2 צפייה בגלריה
הצעיר שנפצע
הצעיר שנפצע
"דיברנו איתו קצת, הוא זיהה אותנו". איתמר אחרי פציעתו
(צילום: מועצה אזורית הר חברון)
איילה כהן, אמו של איתמר בן ה-23 שהותקף אתמול (יום שני) בדרום הר חברון על-ידי פלסטינים, אמרה ל-ynet כי הוא עבר את הלילה ללא החמרה במצבו. בבית החולים סורוקה עדכנו הבוקר כי מצבו מוגדר בינוני-קשה, והוא סובל מחבלת ראש ומאושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא בהכרה.
איתמר, רועה צאן יהודי מהיישוב מעון שבהר חברון, הותקף על-ידי כ-30 פלסטינים בזמן שהיה עם חברו. בשלב מסוים, אחד הפלסטינים תקף אותו בטורייה. אחד הישראלים הגיב בירי חי, והעימות הוביל לעימותים בקנה מידה עוד יותר רחב - בין 40 פלסטינים ל-20 ישראלים תושבי האזור.

2 צפייה בגלריה
יהושפט ואיילה כהן הוריו של איתמר כהן שהותקף בדרום הר חברון
יהושפט ואיילה כהן הוריו של איתמר כהן שהותקף בדרום הר חברון
"לאט לאט הבנו שקרה פה נס". ההורים יהושפט ואיילה כהן
(צילום: רועי עידן)
כהן סיפרה כיצד קיבל את ההודעה על פציעתו: "הייתי בבית, וקיבלתי טלפון מאחת החברות שאמרה שאיתמר נפצע קשה ושאני צריכה להגיע לסורוקה. סיפרו לי שערבי נתן לו מכה עם טורייה בראש, ושצריך תפילות. הרגשתי פחד אלוהים, ממש תחושה נוראית".
לדבריה, "כל הדרך לבית החולים התפללתי לניסים ובכיתי. הגעתי לשם וראיתי אותו, מחזה לא נעים לראות את הבן שלך עם פציעה כזו בראש. דיברנו איתו קצת, הוא זיהה אותנו, ואז התחילו לטפל בו".
"זה הזכיר לי תמונות שראיתי ממאורעות תרפ"ט", הוסיפה כהן. "זה ממש מפחיד ונותן חוסר ביטחון. הוא עבר את הלילה ללא שינוי, שזה טוב, וכעת מקווים שירגיש טוב בהמשך. לא ייתכן שאי אפשר להסתובב בארץ הזו בבטחה. המון של ערבים התנפל על שני אנשים, זה היה ממש ניסיון לינץ'. התחושה מאוד קשה". לדבריה, "מי שפגע בו צריך להיענש, כדי שלא ייפגע בעוד מישהו. זו פעולת טרור. המח"ט בעצמו אמר שעשו באיתמר לינץ'".
אביו של איתמר, יהושפט, אמר כי בנו "נקלע" לסיטואציה. "הוא כרגע פגוע, אני מבקש להתפלל עליו", אמר. בהמשך הוסיפה כי "לאט לאט הבנו שיש פה נס גדול שהבן שלנו מתפקד ובהכרה".

את משפחת כהן שמתגוררת בקריית ארבע ליווה במהלך הלילה ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן, שהגיע לבית החולים. "דיברתי עם איתמר והוא מתקשר", אמר. "יש לו שבר דחוס בגולגולת,שבר בארובת העין ושבר בעצמות הפנים. בעזרת השם צריך הרבה תפילות, כדי שיעבור בשלום את השעות הקרובות".
ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, טען הבוקר ב-ynet radio כי באירוע היו אנשי "שמאל אנרכיסטי" ש"ישבו וצילמו, ולא עזרו לאחיהם. מדובר בפצצה מתקתקת". גם חברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית, שהגיעה לבית החולים והייתה עם המשפחה, טענה: "מי שמאפשר לאנרכיסטים האלה להמשיך להסתובב בשטח, להתסיס אותו, ולגבות ואף לעודד את הפורעים - מתיר את דמם של המתיישבים", אמרה כשהיא מתכוונת לשר הביטחון בני גנץ.
במהלך הקטטה שפרצה אחרי תקיפתו של איתמר נפצע גם פלסטיני באורח קל ופינויו על ידי הסהר האדום התעכב, לאחר שצמיגי האמבולנס נוקבו. בסהר האדום אמרו כי כוחות צה"ל עצרו פצוע בתוך אמבולנס, לאחר שיהודים תקפו אותו באזור מסאפר יטא וגרמו נזק לצמיגי האמבולנס שהסיע אותו. העצור נלקח לחקירה במשטרה.
פורסם לראשונה: 09:54, 13.09.22