסו אף לפנות ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר וביקשו ממנו להצביע בעד. שרי מפלגתו, עמיחי אליהו ויצחק וסרלאוף, נטשו את הדיון עוד לפני סיומו והשאירו פתק שבו הודיעו שהם מתנגדים לעסקה.

2 צפייה בגלריה
וסרלאוף השאיר פתק "נגד", סטרוק התיישרה. "המתווה - הישג"
וסרלאוף השאיר פתק "נגד", סטרוק התיישרה. "המתווה - הישג"
וסרלאוף השאיר פתק "נגד", סטרוק התיישרה. "המתווה - הישג"
(צילום: יואב דודקביץ')
לבסוף גם בן גביר עצמו לא שוכנע - והצביע נגד. שר התרבות והספורט מיקי זוהר תהה מדוע היה צורך להוציא הודעות נגד ההסכם עוד לפני הישיבה וכן לקיים ישיבות סיעה מקדימות. בן גביר השיב: "כל מה שראינו כאן, ראינו קודם בתקשורת, אז טוב מאוד שעשינו ישיבה". גם שרת המודיעין גילה גמליאל התערבה ואמרה כי חשוב שההסכם יעבור פה אחד כדי להעביר מסר של אחדות - ויו"ר עוצמה יהודית הבהיר: "אבל אנחנו לא מאוחדים. זו החלטה עם נזק לדורות שעוד תפגע בנו קשות".
"זה לא פשוט לשנות דעה בצורה כזאת", אמר אחד השרים של הציונות הדתית. "מדובר בימים שמזמנים דילמות מהקשות ביותר שהיו מאז קום המדינה. למרות זאת השתכנענו שזה הדבר הנכון לעשות ולכן הצבענו בעד".
בדרך לשינוי העמדה של הציונות הדתית נרשם עימות בין סמוטריץ' לגנץ. סמוטריץ' כאמור הביע חשש שהחמאס ימשוך את ימי ההפוגה מעבר למה שהוסכם - ויודיע שמצא עוד חטופים. גנץ הגיב: "איזו מן שאלה זאת? אנחנו אומרים לך שזאת העסקה. מה אתה סומך עלינו יותר מאשר על סינוואר?".
עוד במהלך הישיבה הבהיר נתניהו שהממשלה גם מחויבת להחזרת החטופים והנעדרים הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. "דרשנו חד-משמעית מידע על גורלם בכל עסקה עתידית שנעשה".