סא"ל (מיל') יוחאי גור הרשברג בן ה-52 מחוות פיליפ, מפקד יחידת איתור נעדרים בעוצבת האש (אוגדה 98), נהרג אתמול בתאונת דרכים צבאית בכביש 25 ליד שדה תימן. כך התיר לפרסום הבוקר (רביעי) דובר צה"ל. ככל הנראה רכב פרטי שבו נסע יוחאי עם כמה מחבריו התנגש במשאית, בעת שהיה בשירות מילואים. יוחאי הוא הבעלים של חוות פיליפ המפורסמת, שליד קרית גת. הוא הותיר אחריו גרושה וילדים.
1 צפייה בגלריה
סא"ל (במיל') יוחאי גור הרשברג ז"ל
סא"ל (במיל') יוחאי גור הרשברג ז"ל
סא"ל (מיל') יוחאי גור הרשברג ז"ל
(דובר צה"ל)
צביקה שלמה, חברו של יוחאי מ"החווה של צביקה" הסמוכה לחוות פיליפ, סיפר כי "הכרנו לפני 30 שנים כשהוא הגיע לחווה. יוחאי הוא הבן של המייסד, פיליפ. הוא המשיך את דרכו המפוארת של אביו, שמר על הקרקעות, עסק בתיירות וחקלאות. הוא היה איש שמח, החיוך לא ירד מפניו. הוא עזר תמיד לכל מי שנתקע בשטח - מטיילים או חקלאים. הייתה בו נתינה אין קץ. עם כל הקשיים של הרשויות הוא נלחם כדי שהחווה תמשיך להתקיים. הוא עשה המון מילואים בלי קשר למלחמה. היו לו המון חברים בדואים, הוא היה סמל לדו-קיום".
חוות פיליפ נוסדה על ידי אביו של יוחאי, פיליפ הרשברג, בשנת 1950 - מיד עם תום מלחמת העצמאות. החווה עוסקת כיום בחקלאות, תיירות, קיום סדנאות ועריכת טיולים עם חמורים. החווה היא אחד ממוקדי התיירות המעניינים בצפון הנגב ופעילה בעיקר במסגרת פסטיבל "דרום אדום".
פיליפ אביו של יוחאי שייסד את החווה, נולד בפולין בשנת 1908. אביו של פיליפ שירת בצבא הרוסי בזמן מלחמת העולם הראשונה, שממנה חזר חולה. עם פטירת אביו נשלח פיליפ להתחנך אצל דודו, שהיה בעל חווה חקלאית גדולה בפולין. אצלו הוא רכש את הידע הנחוץ כדי להקים את החווה.